Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dad trenger en bil med stil mellom 300-400.000, hvilken foreslår dere?


Anbefalte innlegg

En ekte mann kjører Audi. Audi har gode automatkasser, plenti av utstyr, svært bra ytelse, og gode kjøreegenskaper. De henger også som klistet til veien.

 

AUDI A6 2.5TDi Tiptronic

 

Dette er en bil som med chip kommer til å kjøre fra de fleste, og gjøre mange misunnelige. Den er pen, rask og har god plass. Ingeriøret er bra også. Dette er en bil jeg ville hatt om jeg hadde voksne barn og jeg var i 50årene eller noe i den duren. Dette er slik jeg tenker en far skal kjøre!

 

Du kan altså anbefale 2,5TDI motoren til VAG? Jaha.

 

Jaja, det har kanskje vert noe problemer med de ja. Men det er uten tvil en bra motor med tanke på ytelser o.l

 

"noe problemer" er vel en underdrivelse av dimensjoner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye Citroen C5 kan man få fra 299k som stv.

Kan legge til ca 100k hvis man vil ha hydrauliske dempere.

 

Skjekk denne siden

http://www.c5.citroen.com/no/

 

Er jo bare til å forelske seg i.

Det er også en av de sikreste personbiler noensinne laget.

Og en "fransk soffa". Så god å sitte i at man aldri vil gå ut.

Jeg mener dette er en slik type til man vil stå å polere hver dag.

Lenke til kommentar
En ekte mann kjører Audi. Audi har gode automatkasser, plenti av utstyr, svært bra ytelse, og gode kjøreegenskaper. De henger også som klistet til veien.

 

AUDI A6 2.5TDi Tiptronic

 

Dette er en bil som med chip kommer til å kjøre fra de fleste, og gjøre mange misunnelige. Den er pen, rask og har god plass. Ingeriøret er bra også. Dette er en bil jeg ville hatt om jeg hadde voksne barn og jeg var i 50årene eller noe i den duren. Dette er slik jeg tenker en far skal kjøre!

 

En ekte mann foretrekker vel å kjøpe ting som er kjent for å være dårlig også, så lenge penisforlengerfaktoren er god nok?

 

Det du sier der er at ekte menn er dumme. Hverken mer eller mindre. ;)

 

Skodaen som det linkes til lenger opp er absolutt noe en ekte mann burde vurdere. Ikke like "anerkjent" som Audi og BMW i sandkassa, men like fullt en fullblods luksusbil. Kjøper du den med L&K utstyrsnivå så har du virkelig en bil som oser luksus og bekvemmelighet.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

-KJ

 

Edit: La inn link til L&K modell på Finn

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden trenger "dad" en bil med stil da? Er ikke naboene imponert nok over "mom" ? ;)

 

Ok, var litt stygg, men synes tråden er tåpelig... Be han om å kjøpe et belte til å stramme inn magen med i steden :)

tåpelig svar.

 

on topic: vet ikke helt om jeg synes skoda virker så luxuriøst.. var fint interiør på den som det blir linket til (superb, l&k osv) men utendørs er den ikke fullt så luxuriøs, mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
vet ikke helt om jeg synes skoda virker så luxuriøst.. var fint interiør på den som det blir linket til (superb, l&k osv) men utendørs er den ikke fullt så luxuriøs, mener nå jeg da.

 

Joda, men hvis man skal ha ting som er like bra interiørmessig og kjøremessig som Superben, og som samtidig er "sandkassegodkjent", så må man nok opp i BMW 5 serie, nyere A6 eller S80, og da endrer prisene seg fort fra 300-400 til 500-600.

 

-KJ

 

Edit: dobbelpost

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden trenger "dad" en bil med stil da? Er ikke naboene imponert nok over "mom" ? ;)

 

Ok, var litt stygg, men synes tråden er tåpelig... Be han om å kjøpe et belte til å stramme inn magen med i steden :)

 

Vel jeg bryr meg ikke om hva du synes er tåpelig eller ikke, men jeg vil ikke at faren min skal kjøre en dritt bil til 300-400.000. Jeg bryr meg om han og vil det beste for han. Jeg vil finne noe som passer han. Det er faktisk jeg som får velge bil for han. Vil bare ha noen fler ideer.

