Gå til innhold

LAN i Gjøvik/Lillehammer?


Anbefalte innlegg

Begynner å få en del erfaringer rundt det med å arrangere LAN. Dessverre blir det verre og verre å få det til. For høye utgifter, lite haller som kan/vil leies bort osv.

 

Det er som er vanskelig med å arrangere ett LAN er:

 

-Økonomi (Vanskelig å få gode sponsorer og andre inntekter)

-Nettverk (Dyrt å leie/kjøpe komponenter og enda vanskeligere og finne kvalifiserte folk til å sette det opp)

-Hall (Du finner kanskje den perfekte hallen...men når du tar kontakt med eierene er det nesten alltid ett eller annet problem som at det er for dyrt, nett kan være utiljengelig eller de ønsker rett og slett ikke å leie ut til den type arrangement)

 

Selvfølgelig er det ikke umulig å arrangere ett LAN i området, men det ikke lett;)

 

Det hadde vært gøy med ett LAN igjen:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært artig med et skikkelig LAN i området ja. I høstferien eller noe slikt, siden the ikke ble noe expierience 2008...

Når dere diskuterer haller trur jeg tennishallen hadde vært en god ide. Den er litt større enn de typiske idrettshallene, og jeg trur de er mindre populære, og dermed kansje billigere?

 

Uansett, trengs et skikkelig LAN i området...

Lenke til kommentar

Har vært å sett på tennishallen selv med tanke på LAN!

 

Problemet med denne hallen her:

-Vanskelig å få tilgang til internett

-Strøm, det er en 200A der men den er det ikke en utgang til

-Gulvet. Eierene en utrolig redd for å ødelegge gulvet. Om ett arrangement skal arrangeres der må man leie inn matter til hele hallen (Kan leies i dokkahallen)

-Bord/Stoler. Kan leies fra fjellhallen men dette er dyrt.

 

Det er mer positivt enn negativt med denne hallen. Den er stor og det er god lufting. Hallen er heller ikke dyr å leie.

 

Ville heller satset på Gjøvik Vgs hallen:)

 

 

Henrik

Endret av Harlequin1105
Lenke til kommentar

Bor selv på Gjøvik, og går på skole på Lena, der totenhallen ligger. Totenhallen er en veldig fin hall, faktisk to haller som ligger vegg i vegg. Det er samtidig ett ganske bra gamingmiljø på toten og i Gjøvik.

Kallerudhallen og Gjøvik VGS sin hall er ogå veldig bra haller, og jeg tror kanskje kallerudhallen er det stedet hvor det hadde vært best å ha ett slikt arrangement.

Håper dette blir noe av ;)

Lenke til kommentar

Hadde uansett vært bra..

 

men noen må faktisk ta i et tak og gjøre en innsats, nytter ikke at folk bare håper at det blir noe..

 

Men høres ut som dj ovin prøver å samle sammen noe.. Burde vel kanskje samle en gjeng eller søke etter folk, og så få opp hjemmeside, samt forhøre seg om haller og utstyr rundt omkring..

Lenke til kommentar

Velger dere kallerudhallen, er dere nesten garantert å få fyllt opp alle plassene.. Mange som var på stg, og det ble en suksess, så må vel være mulig å gjøre det samme igjen..

 

Tror nok kallerudhallen er mer sannsynlig enn gjøvik vgs, siden de har lånt ut kallerudhallen før, og den er vel privateid.. Ta kontakt med de kallerudhallen du, dj ovin;)

Lenke til kommentar
En tanke det har blitt lekt litt med fra oss i BrøttumLAN crew sin side, er et lan i Håkonshall i Lillehammer, men det mistenkes at det også er rimelig dyrt.

 

Jeg fikk noen priser på det engang, husker ikke helt, men det er ikke det at hallen er for dyr å leie, det er 2 andre faktorer:

1.

Er hallen ledig? Jeg og en gruppe (deribalnt DJ ovinn) jobbet en liten stund for å få til det, fikk en ca pris, men fikk senere beskjed om at det ikke var mulig pga at hallen var utleid. Det er snakk om store summer når det kommer til å leie HH eller KH (kristins hall), men det er ikke så ille i forhold til hvor mye du har mulighet til å dra inn i bilett inntekter og sponsoravtaler. Med tanke på at det å fylle salen i HH med plasser til 1000ish folk ikke er noe problem. noe som leder oss inn på nr 2.

 

2.

Det er veldig vanskelig å få samlet så mange i lillehammer området. Man må ha noen som jobber veldig hardt med markedsføring, få til litt intervjuer i lokal aviser etc. Dette også for å vise at du ikke gjør det for å tjene penger på, og for å vise at DETTE ER KULTUR! (ref TG moms saken)

 

Vi får håpe vi får til noe her på Gjøvik. alt jeg kan si er at vi jobber med å få til noe. :) noe løfter eller noe så stort tørr jeg ikke tilby enda:p

 

 

/Morthez

Lenke til kommentar

Riktig Marius. Det blir ikke dyrt med tanke på inntekter fra billetter og annet.

 

Eks.: Tenk deg at det kommer 1000 deltakere og arr. varer i fire dager (3døgn). Billettprisen burde være på rundt 4-500 og der håver du da inn 4-500 000 på billetter. Dette burde dekke endel, men så har man sponsorer og gode avtaler osv osv. Støttefond, det er mye du kan finansiere med bare du vet hvor du skal søke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...