Gå til innhold

Hvorfor viser dem ikke Alan Wake på E3?


Ruste

Anbefalte innlegg

Er det flere som stusser over at dem ikke har vist noe om Alan Wake på E3?

 

Dem har jo holdt på med spillet i over 4 år, spillet skulle jo komme i fjor men ble utsatt til i år, men ettersom de ikke har vist noe på årets E3 messe så er jeg redd for at spillet ikke kommer i år også.

 

Hadde store forventinger til dette spillet, men vi har jo ikke fått sett et eneste bilde eller en eneste videosnutt siden 2006. så hvor har det blitt av spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Spillet kommer nok ikke ut i år, da hadde det senest blitt annonsert på årets E3. Fable 2 og Gears 2 er MGS sine store kanoner i år, og med nysatsingen i Too human er det ikke plass for en ny IP som Alan Wake i år.

Så da kan vi bare håpe og spekulere i 2009 i stedet, tipper på en høst-release.

Lenke til kommentar

Too Human burde de legge på is, og jobbe mer med hvis det er som demoen.

 

TTG annonserer fortsatt at Alan Wake er satt for utgivelse i Oktober, men tror det blir pushet hardt bakover.

 

Dette er et spill som kan bli stort innenfor horror sjangeren, så gjør ingenting hvis de setter seg ned og jobber lenger med dette for å perfeksjonere det. Uten tvil et spill jeg gleder meg til.

 

Remedy kom ut med et uttalelse at spillet fortsatt er under utvikling, men de holder kortene kort til brystet.

Lenke til kommentar
Samme grunn som Somy ikke viste Getaway of Eight Days til PS3. Bare ikke offisielt kansellert enda. Eller kanskje det kommer ut på neste Xbox.

 

Sluttet å vente på dette spillet.

 

Vis spillet er kasellert så er det jo ganske rart at Remady går ut og sier at spillet er i produksjon. Det er bare 30 stykk som jobber med spillet så det er ikke så rart at det tar tid, men kanskje litt rart at det tar så lang tid.

Lenke til kommentar

Mulig de har tatt seg vann over hodet med hva de lager. Husker de filmene de viste der jeg tror de snakket om at spillet skulle utnytte firekjernede prosessorer og ikke ville kunne kjøres på noe stort dårligere (på pc ihvertfall). Det lille jeg så så veldig ambisiøst ut, med tornadoen som rev opp bygninger og synet av de store områdene.

 

Max payne serien var jo veldig kule spill, så jeg trodde egentlig også vi kom til å se noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

blir vist fram på tokyo game show messa nå til høsten vistnok i følge gamer. satser på at bungi får fortelle sine spill planer der også.

Lenke til kommentar
Microsoft har jo betalt journalister for å gi de gode anmeldelser før, så det er jo fullt mulig at de har brukt litt makt for å få de til å utsette spillet, til fordel for de andre storsatsingene.

 

Dumt er det, men Microsoft har nok litt for mye penger og makt :ermm:

Nå er det strengt tatt Microsoft Game Studios som styrer den tittelen, så det har nok ikke mye med penger å gjøre. Om Microsoft ser at det er noe å tjene ved å utsette spillet, så gjør de det. Utviklerne er nok også bare glade til, da det gir dem mer tid.

 

Og det går begge veier. Om utviklerne sier at spillet ikke er ferdig til når Microsoft sier det skal være ferdig vil det nok bli utsatt. De (Microsoft) har lagt ned såpass mye i dette spillet at de lar nok utviklerne gjøre det skikkelig. Se f.eks på Epic Games, det er takket være de at Xbox 369 har 512MB RAM og ikke 256MB. Utviklere har nok mye mer å si enn du later til å tro.

 

Når det kommer til hvorfor vi ikke har sett noe på lenge er fordi, som utviklerne selv har sagt, at de ikke vil røpe noe for tidlig. De satser på å kunne vise frem er spill som er klart til å spilles.

Lenke til kommentar

Det der var et dårlig eksempel Vietoon.

 

Microsoft hadde en enorm reklamekampanje gående rundt Halo 3. Reklame på skyskrapene i New York, reklame i kinoer verden rundt, reklame i aviser, i ukeblader, i tegneserier, i gud vet ikke engang hvor mye.

 

Den pakken alle anmeldere mottok var en del av denne reklamen. Se på Legendary editionen av Halo 3. Ethvert annet spill hadde nøyd seg med en ekstra DVD med litt behind the scenes. I Halo 3 fulgte det med en hjelm, behing the scenes, alle cutscenes fra elle tre spillene klippet sammen til en film + en novelle.

 

Å se da at anmeldere også får en slags "pakke" er ikke nooen bombe. Både Grand Theft Auto 4 og Kane & Lynch + flere har gjort det samme. Eneste forskjellen var at Halo 3 sin pakke var større. Akkurat som all reklamen rundt det, var større.

 

Se heller på Kane & Lynch. Der fikk en anmelder sparken for å ha gitt det lav karakter.

Men det hadde ikke noe med Microsoft elelr Sony og gjøre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Håper Alan Wake blir konge bra

 

Elsker horror games =D

 

Hvis de har utsatt det, så er nok grunnen at en del av gameplayen/andre ting var bugga/ikke slik de ville ha den, og de vil ha et perfekt produkt.

 

så klarer fint å vente jeg =) vi får trossalt stor titler som Gears 2 og Fable 2 og Re5 mens vi venter (håper vi får Alan Wake før Re5 :D er lov å håpe)

Lenke til kommentar

Har Leipzig Games Convention vært ennå? Ville vært mer naturlig å vist spillet der enn på TGS...

 

Eg tror uansett ikke spillet er dødt.. men pga at det finske studioet som står bak er såpass lite så tar ting lenger tid enn med andre spill! Men har stor tro på at Remedy klarer å dra i land et bra spill her om de ikkje har tatt seg vann over hodet med det sinnsyke konseptet sitt.. Har sjøl sett gameplayvideoene som ligger på nett, med tornadoen og det... ser nifst ut! :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...