Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte dusjer du i uka?


Thomas.

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg dusjer om morgenen, kanskje en gang eller to i uka jeg ikke gjør det, så regner med 5 dager i uka.

 

Jeg kan skjønne at folk her dusjer etter trening, det jeg ikke skjønner er åssen det øker antall pr. uke. Trening er jo som regel på ettermiddag/kveld, og dusjer man etter det skjønner jeg ikke poenget med legge seg nydusjet for så å ta enda en dusj når man står opp?

Endret av Jessita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På sommeren: Hver morgen

På vintern: Annahver dag.

 

Til dere som dusjer 15-20 ganger i uka: Det er unødvendig.

 

Det er en fin måte å holde deg ren på :)

 

Nei, fin måte å ødelegge huden sin på.

 

Men ærligtalt, 15 ganger i uka? Hvordan får dere tid? Lite å gjøre?

 

----------

 

Selv dusjer jeg 5 ganger i uken.

3 ganger på skola. (etter gymmen). Og 2 ganger hjemme.

 

----------

 

Kan man miste hår på hue, av å dusje mye ? :blush:

Endret av ThomasQ
Lenke til kommentar

Dusjer ca annehver dag.. Ikke noen vits i dusje flere ganger daglig, fælt så "fine" folk skal være... Greit nok hvis man er svett, men hvis ikke er det ingen vits og dusje to ganger daglig..

 

 

For ikke lenge siden var det jo en post hvor trådstarter lurte på om det å plukke seg i nesa og ta seg på kølla etter man hadde lagt seg uten og vaske hendene var normalt.. Lurer på hvor dette samfunnet går henn.. Alt skal jo være så sterilt for tida.. Imunforsvaret svekkes jo bare mer og mer..

Lenke til kommentar

Man burde ikke bli for opphengt i hygiene, nei, men å vaske hendene etter toalettbesøk og lignende anser jeg for normal hygiene å være. Har en kompis som klør seg på balla konstant, for deretter å lage mat. Æsj. Er noe av det verste jeg vet. Etter endt toalettbesøk vasker han hendene under rennende vann i et sekund.

Lenke til kommentar

Såklart vasker man hender etter toalettbesøk, dette er normalt. Men denne overdrevne hysterien på og være reine osv er ikke bra. Vært borti tilfeller hvor folk ikke kan spise maten hvis de finner et hårstrå der. Eller mister tyggisen ut av pakken på det nyvaska gulvet hvor de så kaster den.. Ærlig talt, dette er jo helt vannvittig..

 

Men nok offtopic :p

Lenke til kommentar
Dusjer ca annehver dag.. Ikke noen vits i dusje flere ganger daglig, fælt så "fine" folk skal være... Greit nok hvis man er svett, men hvis ikke er det ingen vits og dusje to ganger daglig..

 

For ikke lenge siden var det jo en post hvor trådstarter lurte på om det å plukke seg i nesa og ta seg på kølla etter man hadde lagt seg uten og vaske hendene var normalt.. Lurer på hvor dette samfunnet går henn.. Alt skal jo være så sterilt for tida.. Imunforsvaret svekkes jo bare mer og mer..

De som er hysteriske trenger å få oppleve en krig slik at de rett og slett ikke kan dusje så ofte, og se at det faktisk går an, de dør ikke. Primadonna-nykker...

Lenke til kommentar

Hadde en periode der jeg dusjet hver morgen, hver gang etter trening og en kjapp en føre jeg stakk på fredags og lørdagsfest :)

 

Ca. 7+10+2

 

19 da :D

 

Høres veldig mye ut, men jeg trenger en dusj om morgenen for å våkne og får å ha sjangs til å ordne håret. Trenger å dusje etter hver trening (noen dager hadde jeg 2 hver dag) for da blir jeg svett å stiiinker. Før fest er åpenbart da :p

Lenke til kommentar
Såklart vasker man hender etter toalettbesøk, dette er normalt. Men denne overdrevne hysterien på og være reine osv er ikke bra. Vært borti tilfeller hvor folk ikke kan spise maten hvis de finner et hårstrå der. Eller mister tyggisen ut av pakken på det nyvaska gulvet hvor de så kaster den.. Ærlig talt, dette er jo helt vannvittig..

 

Men nok offtopic :p

 

Visste du at da jeg var på TG i 06 så ropte de opp over radioen den 4. dagen (tror jeg) at jentene hadde brukt 8 ganger mer såpe enn guttene? Tydeligvis ikke så normalt som man skulle tro. Dette sier litt da det er ca 4800 gutter og 200 jenter.....

 

Selv dusjer jeg ca annenhver dag. Noen ganger oftere, noen ganger skjeldnere. Folk som dusjer 15 ganger+ i uka har veldig liten kunnskap om hva som er nødvendig hygiene. Viser seg jo at de med de aller reineste husene som dusjer mange ganger om dagen lett utvikler allergier.

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...