Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor liker folk store/frodige jenter?


Anbefalte innlegg

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke still spørsmål til andre, hvor du ikke kan svare selv...

Quote of the year! Så neste gang jeg skal i butikken for å kjøpe egg, men ikke veit hvor det er, så kan jeg ikke spørre betjeninga om hvor det befinner seg fordi jeg ikke veit hvor det er selv. Hahahahah. Neida, jeg skjønner hvor du skal hen, og er egentlig ganske enig.

Yippi! Hvis du ikke forstod hva jeg mente med det, så er du virkelig dummere enn du har utgitt deg for tidligere i tråden.

 

Du kan ikke be noen forklare hvorfor de liker noe, når du ikke klarer å forklare hvorfor du liker noe annet selv!

Lenke til kommentar

Jeg syntes hun i speilet var svært pen, men hadde ikke hatt noe imot en date men hun på det øverste bildet heller. Greit hun kanskje er litt i grenseland, men det er mange andre ting som spiller inn når det gjelder skjønnhet. Hun har i det minste et langt bedre selvbilde enn hun andre dama, og det er svært viktig for meg.

Lenke til kommentar
Med andre ord, hvis dama mi ble feit, så hadde det vært bye bye. Jeg er såpass "overfladisk" at jeg ikke klarer å tenne seksuelt på kun personlighet, og siden jeg synes sex er veldig viktig, ville hu blitt sendt på dør så fort jeg hadde hørt ordene "jeg gidder ikke å trene meg tynn igjen". Jeg er faktisk veldig kravstor, og siden jeg var så heldig å møte ei jente som hadde perfekt utgangspunkt, klarte jeg å overtale henne til å trene på en slik måte at hun ble perfekt for meg smile.gif. Jeg har som sagt flere ganger dame, og hvis hu ikke liker meg, er da det utrolig uvesentlig. Det er da ingenting å gjøre med det, og siden jeg ikke skal bli feit, så får hu enten leve med meg eller finne seg en feit gutt. (jeg har litt mage, men siden hu aldri har klaget, så får hu leve med den tongue.gif)

 

Jeg sier at både ansiktet og kroppen har veldig mye å si. Ansiktet til dama mi sier "jeg er en uskyldig liten jente", mens kroppen sier "kom og knull meg nå for faen!!!!!1!!111!!!!1". Det er sånn jeg liker det, og sånn skal det forbli. Hvis hun vil endre det, får hun finne seg en ny gutt tongue.gif

 

Beklager mongoquote! Men jeg er ikke så egoistisk som jeg kanskje virker som. Den uka her har jeg slakka som bare fy av på colaen og drittmaten, og trent og tatt solarium så jeg skal se bra ut til dama mi kommer hjem fra usa(om 2 uker). Greit nok, jeg forlanger faktisk at dama mi skal være perfekt i mine øyne hele tida, men jeg jobber faktisk som bare det for å gjøre hu glad. Og hu kommer hver gang vi har sex og er glad hele tida, så jeg tror jeg gjør en relativt god jobb :)

Åherregud. For et utrolig merkelig forhold dere to må ha. Du står virkelig frem som en stor egoistisk......ja :roll:

Hadde egentlig tenkt å la være å si noe, men greide bare ikke holde meg. Skal ikke si noe mer nå da =)

Lenke til kommentar

Okei Conflict, poenget med filmen er ikke at jenta i speilet er tykk og hun andre er tynn, det er mer at jenta ser seg selv som tykk, når hun i virkeligheten er en sunn og normal jente. Og om du syns det speilbildet er for tykt da er du meget overfladisk! Skal litt mye til for at du er fornøyd ja.. Egosentrisme heter det :p

Lenke til kommentar
Okei Conflict, poenget med filmen er ikke at jenta i speilet er tykk og hun andre er tynn, det er mer at jenta ser seg selv som tykk, når hun i virkeligheten er en sunn og normal jente.

