Gå til innhold

Årsaker til rasisme/xenofobi


Anbefalte innlegg

På ingen av disse linkene er det noen muslimer som har "gått ut i media" og kallt norske jenter for horer eller lignende. Det er noen anekdoter, kritikk av enkelte imamers middelalderske syn på kjønn og seksualitet, Aslam Ahsans beretninger om hans opplevelser som innvandrer fra den pakistanske landsbygda og et leserbrev med kritikk av folk som fremhever ei eller annen bok som representativ for norske muslimers syn på nordmenn. Det var diverse ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker du flere linker så kan du gjøre noen søk på google. Her er diverse, både uttalelser i media og annet.

Det er din påstand at det er mer rasisme blant muslimer enn blant vanlige nordmenn. Vi skal ikke google frem bevis for din påstand, for det er den som kommer med påstanden som har bevisbyrden.

 

Jeg har allerede kommet med linker som viser at dette er den gjengse holdning blant muslimer. Da imamene som er deres overhoder mener dette er riktig kotyme så ser ikke jeg noen grunn til å avvise det. Jeg påpeker bare at jeg ikke gidder å fylle opp forumet her med lenker, når jeg likevel føler at jeg har begrunnet min påstand. Rasisme går begge veier og innvandrere er minst like ille.

Lenke til kommentar
Jeg har allerede kommet med linker som viser at dette er den gjengse holdning blant muslimer. Da imamene som er deres overhoder mener dette er riktig kotyme så ser ikke jeg noen grunn til å avvise det. Jeg påpeker bare at jeg ikke gidder å fylle opp forumet her med lenker, når jeg likevel føler at jeg har begrunnet min påstand. Rasisme går begge veier og innvandrere er minst like ille.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan svare på dette her uten å bli nedlatende.

Lenke til kommentar
Jeg har allerede kommet med linker som viser at dette er den gjengse holdning blant muslimer. Da imamene som er deres overhoder mener dette er riktig kotyme så ser ikke jeg noen grunn til å avvise det. Jeg påpeker bare at jeg ikke gidder å fylle opp forumet her med lenker, når jeg likevel føler at jeg har begrunnet min påstand. Rasisme går begge veier og innvandrere er minst like ille.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan svare på dette her uten å bli nedlatende.

Det er ikke til å komme bort fra at mange fremmedkulturelle forakter nordmenn og alt vi står for. Eller at tilstrømningen fra slike kulturer går raskere enn samfunnet kan integrere dem.

Lenke til kommentar
Jeg har allerede kommet med linker som viser at dette er den gjengse holdning blant muslimer. Da imamene som er deres overhoder mener dette er riktig kotyme så ser ikke jeg noen grunn til å avvise det. Jeg påpeker bare at jeg ikke gidder å fylle opp forumet her med lenker, når jeg likevel føler at jeg har begrunnet min påstand. Rasisme går begge veier og innvandrere er minst like ille.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan svare på dette her uten å bli nedlatende.

Det er ikke til å komme bort fra at mange fremmedkulturelle forakter nordmenn og alt vi står for. Eller at tilstrømningen fra slike kulturer går raskere enn samfunnet kan integrere dem.

 

Dokumenter, plz.

Lenke til kommentar

Alione,

Jeg kan komme med en slags "dokumentasjon". Jeg har flere fremmedkulturelle/ikke-vestlige venner. Alt fra hinduer, katolikker, muslimer og agnostikere. Kjennetegnet som går igjen er at vi som etniske nordmenn blir "sett ned på". Vi har et system som pasifiserer nye landsmenn, og i samme slengen får oss til å se svake ut. I tillegg har mange en oppfatning om at vi er umoralske siden vi har tilfeldig sex og lar det "svake kjønn" ha like rettigheter som oss osv.

Jeg forventer ikke at mitt innlegg blir tatt på alvor siden det dreier seg om kvalitative "undersøkelser" på egenhånd, og ikke kvantitative undersøkelser i regi av SSB.

 

Og du kan virkelig ikke nekte for at den norske integreringspolitikken er totalt feilslått. Hvilket menneske kan passe inn i et normalt samfunn etter å ha sittet i flere år i asly/kirke-asyl? Til og med politikere fra høyre til venstre er enige om problematikken rundt kriminalitet innenfor ikke-vestlige innvandrermiljøer (SSB-Statistikk) et et reelt problem.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Da har det kommet fram at et rasistisk avisinnlegg i en lokalavis er årsaken til asylskuddene mot barn. Eller som dere antisosiale pleier å kalle det innvandringsmotstand og innvandringskritikk.

 

Det er jo det vi alltid har sagt, rasistene i avisdebattene og FrP må holde kjeften sin lukket. Rasisme er forbudt med inntil 3 års fengsel, og nå har vi dessverre sett akkurat hvor terskelen for voldsoppfordring går. Det finnes mye verre ting sagt og skrevet offentlig enn dette avisinnlegget i en lokalavis. Nå burde dere alle straks dementere eller forvente anmeldelse.

