Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dad trenger en bil med stil mellom 300-400.000, hvilken foreslår dere?


Anbefalte innlegg

Hvilke duppedingser er så mye eldre i en skoda enn det man finner i resten av VAG-konsernet?

 

Denne lurer jeg også litt på. Hvis du ser bort fra tilleggsutstyr på Audi og VW; hva er det som er så gammeldags på en ny Skoda i forhold til tilsvarende Audi eller VW?

 

Jeg har kjørt begge deler ganske mye, og jeg ser ikke filla forskjell fra mitt ståsted i alle fall. (Teknisk interessert, men ukyndig bileier hvis bilinteresse går på bekvemmelighet, sikkerhet og praktisk bruk.)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje drivverk? Du får vel ikke firehjulstrekk på Skoda, mens VW har 4Motion og Audi har Quattro.

I tillegg finnes det mye mikkmakk i oppheng, fjærer, dempere, elektronikk, osv. Alt dette kan være fra forrige VAG-modell uten at man egentlig merker stor forskjell (bortsett fra på verkstedsregningen).

 

Edit: Egentlig ganske grei løsning. Sett alle nyvinningene på Audi, og se hva som holder bra iløpet av et år. Det som holder bra går inn i VW neste år, og det som tåler den testen i et år går deretter inn i Skoda. Da er du sikker på å få ting som fungerer når du kjøper en Skoda. :p

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Hadde helt klart gått for en sånn en

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14033972

 

Dette er en staselig bil, og du finner den i alle prisklassene fra 300000 og oppover. Bare husk at det er masse prutningsmonn på de som ligger ute (264stk i faren din sin prisklasse)

 

Motoren er akkurat passe, biler i denne str er ikke racerbiler uansett. Jeg har kjørt tur - retur praha i en slik med fire voksne i bilen + bagasje. holdt marsjfart på 200 kmt med tommel og pekefinger på rattet. Har også 3 runder på Nurnburgring i en (200K, men samme chassiet) og det er ikke motoren som legger begrensinger i slike store biler, det er vekten. Med mindre man synes det er ultramorsomt med rattlås racing da.

 

200kmt i snitt over 40 minutter, og diesel forbruk på kun 1,4 liter pr mil....

post-24158-1216041676_thumb.jpg

post-24158-1216041689_thumb.jpg

Lenke til kommentar
post-164619-1215945645_thumb.jpgReis til en Citroen forhandler som har en C5 2,0 HDi 138 hk med 6 trinns automat og hydractive 3+ fjæring, og prøvekjør, den får man til 419.000,- før pruting! Mere komfortabel bil skal man lete lenge etter!

 

Mmmmhmmm.. hva er annenhåndsverdien på den etter 3 år da ? 42% av innkjøpsprisen ?

Lenke til kommentar
mye snakk om audi her.

hadde aldri kjøpt audi, av rene kvalitetsmessige årsaker. + at de har forhjulstrekk (sett bort fra quattro), noe jeg har delvise fordommer mot (hvor er lekefaktoren som en bakhjulstrekker kan tilby på glatta?).

 

Alle tenker ikke på å ha det gøy med bakhjulstrekk og faren min er den siste som kommer til å ligge bredt i svingene, han liker å kjøre rolig.

 

Jeg får en A4 om noen måneder, elsker den bilen :)

 

Står 3 Audier utenfor hos oss, kan bli 4 hvis dad kjøper en Audi til. Det er han som skal velge og ikke jeg, så vet ikke hva han faller for, men skal be han å se igjennom denne tråden her.

 

Edit: Tenkte ikke på Lexus, skal se noen på finn. takk for svar :)

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Hadde helt klart gått for en sånn en

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14033972

 

Dette er en staselig bil, og du finner den i alle prisklassene fra 300000 og oppover. Bare husk at det er masse prutningsmonn på de som ligger ute (264stk i faren din sin prisklasse)

 

Motoren er akkurat passe, biler i denne str er ikke racerbiler uansett. Jeg har kjørt tur - retur praha i en slik med fire voksne i bilen + bagasje. holdt marsjfart på 200 kmt med tommel og pekefinger på rattet. Har også 3 runder på Nurnburgring i en (200K, men samme chassiet) og det er ikke motoren som legger begrensinger i slike store biler, det er vekten. Med mindre man synes det er ultramorsomt med rattlås racing da.

 

200kmt i snitt over 40 minutter, og diesel forbruk på kun 1,4 liter pr mil....

 

Fin bil, men den ligger litt over budsjettet. Skal se om jeg finner noen andre som er litt rimligere.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
post-164619-1215945645_thumb.jpgReis til en Citroen forhandler som har en C5 2,0 HDi 138 hk med 6 trinns automat og hydractive 3+ fjæring, og prøvekjør, den får man til 419.000,- før pruting! Mere komfortabel bil skal man lete lenge etter!

 

Faren min er ikke så glad i Citroen at han kjøper seg en, bilen skal selges en dag og da taper man mye penger på disse bilene sånn som han under nevner... men det er gode biler å sitte i.

Lenke til kommentar

Hva med den nye Audi A4 (2009)? Det er i alle fall en bil som vekker oppsikt hos meg.

 

160 HK multitronic (automat) har en veiledende pris på oppunder 400 000.

 

Bare synd bildene ikke klarer å formidle hvor flott den egentlig er. Vil anbefale deg å ta med deg faren din innom diverse bilforhandlere for å se/prøvesitte de forskjellige bilene.

 

F.eks. Skoda er noe som aldri kommer til å bli lagt særlig merke til i trafikken hos meg. Heller ikke Citroen har sjans der.

 

Mercedes har NOEN fine (men ikke alle. De med runde lykter er jo _grisestygge_). BMW har en del flotte og Audi har en del flotte.

 

Så for meg er det bare de tyske merkene Audi/BMW/Mercedes som er "verdt å se på".

post-35504-1216045076_thumb.jpg

post-35504-1216045087_thumb.jpg

post-35504-1216045312_thumb.jpg

post-35504-1216045324_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hva med den nye Audi A4 (2009)? Det er i alle fall en bil som vekker oppsikt hos meg.

 

160 HK multitronic (automat) har en veiledende pris på oppunder 400 000.

 

Bare synd bildene ikke klarer å formidle hvor flott den egentlig er. Vil anbefale deg å ta med deg faren din innom diverse bilforhandlere for å se/prøvesitte de forskjellige bilene.

 

F.eks. Skoda er noe som aldri kommer til å bli lagt særlig merke til i trafikken hos meg. Heller ikke Citroen har sjans der.

 

Mercedes har NOEN fine (men ikke alle. De med runde lykter er jo _grisestygge_). BMW har en del flotte og Audi har en del flotte.

 

Så for meg er det bare de tyske merkene Audi/BMW/Mercedes som er "verdt å se på".

 

Tusen takk for svar :)

Skal titte litt på A4 nå.

Lenke til kommentar
Synes du skal få han til å kikke på dette forslaget

 

Denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13949719

 

Og for de siste 150000,- Denne (8% pruting på begge bilene(normalt prutningsmonn))

http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=14102594

 

Da får man på en måte dekket opp kriteriene på best mulig måte :)

 

Porsche blir nok ikke billig å kjøre og Mondeo er grusom bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...