Nei, jenta er jo i virkeligheten anorektisk og bare skinn og bein.. Det er ikke sunt og normalt :S

Lenke til kommentar
Åherregud. For et utrolig merkelig forhold dere to må ha. Du står virkelig frem som en stor egoistisk......ja :roll:

Hadde egentlig tenkt å la være å si noe, men greide bare ikke holde meg. Skal ikke si noe mer nå da =)

... drittsekk? Det er da helt opp til meg hva jeg tenner på - eller nei, det er det vel egentlig ikke. Ettersom jeg ikke er alene når jeg sier at sex er viktig(nei, ikke bare samleie, men all form for intim kontakt), må jeg ha lov til å si at jeg ikke ville vært sammen med ei jente som jeg ikke tenner seksuelt på!?

 

Edit: Bare så det er sagt, jeg ville heller hatt speilbildet enn den tynne saken som ble omtalt som et menneske.

 

Men for all del, siden heter diskusjon.no, så hvis du ikke deler din mening, går du vel i mot hele poenget med denne siden! Så det er bra at du sier det du vil.

 

Okei Conflict, poenget med filmen er ikke at jenta i speilet er tykk og hun andre er tynn, det er mer at jenta ser seg selv som tykk, når hun i virkeligheten er en sunn og normal jente. Og om du syns det speilbildet er for tykt da er du meget overfladisk! Skal litt mye til for at du er fornøyd ja.. Egosentrisme heter det :p

 

Okei hva da? Har da aldri antyda det jeg. Jeg sa kun min mening om kroppen hennes, fordi en forumbruker ba om at jeg(?) skulle fortelle hva jeg definerte som stor.

 

Hvorfor er jeg overfladisk hvis jeg synes at speilbildet av henne er tykt? Er jeg overfladisk hvis jeg sier at BMW Z4 er finere enn BMW X3? Det er jo kun snakk om kroppen hennes som et legme sammenliknet med andre kropper. I forhold til det synet på hvordan den perfekte kvinnekroppen ser ut er hu litt i det største laget. Hu er ikke feit eller noe, men som jeg sa, litt for stor for min smak. Får jeg ikke lov til å mene det?

 

Jeg tror conflict snart slår rekorden i hvor egosentrisk det er mulig å bli. Stakars deg når du møter verden, lille venn.

Hvis wikipedia lærte meg riktig, og "An egocentric person cannot "put himself in other people's shoes", så er jeg nok det. Jeg fortår ikke egentlig hvorfor det er egosentrisk at jeg liker tynne jenter fremfor feite folk og at det skal mye til for at jeg skal bli fornøyd, men det er sikkert helt sant.

 

Hva mente du med det siste egentlig? Hørtes veldig ut som noe den gretne, gamle norsklæreren min kunne sagt.

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Okei Conflict, poenget med filmen er ikke at jenta i speilet er tykk og hun andre er tynn, det er mer at jenta ser seg selv som tykk, når hun i virkeligheten er en sunn og normal jente.

Nei, jenta er jo i virkeligheten anorektisk og bare skinn og bein.. Det er ikke sunt og normalt :S

Ja, det også! Men jeg mente mer at jenter som er anorektiske ser seg i speilet og tror de er tykke. Skkurat som speilbildet. Jenta ser seg selv som tykk, men egentlig sier speilbildet at hun er normal og slank jente. skjønner du nå?

Lenke til kommentar
Hvis wikipedia lærte meg riktig, og "An egocentric person cannot "put himself in other people's shoes", så er jeg nok det. Jeg fortår ikke egentlig hvorfor det er egosentrisk at jeg liker tynne jenter fremfor feite folk og at det skal mye til for at jeg skal bli fornøyd, men det er sikkert helt sant.

Du sier jo selv at du vil at dama di skal være helt perfekt hele tiden, hvis ikke går du fra henne. Men det er greit for deg å drite i hun.. Tenk om hun tenkte på samme måte som deg.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at du er en ekstremt egoistisk person, som mener at det viktigste er at andre tar seg bra ut for deg, ellers kan de dra til H**

Pretty much :). Neida. Det er jo slik at man velger dem man omgås med, og jeg omgås ikke med de det ikke passer for meg å omgås med.