Lenke til kommentar

Når det gjelder statistikk i forrhold til innvandrere så er det egenklig ikke så rart at man ikke finner så mye av dette da mye av det faktisk er ulovelig å forske på og at politikerene motarbeider at det skal forskes på "politisk ukorrekte" områder når det gjelder innvandring.

 

Her er hva forskerene selv sier om dette:

- Norsk innvandrerforskning er feig

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Da har det kommet fram at et rasistisk avisinnlegg i en lokalavis er årsaken til asylskuddene mot barn. Eller som dere antisosiale pleier å kalle det innvandringsmotstand og innvandringskritikk.

 

Det er jo det vi alltid har sagt, rasistene i avisdebattene og FrP må holde kjeften sin lukket. Rasisme er forbudt med inntil 3 års fengsel, og nå har vi dessverre sett akkurat hvor terskelen for voldsoppfordring går. Det finnes mye verre ting sagt og skrevet offentlig enn dette avisinnlegget i en lokalavis. Nå burde dere alle straks dementere eller forvente anmeldelse.

Bullshit! Er det du som skal lukke munnen på de du ikke er enige med? At et avisinnlegg skal få en advokat til å skyte på et asylmottak hørtes ytters tvilsomt ut. Kilde?

 

Jeg forventer ingen anmeldelse for å si hva jeg mener. Gjør du?

Lenke til kommentar

Fryday,

Du er vel ikke så naiv at du tror man kan legge bort det som kan oppleves som ubehagelig for enkelte minoriteter, og håpe at problemet forsvinner av seg selv? :)

Og så lenge man ikke oppfordrer til rasistisk vold, har man en veldig flott ting som heter ytringsfrihet.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Da har det kommet fram at et rasistisk avisinnlegg i en lokalavis er årsaken til asylskuddene mot barn. Eller som dere antisosiale pleier å kalle det innvandringsmotstand og innvandringskritikk.

 

Det er jo det vi alltid har sagt, rasistene i avisdebattene og FrP må holde kjeften sin lukket. Rasisme er forbudt med inntil 3 års fengsel, og nå har vi dessverre sett akkurat hvor terskelen for voldsoppfordring går. Det finnes mye verre ting sagt og skrevet offentlig enn dette avisinnlegget i en lokalavis. Nå burde dere alle straks dementere eller forvente anmeldelse.

 

Det skrev du for noen sider siden. Host opp linker.

Lenke til kommentar

Deres erfaring er at de blir urettferdig behandlet. Politikeren tapte, den religiøse og politiske lederen går det frem og tilbake med, men gjenglederen ble ikke dømt for hans uttalelse. Så hva vil du? Hvis man mener noe må man ha lov til å si det. Det er slik det er i Norge.

 

Folk har sagt mye "værre" ting offentlig uten engang å bli anmeldt for det.

 

Hva synes du om at Mads Eriksen ble anmeldt for å ha tegnet et par striper med en karikatur av Jesus?

Lenke til kommentar
Da har det kommet fram at et rasistisk avisinnlegg i en lokalavis er årsaken til asylskuddene mot barn. Eller som dere antisosiale pleier å kalle det innvandringsmotstand og innvandringskritikk.

 

Det er jo det vi alltid har sagt, rasistene i avisdebattene og FrP må holde kjeften sin lukket. Rasisme er forbudt med inntil 3 års fengsel, og nå har vi dessverre sett akkurat hvor terskelen for voldsoppfordring går. Det finnes mye verre ting sagt og skrevet offentlig enn dette avisinnlegget i en lokalavis. Nå burde dere alle straks dementere eller forvente anmeldelse.

 

Fryday. for at innleggene dine skal få noe som helst troverdighet, så må du bli flinkere til å dokumentere påstandene dine, og du har hatt en del innlegg der kildelisten har vært svært mangelfull.

 

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst når debatterer på denne måten.

Lenke til kommentar
Når det gjelder statistikk i forrhold til innvandrere så er det egenklig ikke så rart at man ikke finner så mye av dette da mye av det faktisk er ulovelig å forske på og at politikerene motarbeider at det skal forskes på "politisk ukorrekte" områder når det gjelder innvandring.

 

Her er hva forskerene selv sier om dette:

- Norsk innvandrerforskning er feig

Kan du dokumentere at det er ulovlig å forske på innvandring? Det er tull og svada. Det virker som om du har tatt Tormod Øias uttalelser litt vel bokstavlig ...

 

Ellers så er jeg enig i at det nok er endel tabu og feighet som omkranser forskning på innvandring, men jeg kan ikke se at det er så gale som du innbiller deg.

Lenke til kommentar
Det er ikke til å komme bort fra at mange fremmedkulturelle forakter nordmenn og alt vi står for. Eller at tilstrømningen fra slike kulturer går raskere enn samfunnet kan integrere dem.

 

Jo, det er å komme bort fra. Det er nemlig beviselig feil.. 15% av muslimene mener at det norske samfunnet er umoralsk. 66% av oss hvite nordmenn tror derimot at flertallet av muslimene ser ned på det norske samfunnet som en umoralsk samfunn. 93% av innvandrerne ønsker økt kontakt og større innsats fra innvandrernes side for kontakt. Altså - det er integreringsvillige. Når vi selv skal anslå andelen som er integreringsvillig, så lander vi på ca 40%. Det er altså 7% daukjøtt, men vi tror det 60% daukjøtt.

