Gå til innhold

[Slippes 19. nov] Xbox Live Dashboard Update 08 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan kjøpe vi marketplace på Live, men det å gjøre det på Internett det blir for drøyt?

 

Det funket forrensten å legge ting i nedlastningskøen som du har lastet ned før.

 

MindTooth: Tidenes dårligste argument? Siden 360 kom ut har det vært mulig å endre kontoinformasjon og endre abonnement på Internett, så hva er anderledes nå? I tillegg har du jo marketplace på xboxen, som du kan laste ned alt du vil, kjøpe gull-abonnement og kjøpe poeng.

 

Forresten, kom på noe akkurat nå. På familliy settings kan du kontrollere hva ungen din skal få lov til eller ei. Hvis du gir ungen din tilgang til alt, er det ikke MS sin feil. Jeg mener å huske at du kan sperre marketplace der, og sikkert kjøping av poeng og gull-abonnement.

Endret av nypis
Lenke til kommentar
MindTooth: Tidenes dårligste argument? Siden 360 kom ut har det vært mulig å endre kontoinformasjon og endre abonnement på Internett, så hva er anderledes nå? I tillegg har du jo marketplace på xboxen, som du kan laste ned alt du vil, kjøpe gull-abonnement og kjøpe poeng.

 

Forresten, kom på noe akkurat nå. På familliy settings kan du kontrollere hva ungen din skal få lov til eller ei. Hvis du gir ungen din tilgang til alt, er det ikke MS sin feil. Jeg mener å huske at du kan sperre marketplace der, og sikkert kjøping av poeng og gull-abonnement.

Nei. Hvorfor det? Kjent praksis at man skal være til ansvar for ting man kjøper med kredittkort. Om man er under 18, står man ikke til ansvar nok. Desto mindre har Microsoft lyst på den ansvaret.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
MindTooth: Tidenes dårligste argument? Siden 360 kom ut har det vært mulig å endre kontoinformasjon og endre abonnement på Internett, så hva er anderledes nå? I tillegg har du jo marketplace på xboxen, som du kan laste ned alt du vil, kjøpe gull-abonnement og kjøpe poeng.

 

Forresten, kom på noe akkurat nå. På familliy settings kan du kontrollere hva ungen din skal få lov til eller ei. Hvis du gir ungen din tilgang til alt, er det ikke MS sin feil. Jeg mener å huske at du kan sperre marketplace der, og sikkert kjøping av poeng og gull-abonnement.

Nei. Hvorfor det? Kjent praksis at man skal være til ansvar for ting man kjøper med kredittkort. Om man er under 18, står man ikke til ansvar nok. Desto mindre har Microsoft lyst på den ansvaret.

 

Birger :)

 

Derfor du er nødt til å opprette en foreldrekonto som skal styre den andre kontoen når du er under 18 år, og foreldrekontoen kan gi restriksjoner til den andre kontoen. Hva er logikken i å gi marketplace på xboxen til de som er under 18 år, men ikke på Internett?

Lenke til kommentar
Fordi Bungie har optimalisert det til å kjøres fra CDen, og de hadde visstnok kodet litt for langt inn i følge de selv.

Her er litt mer utfyllende info hos Joystiq. Poenget er at deler av innholdet på plata blir lagret på en egen partisjon på harddisken, og det tar mye lenger tid å kopiere fra harddisk til harddisk enn fra plate til harddisk...

Lenke til kommentar
Derfor du er nødt til å opprette en foreldrekonto som skal styre den andre kontoen når du er under 18 år, og foreldrekontoen kan gi restriksjoner til den andre kontoen. Hva er logikken i å gi marketplace på xboxen til de som er under 18 år, men ikke på Internett?

Det kan skal jeg være enig til. Er uansett dårlig av Microsoft å gjøre forskjell på folk. Men det kan tenkes at dette blir endret/fikset med tiden.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Finnes updaten ute slik at man kan laste den ned å overføre den til xboxen som med tidligere updates?

 

I xbox.com FAQ'en står det:

 

This fall you will need to be connected to Xbox LIVE to download the system update, however we will be making the update available to non-Xbox LIVE members very soon. Your Xbox 360 will continue work in an offline mode, without the update.

 

Det har gått rykter om at NXE updaten skal ligge på nyere spill, f.eks Gears of War 2. Om du tilfeldigvis har det kan du jo smette det inn og se om det skjer noe?

Lenke til kommentar

Herlig oppdatering. Det går mye raskere å bla gjennom menyene, og så ser det mye bedre ut. Avatarsystemet er fint det. Jeg håper at MS gir oss flere valgmuligheter i fremtiden.

Jeg skulle gjerne ha innstallert flere spill, men siden jeg har 20gb HDD og en haug med RB-sanger så har jeg bare plass til et spill.

Det beste med oppdateringen er at jeg kan slette spill med 0 gamerscore. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...