Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vi har de siste dagene sendt ut en større mengde SMS meldinger med avsender ”WWTC.no”, hvor vi markedsfører et produkt fra Mobildeal og Network Norway.

 

Denne SMS utsendelsen er gjort i samarbeid med WW Telecom Inc.

 

WW Telecom Inc har en OPT-IN på samtlige av de gsmnr de sender til.

Dette OPT-IN er innhentet ved at brukeren har registrert seg på ulike nettsider, kjøpt abo på innholdstjenester fra ulike leverandører, registrert seg på nyhetsbrev et.c.

Det opplyses alltid i avtalevilkårene man aksepterer at man gir slikt samtykke.

 

Ved å kontakte WW Telecom kan man få en tilbakemelding på hvor samtykket har sitt opphav, samt at man kan avregistrere seg. En slik avregistrering kan også gjøres på www.wwtc.no

 

Telefonnr. til kundeservice er 22459700.

 

Mvh,

Christian

Lenke til kommentar
Pussig. Plutselig var det info på nettsiden... ikke at den var relevant med tanke på at den ikke inneholder noen som helst referanse til hva wwtc driver med. Kun en mulighet til å melde seg ut av listene.

 

Men hvorfor skal man gi fra seg navn, epostadresse, og gateadresse?

 

Er "CLI" et annet ord for "telefonnummer?

 

WWTC samarbeider med en rekke databaser. Eksempeler på dette er leverandører av logo, ringetoner, spill, nyheter, blogger, netketsider, communityer osv. Samtykke fra gsmnr (OPT-IN) innhentes samtidig som bruker aksepterer avtalevilkår.

 

Man kan enkelt avregistrere seg på nettsiden, eller ved å ringe det norske kundeservicenr jeg oppga i min post ovenfor.

 

Mvh,

Christian

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar
Pussig. Plutselig var det info på nettsiden... ikke at den var relevant med tanke på at den ikke inneholder noen som helst referanse til hva wwtc driver med. Kun en mulighet til å melde seg ut av listene.

 

Men hvorfor skal man gi fra seg navn, epostadresse, og gateadresse?

 

Er "CLI" et annet ord for "telefonnummer?

 

WWTC samarbeider med en rekke databaser. Eksempeler på dette er leverandører av logo, ringetoner, spill, nyheter, blogger, netketsider, communityer osv. Samtykke fra gsmnr (OPT-IN) innhentes samtidig som bruker aksepterer avtalevilkår.

 

Man kan enkelt avregistrere seg på nettsiden, eller ved å ringe det norske kundeservicenr jeg oppga i min post ovenfor.

 

Mvh,

Christian

 

Så veldig enkelt å avregistrere seg er det ikke så lenge det er påkrevet med en eller annen kryptisk 'CLI'-kode uten videre forklaring på hva dette er?

 

 

Jeg holder det forøvrig som rimelig usannsynlig at dere har fått mitt nummer via noen slike kanaler.

 

Jeg har kun én gang i mitt liv lastet ned en ringetone - det var for 6-8 år siden på et annet nummer enn det jeg har fått melding på nå. Ellers har jeg aldri hentet ned hverken ringetone, bakgrunn eller andre slike mobiltjenester.

 

På nettet oppgir jeg mitt nummer kun når det er tvingende nødvendig (i forbindelse med forsendelser av varer jeg har bestilt eller lignende) og aldri uten å forsikre meg om at det ikke fører til denne typen reklame.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Pussig. Plutselig var det info på nettsiden... ikke at den var relevant med tanke på at den ikke inneholder noen som helst referanse til hva wwtc driver med. Kun en mulighet til å melde seg ut av listene.

 

Men hvorfor skal man gi fra seg navn, epostadresse, og gateadresse?

 

Er "CLI" et annet ord for "telefonnummer?

 

WWTC samarbeider med en rekke databaser. Eksempeler på dette er leverandører av logo, ringetoner, spill, nyheter, blogger, netketsider, communityer osv. Samtykke fra gsmnr (OPT-IN) innhentes samtidig som bruker aksepterer avtalevilkår.

 

Man kan enkelt avregistrere seg på nettsiden, eller ved å ringe det norske kundeservicenr jeg oppga i min post ovenfor.

 

Mvh,

Christian

 

Så veldig enkelt å avregistrere seg er det ikke så lenge det er påkrevet med en eller annen kryptisk 'CLI'-kode uten videre forklaring på hva dette er?

 

 

Jeg holder det forøvrig som rimelig usannsynlig at dere har fått mitt nummer via noen slike kanaler.

 

Jeg har kun én gang i mitt liv lastet ned en ringetone - det var for 6-8 år siden på et annet nummer enn det jeg har fått melding på nå. Ellers har jeg aldri hentet ned hverken ringetone, bakgrunn eller andre slike mobiltjenester.

 

På nettet oppgir jeg mitt nummer kun når det er tvingende nødvendig (i forbindelse med forsendelser av varer jeg har bestilt eller lignende) og aldri uten å forsikre meg om at det ikke fører til denne typen reklame.

