Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dad trenger en bil med stil mellom 300-400.000, hvilken foreslår dere?


Anbefalte innlegg

Kan befrekte at det er problemer med 2.5TDI motoren. Kamakslene blir slitt altfor fort, noe som resulterer i bytte av kamaksler, ventiler og topp (?) Jobb i 40 000kr klassen.

 

Dette problemet dabbet litt av på 2001 modellene, og skal være tilnærmet fraværende på 2003 og oppover.

 

Jeg ville gått for en E-Klasse. E220 CDI holder lenge til vanlig kjøring.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Volvo S60? Særdeles representativ i nyere årsmodeller. Ser litt rolig og safe ut, men 2 litern med turbo rister alle de fårete glisene fra kompisene mine av ganske fort. Diselen skal være ganske comfy den også.

 

S80 har jo blitt en veldig prisgunstig bil de siste årene.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

-KJ

Jøss, de har blitt greie i pris ja. Nesten så jeg angrer på S60-en og bytter igjen :)

Lenke til kommentar
Volvo S60? Særdeles representativ i nyere årsmodeller. Ser litt rolig og safe ut, men 2 litern med turbo rister alle de fårete glisene fra kompisene mine av ganske fort. Diselen skal være ganske comfy den også.

 

S80 har jo blitt en veldig prisgunstig bil de siste årene.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

-KJ

Jøss, de har blitt greie i pris ja. Nesten så jeg angrer på S60-en og bytter igjen :)

 

Må bare spørre deg om noe :)

 

Er du fornøyd med Volvoen din? Åssen er det å sitte i den? føles det ut som luxus eller plastikk aktig interiør? noe annet bra?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Må bare spørre deg om noe :)

 

Er du fornøyd med Volvoen din? Åssen er det å sitte i den? føles det ut som luxus eller plastikk aktig interiør? noe annet bra?

 

Takk for svar :)

Volvo er først og fremst comfy. Hadde en V40 for noen år siden, og S60-en er bare enda bedre. Få slår Volvo-setene for min rygg i alle fall. Når det gjelder interiør er det ganske stor forskjell på nye og litt eldre modeller. Jeg har en 2004 nå, og den er kjip inni. Volvo har vært trege med å fornye, men da de endelig fikk ut fingern ble resultatet veldig bra. Vesentlig mer luksusfølelse enn på litt eldre modeller. Plassen innvendig er relativt grei i forhold til utvendig størrelse, men innlasting bak er litt trang. Ikke at det plager meg, men det er ingen familiebil. Jeg får riktignok barnesetet inn med et par mm margin, men dog. Fikk uansett ikke inntrykk av at det først og fremst var familiebil du var på jakt etter :)

 

Andre ting å trekke fram er veigrepet, som jeg synes er overlegent standard Audi. Automatkassa slår nok ikke de beste fra Audi og co, men min 180-hester fungerer veldig bra med den kassa. Vil tro det er en litt kjipere opplevelse med svak motor og kickdown.

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

 

Oups; Denne var Manuell! Men hva med en lignende bil? Utrolige kjøremaskiner, og stil har de jo og!

 

Elsker den bilen der. Veldig god og komfortabel bil. Skal vise frem noen biler til dad neste uke :) Skal ta med denne.

 

Takk for svar :)

 

Skal jeg love deg! Om du ser på finn så finner du mange lignende i samme prisintervall med Automatgear og greit med utstyr. Vil anbefale 525D eller større! Disse motorene har RekkeSEKSER, og ikke RekkeFIRER, slik som 520D har. To helt forskjellige verdener og kjøre mtp på støy, gange, jevnt drag, etc.

Har veldig god erfaring med 525D. Har kjørt en god del tusen kilometer i en slik en, og det er en fantastisk bil og motor! Anbefales på det varmeste! :)

Lenke til kommentar

mye snakk om audi her.

hadde aldri kjøpt audi, av rene kvalitetsmessige årsaker. + at de har forhjulstrekk (sett bort fra quattro), noe jeg har delvise fordommer mot (hvor er lekefaktoren som en bakhjulstrekker kan tilby på glatta?).

 

skjønner heller ikke dem som kjøper A6/A4 2,5TDI fra 2000-tallet, når det er allmenn kjent at de mildt sagt har vært faste verkstedgjengere... Skoda har faktisk vist seg å være det beste VAG-merket når det kommer til kvalitet - og de blir lagd i Tsjekkia! tenker den svir for VW/Audi-tilhengere...

 

du har her flere valg:

-kvalitet: kjøp japansk

-opplevd kvalitet og generelt kjøreglede: europeisk (hovedsakelig tysk)

-lidenskap: italiensk (les: Alfa Romeo)

-skandinavisk fornuft: svensk

 

da har du litt å gå etter, så får du se hva som veier tyngst.

 

personlig hadde jeg gått for en E60/E61 BMW 5-serie med rekkesekser diesel og automat + sportssetene til BMW - dvs. 525/530D. nydelige biler med det lille ekstra. den nye Audi A6'en ser daff ut i forhold. kjøremessig blir sistnevnte frakjørt av førstnevnte ;)

 

du har også Lexus, som er japsenes svar på MB/BMW. skuddsikker kvalitet kombinert med et godt forsøk på luksus, gjør de til biler for dem som vet hva de vil ha.

Lenke til kommentar
skjønner heller ikke dem som kjøper A6/A4 2,5TDI fra 2000-tallet, når det er allmenn kjent at de mildt sagt har vært faste verkstedgjengere... Skoda har faktisk vist seg å være det beste VAG-merket når det kommer til kvalitet - og de blir lagd i Tsjekkia! tenker den svir for VW/Audi-tilhengere...

Det er vel kanskje nettopp fordi de er laget i Tsjekkia at de har bedre kvalitet. Topp moderne fabrikker, kombinert med tsjekkernes yrkesstolthet mtp bilhistorien deres har litt å si, tror jeg.

 

du har også Lexus, som er japsenes svar på MB/BMW. skuddsikker kvalitet kombinert med et godt forsøk på luksus, gjør de til biler for dem som vet hva de vil ha.

Lexus har jeg sansen for. Kjøper du deg en Lexus, kjøper du deg en bil som garantert holder i mange år fremover!

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at Skoda har bedre kvalitet enn Audi og VW er at Skoda har gamle, utprøvde, enklere tekniske løsninger. Mens Audi og VW blir prioritert med den nyeste teknologien, blir Skoda utrustet med det som satt i Audi og VW før.

Det går f.eks mye på det elektriske.

 

Dessuten, når ble svenske biler fornuftige? Det er lenge siden en Volvo ble sett på som en kvalitetsbil.

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at Skoda har bedre kvalitet enn Audi og VW er at Skoda har gamle, utprøvde, enklere tekniske løsninger. Mens Audi og VW blir prioritert med den nyeste teknologien, blir Skoda utrustet med det som satt i Audi og VW før.

Det går f.eks mye på det elektriske.

 

Dessuten, når ble svenske biler fornuftige? Det er lenge siden en Volvo ble sett på som en kvalitetsbil.

 

Hvilke duppedingser er så mye eldre i en skoda enn det man finner i resten av VAG-konsernet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...