 

Jeg tenkte på noe i stad. Du sitter sikkert med et bilde av hvordan jeg ser ut, hvordan forholdet mellom meg og dama mi er, og hvordan jeg oppfører meg ovenfor foreldre, venner og andre. Fortell om ditt inntrykk av meg.

 

Hvis wikipedia lærte meg riktig, og "An egocentric person cannot "put himself in other people's shoes", så er jeg nok det. Jeg fortår ikke egentlig hvorfor det er egosentrisk at jeg liker tynne jenter fremfor feite folk og at det skal mye til for at jeg skal bli fornøyd, men det er sikkert helt sant.

Du sier jo selv at du vil at dama di skal være helt perfekt hele tiden, hvis ikke går du fra henne. Men det er greit for deg å drite i hun.. Tenk om hun tenkte på samme måte som deg.

Neeeeeei, her har du misforstått. Det jeg mener er at hvis hu kommer tilbake fra the us and a, og har lagt på seg 20 kg, og ikke har noen planer om å bli seg selv igjen, så må noe drastisk skje. Men hu får da ha dårlige perioder hu og! Det har da jeg også. Hvis hun tenker sånn(altså ikke slik jeg tenker, men sånn du tror jeg tenker), så er det jo ikke noe jeg får gjort med det? Jeg gjør så godt jeg kan, men hvis det ikke er bra nok, så får jo hu bestemme hva hu vil selv. Jeg lever ikke helt Josef Fritzl-stil, selv om noen tror det!

Lenke til kommentar
Okei Conflict, poenget med filmen er ikke at jenta i speilet er tykk og hun andre er tynn, det er mer at jenta ser seg selv som tykk, når hun i virkeligheten er en sunn og normal jente.

Nei, jenta er jo i virkeligheten anorektisk og bare skinn og bein.. Det er ikke sunt og normalt :S

Ja, det også! Men jeg mente mer at jenter som er anorektiske ser seg i speilet og tror de er tykke. Skkurat som speilbildet. Jenta ser seg selv som tykk, men egentlig sier speilbildet at hun er normal og slank jente. skjønner du nå?

 

Det der blir jo feil....mulig du mener det annerledes, men da formulerer du deg feil.

 

Speilbildet viser hva jenta " ser". Jenta på speilbildet er større enn jenta fremfor speilet. Ergo: den anorektiske jenta fremfor speilet ser en mye større utgave av seg selv, med kjøtt og litt former på i speilbildet. Hun ser ikke selv hvor tynn hun er, fordi hun tror hun er mye større enn hun er.

 

Det er vi som anser speilbildet som en normal og slank jente.( noe hun er) Ho anoreksidama ser speilbildet, men i virkeligheten ser jo hun mye tynnere ut. Poenget med denne filmen er jo å få frem at når den anorektiske jenta ser seg selv i speilet så ser hun en jente med en helt annen kropp, enn det hun egentlig har selv. Og dette får filmen godt frem.

Lenke til kommentar

conflict:

 

her

Med andre ord, hvis dama mi ble feit, så hadde det vært bye bye.

sier du jo rett ut at det er utseendet som teller. Om ikke det er fryktelig egosentrisk, er det hvertfall meget overfladisk og grunt.

Og hadde jeg vært dama di og lest dette, hadde jeg dumpet det tvert. Holdningene dine mot henne, ikke bare jenter generelt, vitner ikke akkurat om ekte kjærlighet. :roll:

 

Dette vil du sikkert argumentere mot, men jeg kan love deg at den dagen du opplever ekte kjærlighet (mellom to mennesker, ikke to kropper), så vil du aldri si slike ting om din kjære, og du vil forstå hva vi andre mener.

Når du elsker personen inni en kropp, blir kroppen perfekt i dine øyne, tynn som tjukk.

Lenke til kommentar
conflict:

 

her

Med andre ord, hvis dama mi ble feit, så hadde det vært bye bye.

sier du jo rett ut at det er utseendet som teller. Om ikke det er fryktelig egosentrisk, er det hvertfall meget overfladisk og grunt.

