Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte dusjer du i uka?


Thomas.

Anbefalte innlegg

Var sikker på at eg hadde svart på denne, men det var nok den om kor mange gonger til dagen du dusjet.

Anyway, i uka blir det vel ifrå 7-14 ganger.

Kvar morgen, og på kvelden/ettermiddag om eg sykkler frå jobb/ev. trener.

 

Mye?, kanskje men har sykt fet hud og nei, den blir ikkje mindre fet av å dusje mindre.

Dette er prøvd. Samme med hårvask (mulig det var det eg tenkte på først)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15-20 ganger i uka tenker jeg.

 

Dere som dusjer mindre enn det er jo bare ekle :S

Haha, wtf? Å dusje tjue gongar i veka utan at ein trenar eller gjer liknande aktivitetar som gjer ein svett er ei sterkt overdriving. Det er absolutt ikkje naturlig, sidan du då vaskar vekk det naturlige laget av talg som skal beskytte huda.

 

Edit: Sjølv dusjar eg kvar dag eller etter at eg har blitt svett.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
15-20 ganger i uka tenker jeg.

 

Dere som dusjer mindre enn det er jo bare ekle :S

Unnskyld meg, men jeg irriterer meg så grenseløst mye over slike som deg som tror de er best og vet alt. "Dere som dusjer mindre enn det er jo bare ekle" - Den kommentaren kunne du virkelig spart deg for. Går du på barneskolen? Husker jeg oppførte meg slik da. Rett og slett idiotisk. Tenk deg om 2 ganger, gjerne 3 eller 4 neste gang du skal skrive et innlegg.

 

On-topic: Dusjer som regel hver dag. Det hender at det blir to ganger på en dag. I helga blir jeg litt slappere, men dusjer om jeg føler for det.

Lenke til kommentar

Dusjer egentlig hver dag, som å liksom "stelle meg" og litt også for å stå opp. Nå i ferien er det ikke helt det samme, er ikke alltid jeg gider å dusje om morgenen, men dusjer som oftest etter jeg har vært og badet, som jeg gjør ganske ofte.

 

Uansett hvordan man ser på det pleier jeg å dusje minst én gang hver dag, noen ganger blir det 2, pga bading eller jeg føler meg skitten...

Lenke til kommentar

I teorien 3-5 ganger, etter trening per uke, men blir sjelden helt nøyaktig. Vis jeg ikke trener er 1-2 ganger mer enn nok. Aldri hatt problem med lukt, tvert imot, spesielt tidligere, har jeg vært mye mer hygenisk enn de fleste peers. Hvis folk dusjer mye mer så får det være deres sak, men iallefall ikke si at de som dusjer mindre (altså per uke...) er mindre hygeniske, spesielt i det mye dusjing er påvisst usunt mange ganger.

 

Leste nylig enn bok som blant annet handlet om en jente med mentale lidelser som b.l.a dusjet 2-3 ganger om dagen, som kankje er enn del mer uvanlig i utlandet enn her i Norge.

Lenke til kommentar

Mellom 5 og 7 ganger i uka. Avhenger om jeg har trent, hatt voks i året o.l.

 

Foretrekker kvelden forran morgendusj pga har ikke allverden tid når det er skole osv, har jeg vært på trening på ettermiddagen så går jeg aldri til sengs uten en dysj, da jeg som oftest kommer hjem om kvelden. :p

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...