Gå til innhold

LAN i Gjøvik/Lillehammer?


Anbefalte innlegg

Nettopp , det hadde vært kjempekult å arrangert noe riktig stort! Som sagt så er Håkonshall veldig bra lokaler og annet, men det er plasseringen (Lillehammer) som vil bli det største problemet. Det er ikke nok folk, og skal man arrangere noe sted ville det kanskje blitt rundt Gjøvik/Hamar. Dette er mer sentralt i mjøsregionen, eneste ulempen er jo at TG er på Hamar.. Men dette kan vi vel snike oss unna ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallleie i fjellhallen snakker man fort 1 mill for en uke (du trenger noen dager til opp og nedrigging) dersom du skulle være så heldig og finne et tidspunkt hvor det er ledig. Jeg ville ikke nødvendigvis tenkt på å finne den nyeste/beste hallen og avholde LAN i, da folk generelt er veldig redde for dekket på gulvet.

 

For nettverk, så bør du vurdere å kontakt de som har arrangert STG. De sitter på nettverk og kabler til ~300 stk (dog kun 100mbit til deltagerne). Jeg vil også tro at du vil her kunne få hjelp til oppsett.

 

Ditt største problem vil uansett være skikkelig internett. I Gjøviksområdet er du enten avhengig av NextNet (som ikke klarer å levere allverden over WiMax, men de kan levere de fleste steder) eller Eidsiva. Eidsiva kan levere mye kapasitet over fiber, men har tidligere vært vanskelig å få med på sponsing pga de må gjøre en fast installasjon (trekke og terminere fiber) som koster en del penger og tar fort litt tid. Uten kontakter hos ISP'er, vil du fort kunne møte store problemer her.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke at dere burde kalle det corelan. Dessverre så tror jeg at dette navnet bringer med seg for mye tull for et eventuelt lan i fremtiden.. Dette er på grunn av at første gang det ble arrangert satt deltagerne uten internett og spilte bare lokalt.

Andre gangen ble bedre, men deltagerne måtte gjennomgå en rekke strømbrudd.

 

Jeg sier ikke at dere ikke skal bruke det. Men prøv å finne på noe kreativt og litt mer profesjonelt navn! Personlig så får jeg mindre lyst å dra på lanet hvis det heter corelan.

Bruk f.eks.

 

- alarmLAN

 

Det virker mer profesjonelt og kan være mer tiltrekkende for eventuelle deltagere.

Personlig så ble jeg veldig ladd for lan når jeg hørte meg selv si alarmLAN :D

Endret av capita1
Lenke til kommentar
Hva skal dere eventuelt kalle det ? :p

 

Håper dere ikke kaller det stg, for det er jo brukt, og Corelan har vel ikke det beste ryktet innen gjøvik området.. :/

 

Hva legger du i at CoreLAN har et dårlig rykte?

Hvis du tenker på det første lanet så var det under en helt annen arrangørgruppe enn dagens, i tillegg til at det var det første arrangementet. Mye gikk galt dette året, men vi som alle andre kan jo selvfølgelig gjøre feil, og vi kan i ettertid egentlig ikke gjøre å mye annet enn å lære av dem.

 

Så å si alle arrangementer har barnesykdommer de første årene, men det er jo hvordan det blir nå som er relevant, ikke hva som skjedde tidligere.

 

Det er sørgelig å lese at personer har et dårlig inntrykk av CoreLAN, men det er heller ikke så veldig mye mer å gjøre enn å beklage at noen føler det slik, og håpe at dere vil gi oss en sjanse til å vise at vi også kan lære av våre feil. :)

 

Vi er selvfølgelig også takknemlige hvis du ønsker å være litt mer konkret i forhold til hva du mener CoreLAN kan forbedres på. Konstruktiv kritikk tas alltid i mot med takk.

 

/Destroyer

Lenke til kommentar

Yee, sånn går det når man kjeder seg på jobb :)

 

Da blir det på Gjøvik/Toten omerådet, sia det ikke er noe større LAN her ;)

Det er det som blir mest gunstig ja, midt mellom alle mjøsbyene.

 

Hadde vært bra det ! :D

 

Hadde vært bra om det hadde vært i høstferien :p

Det diskuteres, ingenting er klart enda men det som er klart er at det er noen andre større LAN i høstferien. Riktignok ikke her men.

 

Hallleie i fjellhallen snakker man fort 1 mill for en uke (du trenger noen dager til opp og nedrigging) dersom du skulle være så heldig og finne et tidspunkt hvor det er ledig. Jeg ville ikke nødvendigvis tenkt på å finne den nyeste/beste hallen og avholde LAN i, da folk generelt er veldig redde for dekket på gulvet.

 

For nettverk, så bør du vurdere å kontakt de som har arrangert STG. De sitter på nettverk og kabler til ~300 stk (dog kun 100mbit til deltagerne). Jeg vil også tro at du vil her kunne få hjelp til oppsett.

 

Ditt største problem vil uansett være skikkelig internett. I Gjøviksområdet er du enten avhengig av NextNet (som ikke klarer å levere allverden over WiMax, men de kan levere de fleste steder) eller Eidsiva. Eidsiva kan levere mye kapasitet over fiber, men har tidligere vært vanskelig å få med på sponsing pga de må gjøre en fast installasjon (trekke og terminere fiber) som koster en del penger og tar fort litt tid. Uten kontakter hos ISP'er, vil du fort kunne møte store problemer her.

Jeg husker ikke hva det ble sagt men det var ikke så mye som det du sier. På et arrangement med rundt 200 deltakere trenger man ikke mer enn en dag på å rigge opp. Rigge ned går fint på kvelden etter vi har stengt dørene.

