Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte dusjer du i uka?


Thomas.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du leste ikke posten litt lengre oppe?

Joda, men det finnes en mellomting. 1-2 ganger i uka er ganske uhygenisk uansett hva du driver på med. Selv dusjer jeg ganske mye, men klar over det.

Har du noe å referere til når du sier at det er uhygienisk, eller er det bare dine egne personlige meninger?

 

Mulig du synes det er lite, men uhygienisk er det nok ikke. Så lenge man vasker seg ofte på hendene og slikt. Det er der den største hygiene-utfordringen ligger.

Lenke til kommentar
Du leste ikke posten litt lengre oppe?

Joda, men det finnes en mellomting. 1-2 ganger i uka er ganske uhygenisk uansett hva du driver på med. Selv dusjer jeg ganske mye, men klar over det.

Har du noe å referere til når du sier at det er uhygienisk, eller er det bare dine egne personlige meninger?

 

Mulig du synes det er lite, men uhygienisk er det nok ikke. Så lenge man vasker seg ofte på hendene og slikt. Det er der den største hygiene-utfordringen ligger.

Har en gutt på trinnet som har sagt at han ikke dusjer mer enn 1 gang i uka, og han lukter dritt hele tiden. Alle prøver liksom å unngå å komme for nært han. Dette er jo da egne erfaringer, og kan jo hende at OP bruker deodorant, parfyme eller ikke har så mye svette.

Lenke til kommentar

Har hatt varierende dusjeprogram. Fram til starten av sommerferien i år siden i fjor sommer har jeg dusjet rutinert hver dag, men har redusert det til annenhver dag, med mindre jeg har trent eller vært i annen fysisk aktivitet, som da gjerne blir litt ekstremt og trenger en dusj. At jeg har dusjet hver dag kommer av fokus på eksperimentering av hodebunn, noe jeg egentlig vet temmelig lite om.

 

På barneskolen var det en periode jeg ikke dusjet på 5 uker. Det var ingen som sa ifra om noe, så jeg har fortsatt en følelse av at jeg kanskje ikke svetta så altfor mye. Med tanke på uhygiene var det også på barneskolen at jeg ikke pussa tenna på to måneder.

 

Haha! :!: Straks etter slike hendelser ble det nye tider, ja.

Endret av Nuust
Lenke til kommentar
Har hatt varierende dusjeprogram. Fram til starten av sommerferien i år siden i fjor sommer har jeg dusjet rutinert hver dag, men har redusert det til annenhver dag, med mindre jeg har trent eller vært i annen fysisk aktivitet, som da gjerne blir litt ekstremt og trenger en dusj. At jeg har dusjet hver dag kommer av fokus på eksperimentering av hodebunn, noe jeg egentlig vet temmelig lite om.

 

På barneskolen var det en periode jeg ikke dusjet på 5 uker. Det var ingen som sa ifra om noe, så jeg har fortsatt en følelse av at jeg kanskje ikke svetta så altfor mye. Med tanke på uhygiene var det også på barneskolen at jeg ikke pussa tenna på to måneder.

 

Haha! :!: Straks etter slike hendelser ble det nye tider, ja.

Akkurat det der vil jeg si at høres litt kvalmt ut. Å ikke dusje på fem uker, men samtidig ikke pusse tennene på 2 måneder. Hvor mange hull hadde du da du gikk til tannlegen i den tiden du ikke pusset tennene på 2 måneder?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hvor ofte jeg dusjer, kommer an på hva jeg gjør på. Trener jeg og jobber en del, dusjer jeg hver dag, kanskje til og med et par ganger for dag. Hvis jeg bare sitter hjemme og koper, blir det til at det kan gå et par dager mellom hver dusj.

Lenke til kommentar
På sommeren: Hver morgen

På vintern: Annahver dag.

 

Til dere som dusjer 15-20 ganger i uka: Det er unødvendig.

 

Det er en fin måte å holde deg ren på :)

 

__

 

15-20 ganger i uken kan foråsake irritasjon i huden og en kan få utslett og kløe, tørr hud og eksem. Derfor ikke lurt med for mye dusjing. Men er det sånn rett inn og ut i kaldt vann uten såpe så er det vel greit... kjøler kroppen ned.

Lenke til kommentar

Dusjer etter treninger, så 7 ganger i uka. Dusjer noen ganger om morgenen, men det er sjeldent. Og jeg dusjer selvfølgelig vis det er noe spesielt jeg skal på hvor man skal være litt dannet som f.eks middagselskap, teater o.l.

Pleide ikke å dusje så mye, men etter at jeg begynte å trene 7 ganger i uka (minst) har jeg kuttet drastisk ned på tiden jeg tilbringer i dusjen. Før kunne jeg lett stå i dusjen i 20 minutter uten å tenke over det. Nå pleier jeg å ta 5 minutters dusjer eller kortere.

Lenke til kommentar

om vintern: annenhver dag ca fordi da svetter man aldri eller blir noe varm. men noen morgener når man har glemt å åpne vinduet, bare må man.

om sommer: flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
men hender jeg hopper over en gang i helgene.

For en gris du er! (:p)

 

Da jeg var på ferie de siste to ukene ble det dusjing et par ganger til dagen, grunnet bading og generelt meget varmt vær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...