Lenke til kommentar
så var det kvaliteten på franske biler da :hmm:

 

Det er vel noe som hører til fortiden.

 

Min far har hatt Citroen i alle år, og har hatt en Citroen Xantia selv.

Vi er begge kjempefornøyde, og når man kjøper ny bil har man jo garanti også.

 

Sant det du sier der.

 

Naboen vår hadde en Citroen helt siden vi flytta hit (4 år siden). Han kjøpte seg en helt ny bil for 4-5 mnd tilbake.

Han sa at han var kjempe fornøyd med bilen, han hadde ikke feil med den bortsett fra slitedeler.

 

Får se hva som blir kjøpt til slutt. 'Dad' er med på Audi A6 2007/2008 akkurat nå.

Lenke til kommentar
Volvo S60? Særdeles representativ i nyere årsmodeller. Ser litt rolig og safe ut, men 2 litern med turbo rister alle de fårete glisene fra kompisene mine av ganske fort. Diselen skal være ganske comfy den også.

 

S80 har jo blitt en veldig prisgunstig bil de siste årene.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

-KJ

 

Ikke verst. Volvo har veldig bra sikkerhet som jeg vet og de var faktisk de første som startet med sikkerhet i biler (så det på ' National Geographic Channel' )

 

Takk :)

Lenke til kommentar

 

Mercedes har en stor minus og det er bakhjulsdrift. Vi bor på Rælingen og det er bare oppover og nedover bakker.

Der vi bor så er det en bratt oppoverbakke som vi ikke kan få fart på engang som må benyttes for å komme til hovedveien. Det er snakk om vinteren bare.

 

Men takk for at du tok deg tid til å svare :) Takknemlig uansett.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden trenger "dad" en bil med stil da? Er ikke naboene imponert nok over "mom" ? ;)

 

Ok, var litt stygg, men synes tråden er tåpelig... Be han om å kjøpe et belte til å stramme inn magen med i steden :)

tåpelig svar.

 

on topic: vet ikke helt om jeg synes skoda virker så luxuriøst.. var fint interiør på den som det blir linket til (superb, l&k osv) men utendørs er den ikke fullt så luxuriøs, mener nå jeg da.

 

Er enig med deg her. Jeg liker Skoda mer innvendig enn utvendig. Har sittet i en også.

Lenke til kommentar
En ekte mann kjører Audi. Audi har gode automatkasser, plenti av utstyr, svært bra ytelse, og gode kjøreegenskaper. De henger også som klistet til veien.

 

AUDI A6 2.5TDi Tiptronic

 

Dette er en bil som med chip kommer til å kjøre fra de fleste, og gjøre mange misunnelige. Den er pen, rask og har god plass. Ingeriøret er bra også. Dette er en bil jeg ville hatt om jeg hadde voksne barn og jeg var i 50årene eller noe i den duren. Dette er slik jeg tenker en far skal kjøre!

 

En ekte mann foretrekker vel å kjøpe ting som er kjent for å være dårlig også, så lenge penisforlengerfaktoren er god nok?

 

Det du sier der er at ekte menn er dumme. Hverken mer eller mindre. ;)

 

Skodaen som det linkes til lenger opp er absolutt noe en ekte mann burde vurdere. Ikke like "anerkjent" som Audi og BMW i sandkassa, men like fullt en fullblods luksusbil. Kjøper du den med L&K utstyrsnivå så har du virkelig en bil som oser luksus og bekvemmelighet.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

-KJ

 

Edit: La inn link til L&K modell på Finn

 

Den likte jeg. Spesielt Innvendig :dribble: Veldig blank i lakken så det ut som.

For å være helt ærlig så ble jeg litt forelsket i det ineriøret.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...