 

Virkeligheten er altså ikke så gal som inntrykket man får på debattprogrammer, avisdebatter og kriminalitetstatistikker. At 15% av muslimene ser ned på samfunnet vårt er for mye - men det er ingen krise. KrF var jo lenge på over 10%.

Lenke til kommentar
Når det gjelder statistikk i forrhold til innvandrere så er det egenklig ikke så rart at man ikke finner så mye av dette da mye av det faktisk er ulovelig å forske på og at politikerene motarbeider at det skal forskes på "politisk ukorrekte" områder når det gjelder innvandring.

 

Her er hva forskerene selv sier om dette:

- Norsk innvandrerforskning er feig

 

Kan du dokumentere at det er ulovlig å forske på innvandring? Det er tull og svada. Det virker som om du har tatt Tormod Øias uttalelser litt vel bokstavlig ...

 

Ellers så er jeg enig i at det nok er endel tabu og feighet som omkranser forskning på innvandring, men jeg kan ikke se at det er så gale som du innbiller deg.

 

- Vi ser at «hvite» rømmer fra innvandrerområder når de får barn i skolealder, men forskning på hvorfor de gjør dette finnes ikke, fordi dette får ingen lov til å ta tak i. Det er forbudt, og et stort tabu, sier Øia.

 

Her står det jo svart på hvitt.

 

Også fra loven:

 

§ 4. Forbud mot diskriminering

 

Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.

 

Med direkte diskriminering menes at en handling eller unnlatelse har som formål eller virkning at personer eller foretak på grunnlag som nevnt i første ledd blir behandlet dårligere enn andre blir, er blitt eller ville blitt behandlet i en tilsvarende situasjon.

 

Med indirekte diskriminering menes enhver tilsynelatende nøytral bestemmelse, betingelse, praksis, handling eller unnlatelse som fører til at personer på grunn av forhold som nevnt i første ledd blir stilt særlig ufordelaktig sammenliknet med andre. Med indirekte diskriminering i arbeidslivet menes enhver tilsynelatende nøytral bestemmelse, betingelse, praksis, handling eller unnlatelse som faktisk virker slik at en arbeidssøker eller arbeidstaker stilles dårligere enn andre arbeidssøkere eller arbeidstakere på grunn av forhold som nevnt i første ledd.

 

Forskjellsbehandling som er nødvendig for å oppnå et saklig formål, og som ikke er uforholdsmessig inngripende overfor den eller de som forskjellsbehandles, anses ikke som diskriminering etter loven her.

 

Det er forbudt å medvirke til brudd på diskrimineringsforbudet i paragrafen her.

 

Stilles ikke de som kommer værst ut i en slik undersøkelse ufordelaktig i forrhold til resten av befolkningen?

 

§ 10. Bevisbyrde

 

Hvis det foreligger omstendigheter som gir grunn til å tro at det har funnet sted brudd på bestemmelsene i §§ 4, 5, 6, 7 eller 9, skal det legges til grunn at brudd har funnet sted, hvis ikke den som er ansvarlig for handlingen, unnlatelsen eller ytringen sannsynliggjør at det likevel ikke har funnet sted slikt brudd.

 

Altså hvis noen annmelder deg for rassisme må du bevise at det ikke var rassisme!

=> du er skyldig til det motsatte er bevist

-> omvendt bevisbyrde fra all annen rettspraksis i Norge.

 

 

Dessuten så mister forskere som evt. gjør slike "politisk ukorrekte" undersøkelser sin bevilgning => de mister sin lønn.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Det er ikke til å komme bort fra at mange fremmedkulturelle forakter nordmenn og alt vi står for. Eller at tilstrømningen fra slike kulturer går raskere enn samfunnet kan integrere dem.

 

Jo, det er å komme bort fra. Det er nemlig beviselig feil.. 15% av muslimene mener at det norske samfunnet er umoralsk. 66% av oss hvite nordmenn tror derimot at flertallet av muslimene ser ned på det norske samfunnet som en umoralsk samfunn. 93% av innvandrerne ønsker økt kontakt og større innsats fra innvandrernes side for kontakt. Altså - det er integreringsvillige. Når vi selv skal anslå andelen som er integreringsvillig, så lander vi på ca 40%. Det er altså 7% daukjøtt, men vi tror det 60% daukjøtt.

 

Virkeligheten er altså ikke så gal som inntrykket man får på debattprogrammer, avisdebatter og kriminalitetstatistikker. At 15% av muslimene ser ned på samfunnet vårt er for mye - men det er ingen krise. KrF var jo lenge på over 10%.

Så en spørreundersøkelse utført av TV2 er "virkeligheten"..? Undersøkelsen om hvor trangsynte nordmenn er viser at de med muslimske venner har samme oppfatninger som resten av befolkningen. Hva tyder det på? At vi liker å ljuge på oss vennskap med innvandrere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...