Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dhgate.com/5-pc-new-64gb-flash-memory-2-0/p-ff8080811feff87b011ff1032299311b.html#rev-4

 

64 GB kingston minnepenn, er det svindel?

 

Som dere er sikker klar over har jeg aldri sett slike i salg i norge, men det har jo hendt enkelte Qxl.no og finn.no som selger disse til under 500 kr, så da mistenker jeg det ikke er ekte.

 

Men hadde vært bra å kunne ha en 64 GB minnepenn i lommen.

Lenke til kommentar

Mye er det ja, men langt ifra det meste.

Du får fatt i mye ekte varer til gode priser også, men krever endel research og siling før du faktisk finner de seriøse levrandørene.

 

Siste jeg kjøpte fra kina var 2stk 128gb minnepenner til 900kr stk som ligger på rundt 2100kr i norge, veldig grei pris selv etter moms :)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Mye er det ja, men langt ifra det meste.

Du får fatt i mye ekte varer til gode priser også, men krever endel research og siling før du faktisk finner de seriøse levrandørene.

 

Siste jeg kjøpte fra kina var 2stk 128gb minnepenner til 900kr stk som ligger på rundt 2100kr i norge, veldig grei pris selv etter moms :)

 

 

Ja det er jo klart i og med at mesterparten av produksjonen av elektriske artikler blir Laget i Kina, men for den vanlige mann i gata som kjøper via DHGate, DX, Chinavasion, Madeinchina osv... så er det nok slik at man får det man betaler for.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at ca 80 % av maskinvare blir produsert i kina?

 

Tenker også på hovedkort, skjermkort, lydkort etc.

 

Prosessor, GPU blir nok sikkert produsert for det meste i amerika eller tyskland?

 

Tror ikke Kingston, Sandisk, er kjøpt hos http://www.focalprice.com/ er falske?

 

Selv har jeg kingston 8GB SD minnekort derfra, som har funger i over 1 måned uten problemer, så tydelig vis ekte vare det eller veldig identisk kopi, selv Kingston sliter å bevise at kortet er kopi.

 

Men på en annen side kjøpe jeg http://www.focalprice.com/MF175B/Genuine_SanDisk_4GB_M2_Card_Black.html som ble sendt for snart 1 måned siden, uten jeg har hørt et pip ettet denne, fikk heller ikke sporing, når jeg kontakter focalprice, får jeg ikke svar, så begynner å lure på enten så har denne brikken forsvunnet i posten eller har noen tatt denne varen selv, tviler på en slik vare blir sendt verden rundt heller, men man vet aldri. Har heller ikke hørt noe fra tollene, så begynner å lure her? Det må være første gang, hvis noen har klart å rappe denne i postkassen hos meg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Laseren min ble sendt for 1 måned siden , og har ikke fått den ennå, er det normalt eller?

 

 

Har du fått sporingsnummer? og hva viser eventuelt det? Kan være du må taste det inn hos HongKongPost å se der.

 

Er ikke normalt at det skal ta 1 mnd når pakkene er sendt, men at det kan ta 1 mnd fra bestillingsdato det er helt normalt.

Det var under 15 dollar , så fikk ik med sporing:(

Lenke til kommentar

Laseren min ble sendt for 1 måned siden , og har ikke fått den ennå, er det normalt eller?

 

 

Har du fått sporingsnummer? og hva viser eventuelt det? Kan være du må taste det inn hos HongKongPost å se der.

 

Er ikke normalt at det skal ta 1 mnd når pakkene er sendt, men at det kan ta 1 mnd fra bestillingsdato det er helt normalt.

Det var under 15 dollar , så fikk ik med sporing:(

 

 

Ok, men har du fått mail om at den er sendt?

Lenke til kommentar

Fikk idag min pakke fra DX, :yes: tok jo ikke sååå lang tid,men 3 uker. opplever sjelden lengre eller kortere enn det, kanskje jeg bare er uheldig? :ermm:

 

det jeg fikk idag var 3 caper til noen venner av meg, og en hdmi og lydkabel til Xboxen til en fantastisk pris

 

Synes forøvrig focalprice ER litt bedre enn DX, og har fått pakker fra dem på under 2 uker :w00t:

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at ca 80 % av maskinvare blir produsert i kina?

 

Tenker også på hovedkort, skjermkort, lydkort etc.

 

Prosessor, GPU blir nok sikkert produsert for det meste i amerika eller tyskland?

 

Tror ikke Kingston, Sandisk, er kjøpt hos http://www.focalprice.com/ er falske?

 

Selv har jeg kingston 8GB SD minnekort derfra, som har funger i over 1 måned uten problemer, så tydelig vis ekte vare det eller veldig identisk kopi, selv Kingston sliter å bevise at kortet er kopi.

 

Men på en annen side kjøpe jeg http://www.focalprice.com/MF175B/Genuine_SanDisk_4GB_M2_Card_Black.html som ble sendt for snart 1 måned siden, uten jeg har hørt et pip ettet denne, fikk heller ikke sporing, når jeg kontakter focalprice, får jeg ikke svar, så begynner å lure på enten så har denne brikken forsvunnet i posten eller har noen tatt denne varen selv, tviler på en slik vare blir sendt verden rundt heller, men man vet aldri. Har heller ikke hørt noe fra tollene, så begynner å lure her? Det må være første gang, hvis noen har klart å rappe denne i postkassen hos meg.

For ikke å snakke om alt det andre som produseres i Kina. Kan ikke skjønne annet enn at en stor prosentandel av alt som selges i verden kommer fra Kina.

Lenke til kommentar

J

Laseren min ble sendt for 1 måned siden , og har ikke fått den ennå, er det normalt eller?

 

 

Har du fått sporingsnummer? og hva viser eventuelt det? Kan være du må taste det inn hos HongKongPost å se der.

 

Er ikke normalt at det skal ta 1 mnd når pakkene er sendt, men at det kan ta 1 mnd fra bestillingsdato det er helt normalt.

Det var under 15 dollar , så fikk ik med sporing:(

 

 

Ok, men har du fått mail om at den er sendt?

Ja

Lenke til kommentar

Jepp, mye produseres i Kina, men det går gjennom langt strengere kvalitetskontroll enn det som havner på halvdodgy nettsider fra Hong Kong. Alt fra Apple er for eksempel laget i Kina, men det betyr ikke at du bestiller en Macbook Pro og forventer at den "kanskje" skal funke. ;)

 

Der har du stikkordet ja; kvalitetskontroll. Nesten "alt" lages i Kina nå både elektronikk og annet som f.eks. leker. Jeg sjekker hvor nesten alt jeg kjøper er laget pga. nysgjerrighet og da står det Kina i sikkert 80-90% av tilfellene.

 

Det som er forskjellen mellom å kjøpe en leke eller elektronikk fra f.eks. DX eller en norsk butikk er kvalitetskontroll. En leke fra DX har mye større sannsynlighet for å inneholde giftstoffer som ikke er bra enn hvis den blir kjøpt i Norge. Det samme gjelder da kvaliteten som stilles til elektronikk. Importørene som får varene til Norge har et stort ansvar og regelverk å følge.

 

Nå skal det sies at alt jeg har handlet direkte fra Kina har jeg faktisk vært fornøyd med. Mest sannsynlig fordi jeg er veldig kritisk og leser en del før jeg kjøper.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...