Og hadde jeg vært dama di og lest dette, hadde jeg dumpet det tvert. Holdningene dine mot henne, ikke bare jenter generelt, vitner ikke akkurat om ekte kjærlighet. :roll:

 

Dette vil du sikkert argumentere mot, men jeg kan love deg at den dagen du opplever ekte kjærlighet (mellom to mennesker, ikke to kropper), så vil du aldri si slike ting om din kjære, og du vil forstå hva vi andre mener.

Når du elsker personen inni en kropp, blir kroppen perfekt i dine øyne, tynn som tjukk.

 

Hmm første svaret jeg har fått på denne siden etter over 1300 innlegg som har fått meg til å tenke litt. Følte meg faktisk litt umoden her jeg sitter(som kanskje ikke er så rart iom at jeg kun er 17). Jeg synes at utseende er viktig, men jeg synes også at personligheten er veldig viktig. Hvis jeg kan prøve å si det på en annen måte da. Utseende er det som tiltrekker meg, mens personligheten er det som holder meg fra å gå. Jeg er faktisk per i dag helt overbevist om at jeg ikke kunne klart å bli forelska i ei tjukk jente, nettopp fordi jeg ikke kan se for meg at jeg har en intim stund med ei slik ei. Det blir på samme måte at jeg ikke kan se for meg ligge og kose med en annen gutt. Det føles bare helt feil.

 

Men hva mener du om "si slike ting om din kjære"? Jeg har da ikke sagt et negativt ord om henne what so ever. Jeg jo faktisk sammen med henne for en grunn, og selv om hu både er pen og er god i senga, så er det jo mer i forholdet enn det. Kanskje vi bare er på to helt forskjellige steder i livet, og at det er derfor jeg ikke skjønner hva dere vil fram til. Men det jeg skjønner er at jeg elsker dama mi og at jeg kommer til å være sammen med hu i ei god stund fremover.

 

Forresten, jeg veit ikke hvilket inntrykk dere har av meg, men de gangene jeg er lykkeligst i hele mitt liv er når jeg ligger og ser inn i øynene til dama mi.

 

Gleder meg forresten litt til å høre hva manfred har å si. Med tanke på at han ikke har sett meg eller møtt meg, kan det være moro å høre hva han synes.

Lenke til kommentar

Hyggelig at jeg kunne få deg til å tenke :)

Men hva mener du om "si slike ting om din kjære"? Jeg har da ikke sagt et negativt ord om henne what so ever.

Ikke direkte, men samtidig jo.

Når du sier at du ville dumpet henne på grunnlag av kroppsendring, er det implisert at kroppen er viktigere enn det indre. Og dette blir da faktisk en fornærmelse mot hennes personlighet, bare indirekte. Er du med så langt?

 

Dog, du ga deg selv egentlig et godt tips, og bidrag til hva jeg ville fortelle deg:

 

Utseende er det som tiltrekker meg, mens personligheten er det som holder meg fra å gå.

Nettopp!

Alle blir tiltrukket av utseende ved førsteinntrykk og i starten. Det er helt normalt, og ikke noe galt i det.

MEN! Det er en stor forskjell på å ikke interessere seg for noen til å begynne med, grunnet kropp, og å dumpe en eksisterende partner grunnet kropp.

 

Det var hele poenget med mine uttalelser om ekte kjærlighet. Om noen man elsker, vil man aldri mene "blir du feit, dumper jeg deg". Nettopp p.g.a det du sa, man blir for personligheten.

Lenke til kommentar
Jeg jo faktisk sammen med henne for en grunn, og selv om hu både er pen og er god i senga, så er det jo mer i forholdet enn det

Det er jo flott!

 

Men det jeg skjønner er at jeg elsker dama mi..

Aww, søtis.

 

.. og at jeg kommer til å være sammen med hu i ei god stund fremover

En stund fremover? Ja, får håpe det..?

 

Med andre ord, hvis dama mi ble feit, så hadde det vært bye bye

Hæ?

Lenke til kommentar
conflict:

 

her

Med andre ord, hvis dama mi ble feit, så hadde det vært bye bye.

sier du jo rett ut at det er utseendet som teller. Om ikke det er fryktelig egosentrisk, er det hvertfall meget overfladisk og grunt.