 

Nettverk har vi dekket ganske bra. En av arrangørene i STG er med oss og vi har tilgang på mange andre ting som gode switcher/servere osv osv :)

 

Skikkelig internett skal det bli! Jeg vil tippe det blir en ganske rå linje vi kommer til å få til slutt hvis vi får det som vi vil, så ingen vil klage. Eidsiva er mest aktuell, og vi jobber med saken. På sidene deres står det at det ikke koster mer enn 5000 for å få innlagt fiber rett hjem ("Hjem") og hvis det stemmer så er jo det kjempebra! Å koste på lokalet litt i begynnelsen lønner seg veldig ved senere arrangement.

 

Hva skal dere eventuelt kalle det ? :p

 

Håper dere ikke kaller det stg, for det er jo brukt, og Corelan har vel ikke det beste ryktet innen gjøvik området.. :/

STG blir ikke brukt. Jeg har aldri hørt om CoreLAN før jeg kom i kontant med gutta for drøye to uker siden, så jeg kan ikke uttale meg om det.

 

Jeg syntes ikke at dere burde kalle det corelan. Dessverre så tror jeg at dette navnet bringer med seg for mye tull for et eventuelt lan i fremtiden.. Dette er på grunn av at første gang det ble arrangert satt deltagerne uten internett og spilte bare lokalt.

Andre gangen ble bedre, men deltagerne måtte gjennomgå en rekke strømbrudd.

 

Jeg sier ikke at dere ikke skal bruke det. Men prøv å finne på noe kreativt og litt mer profesjonelt navn! Personlig så får jeg mindre lyst å dra på lanet hvis det heter corelan.

Bruk f.eks.

 

- alarmLAN

 

Det virker mer profesjonelt og kan være mer tiltrekkende for eventuelle deltagere.

Personlig så ble jeg veldig ladd for lan når jeg hørte meg selv si alarmLAN :D

Det siste vi vil er å medbringe tull og dårlig rykte! Men som Joakim sier så var det under en annen arrangørgruppe første gangen, og barnesykdommer er det alltid på nyoppstartede LAN - store eller små. Noen er heldige, andre ikke, og man lærer av sine feil.

 

Jeg hadde først tenkt på et annet navn enn noe som var fra før siden det er en ny arrangørgruppe, men CoreLAN eksisterer allerede med nettside osv så det er veldig enkelt å gjøre det på denne måten.

 

LANatic?

Hva med noe uten "LAN" i seg? Det er ikke sikkert det blir like mye "LAN" i fremtiden som det er i dag :)

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hva det ble sagt men det var ikke så mye som det du sier. På et arrangement med rundt 200 deltakere trenger man ikke mer enn en dag på å rigge opp. Rigge ned går fint på kvelden etter vi har stengt dørene.

 

Nettverk har vi dekket ganske bra. En av arrangørene i STG er med oss og vi har tilgang på mange andre ting som gode switcher/servere osv osv :)

 

Skikkelig internett skal det bli! Jeg vil tippe det blir en ganske rå linje vi kommer til å få til slutt hvis vi får det som vi vil, så ingen vil klage. Eidsiva er mest aktuell, og vi jobber med saken. På sidene deres står det at det ikke koster mer enn 5000 for å få innlagt fiber rett hjem ("Hjem") og hvis det stemmer så er jo det kjempebra! Å koste på lokalet litt i begynnelsen lønner seg veldig ved senere arrangement.

 

5000,- er privatprisen til Eidsiva og krever binding. Dette krever også at Eidsiva har bygd ut i området (noe som begrenser deg til den vestlige delen av Tongjordet i år).

 

Har dere med Tommy på laget så har dere nok utstyr og oppsett av det i boks ja, samt en del rutine på større LAN.

Lenke til kommentar

Hei igjen !

 

Mente ikke det at Corelan var dårlig eller mislykket, for all del. Men mange andre som var der, de litt mer "proffesjonelle", syntes det ble mye tull under bl.annet compo, og strømmen. Jeg tror ikke det har så mye betydning hva dere kaller det, kommer uansett til å bli et bra lan, hvis dere er reklamerer bra, skaffer bra nettside, + bra compo premier.. !

 

I f.eks Kallerudhallen er det vel plass til 200 stk, elns, mens plasser som tennishallen nok kan romme en 500 stk

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hei igjen !

 

Mente ikke det at Corelan var dårlig eller mislykket, for all del. Men mange andre som var der, de litt mer "proffesjonelle", syntes det ble mye tull under bl.annet compo, og strømmen. Jeg tror ikke det har så mye betydning hva dere kaller det, kommer uansett til å bli et bra lan, hvis dere er reklamerer bra, skaffer bra nettside, + bra compo premier.. !

 

I f.eks Kallerudhallen er det vel plass til 200 stk, elns, mens plasser som tennishallen nok kan romme en 500 stk

 

Lykke til :)

 

Hehe, vi er klar over at ikke alt var helt bra med compogjennomføringen i fjor, men det skal ikke gjenta seg! Det samme med strøm, og der tar vi selvkritikk for til dels dårlig beregning sist gang.

 

Compoene SKAL bli MYE bedre i år! :)

Tror ikke premiepotten skal bli så dårlig heller.

 

Uansett kan jeg hvertfall avkrefte at det blir CoreLAN (eller noe annet LAN i 2008 for den saks skyld) i kallerudhallen. Den er nemlig fullbooket hver eneste ferie og helg fram til påskeferien (og da skal vi vel heller til Hamar? :)).

 

Ang. hall generelt så er det mange andre faktorer enn bare størrelse og leie som spiller inn. Man må også se på strømkapasitet, mulighet (les: pris) for oppkobling av god nettlinje, sanitære løsninger osv. Så å finne den "perfekte" hall kan av og til være vanskelig, men alle skal hvertfall bli fornøyd med løsningen vi velger i år. :)

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...