Og hadde jeg vært dama di og lest dette, hadde jeg dumpet det tvert. Holdningene dine mot henne, ikke bare jenter generelt, vitner ikke akkurat om ekte kjærlighet. :roll:

 

Dette vil du sikkert argumentere mot, men jeg kan love deg at den dagen du opplever ekte kjærlighet (mellom to mennesker, ikke to kropper), så vil du aldri si slike ting om din kjære, og du vil forstå hva vi andre mener.

Når du elsker personen inni en kropp, blir kroppen perfekt i dine øyne, tynn som tjukk.

 

Hmm første svaret jeg har fått på denne siden etter over 1300 innlegg som har fått meg til å tenke litt. Følte meg faktisk litt umoden her jeg sitter(som kanskje ikke er så rart iom at jeg kun er 17). Jeg synes at utseende er viktig, men jeg synes også at personligheten er veldig viktig. Hvis jeg kan prøve å si det på en annen måte da. Utseende er det som tiltrekker meg, mens personligheten er det som holder meg fra å gå. Jeg er faktisk per i dag helt overbevist om at jeg ikke kunne klart å bli forelska i ei tjukk jente, nettopp fordi jeg ikke kan se for meg at jeg har en intim stund med ei slik ei. Det blir på samme måte at jeg ikke kan se for meg ligge og kose med en annen gutt. Det føles bare helt feil.

 

Men hva mener du om "si slike ting om din kjære"? Jeg har da ikke sagt et negativt ord om henne what so ever. Jeg jo faktisk sammen med henne for en grunn, og selv om hu både er pen og er god i senga, så er det jo mer i forholdet enn det. Kanskje vi bare er på to helt forskjellige steder i livet, og at det er derfor jeg ikke skjønner hva dere vil fram til. Men det jeg skjønner er at jeg elsker dama mi og at jeg kommer til å være sammen med hu i ei god stund fremover.

 

Forresten, jeg veit ikke hvilket inntrykk dere har av meg, men de gangene jeg er lykkeligst i hele mitt liv er når jeg ligger og ser inn i øynene til dama mi.

 

Gleder meg forresten litt til å høre hva manfred har å si. Med tanke på at han ikke har sett meg eller møtt meg, kan det være moro å høre hva han synes.

 

Jeg må bare kommentere denne..

 

Følte meg faktisk litt umoden her jeg sitter(som kanskje ikke er så rart iom at jeg kun er 17). Jeg synes at utseende er viktig, men jeg synes også at personligheten er veldig viktig. Hvis jeg kan prøve å si det på en annen måte da. Utseende er det som tiltrekker meg, mens personligheten er det som holder meg fra å gå.

 

For å pirke... Personligheten holder deg fra å gå sier du. Vil de si at dersom dama di legger på seg, så vil du bli så lenge du liker hennes personlighet?

 

Men det jeg skjønner er at jeg elsker dama mi og at jeg kommer til å være sammen med hu i ei god stund fremover. Bare en god stund fremover?? Elsker du noen, vil du føle at det er denne personen du vil tilbringe resten av livet med ;)

 

 

forøvrig...du er 17 år, hva mer kan man forvente? Bort med sarkastiske formuleringer nå, he he, men...tipper dama di er på din alder, kanskje yngre. I en alder av 17 år, så er sjansen stor for at din frue ikke er ferdig utviklet. Det er ikke uttenkelig at hun fortsatt vil få breiere bekken/hofter, samt større pupper. Kanskje dette er noe du liker, men det er verre om dette faller i dårlig jord hos deg. Eller..skrekk og gru....tenk når dere skal ha barn!! Og hun legger på seg under svangerskapet, får stor mage, og det tar flere mnd før magen hennes er tilbake til sitt opprinnelige utgangspunkt, hennes rumpe er like liten som den var, ect. Når dette tar tid, både graviditeten og etter, hvordan skal du da tenne på henne i denne perioden?? Du vet vel at kvinner ikke kan ta sittups etter en fødsel før opptil 6 mnd etterpå...Skrekk og gru sier nå bare jeg...:)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...