 

 

Ta kontakt med WWTC, de vil kunne svare deg på dette.

Telefonnummeret til kundeservice finner du i min post ovenfor.

 

Mvh,

Christian

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar

Jeg fikk også en slik SMS idag. Slike useriøse aktører burde få seg en smekk på fingrene. Jeg har ALDRI godtatt noe slikt det er jeg sikker på. Jeg har også motatt endel SMS'er fra bolignorge tror jeg det var, de har heller ikke lov til å plage meg med slik reklame.

 

Hvorenn de har fått mitt såkalte "samtykke" så baserer dette seg på en feil.

 

Jeg oppgir aldri mitt telefonnummer til useriøse nettsider som er listet opp over.

 

Dette er noe skikkelig møkkaspredning som vi godt kunne vert foruten.

Lenke til kommentar
Jeg fikk også en slik SMS idag. Slike useriøse aktører burde få seg en smekk på fingrene. Jeg har ALDRI godtatt noe slikt det er jeg sikker på. Jeg har også motatt endel SMS'er fra bolignorge tror jeg det var, de har heller ikke lov til å plage meg med slik reklame.

 

Hvorenn de har fått mitt såkalte "samtykke" så baserer dette seg på en feil.

 

Jeg oppgir aldri mitt telefonnummer til useriøse nettsider som er listet opp over.

 

Dette er noe skikkelig møkkaspredning som vi godt kunne vert foruten.

 

Dersom dette er tilfellet ønsker jeg gjerne at du tar kontakt med meg på PM, og sender ditt gsmnr. Du vil deretter få en tilbakemelding.

Lenke til kommentar

til _Christian_ som har sendt ut disse SMS ene. Oppdater deg på lovverket! Det er ulovlig i Norge å sende ut SMS reklame man ikke har bedt om. At man har et norsk telefonnummer og ikke har reservert seg i Brønnøysund er IKKE en slik aksept slik du påstår når du skriver " Evt sender vi deg melding fordi du har et norsk mobilnummer, og samtidig ikke har registrert deg mot å motta reklame hos Brønnøysundsregistrene." Samtykket må være uttrykkelig, frivillig og informert.

 

I tillegg burde det være et minimumskrav at det fantes en norsk adresse eller nummer på nettsiden, og ikke bare en e-mail i Ungarn. Man burde ikke måtte vente på et innlegg i et forum for å få vite hvordan man kan avmelde seg!

Lenke til kommentar
til _Christian_ som har sendt ut disse SMS ene. Oppdater deg på lovverket! Det er ulovlig i Norge å sende ut SMS reklame man ikke har bedt om. At man har et norsk telefonnummer og ikke har reservert seg i Brønnøysund er IKKE en slik aksept slik du påstår når du skriver " Evt sender vi deg melding fordi du har et norsk mobilnummer, og samtidig ikke har registrert deg mot å motta reklame hos Brønnøysundsregistrene." Samtykket må være uttrykkelig, frivillig og informert.

 

I tillegg burde det være et minimumskrav at det fantes en norsk adresse eller nummer på nettsiden, og ikke bare en e-mail i Ungarn. Man burde ikke måtte vente på et innlegg i et forum for å få vite hvordan man kan avmelde seg!

 

Rettelse - det er på denne utsendelsen samtykke på samtlige mottakere.

World Wide Telecom Inc opplyser om hvor samtykke er innhentet.

 

Fyll ut skjemaet som finnes på www.wwtc.no.

Feltene "CLI" (mobnr) og e-post adresse er påkrevd. Det vil deretter komme en tilbakemelding til e-post adressen du oppgir.

 

Alternativt kan du ringe norsk kundeservice: 22459700

Nettsidene vil bli oversatt og oppdatert på norsk i løpet av kort tid.

 

Ta gjerne kontakt med undertegnede per PM dersom det skulle være ytterligere spørsmål.

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar

Så jeg skal også gi dere mail adressen min så dere kan spamme meg og?

 

Jeg kan heller ikke fatte hvor dere har dette samtykke fra. Om jeg gir en berift i norge lov til å sende meg sms, kan ikke de utenvidere gi dette til dere igjen.

 

Jeg skal nå ta kontakt med post og teletilsynet med denne informasjonen, for detta er noe forbanna tull dere driver med, og som ikke er lov.

 

Når man har registrert seg mot reklame, er det ikke lov å sende uansett, kun sms som har noe viktig for kundeforhold å gjøre. Og har man gitt et samtykke et sted, er det kun de som du har gitt samtykke til som har lov å sende. Det er det samme som at du gir en lov til å gjøre noe for deg, men han kan ikke selge det videre i hytt og pine.

 

Jeg skal love at jeg skal gjøre alt jeg kan nå for å få slutt på detta. Jeg er så drittlei telefoselgere og sms reklame. Når de ikke engang kan respektere og akseptere folks vilje, så skal de jaggu meg få igjen.

 

Om litt skal jeg ringe deg for å selge mine godt brukte underbukser!!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Erling Løken Andersen, daglig leder i Biip.no AS, her.

 

Fant tråden tilfeldig, men siden den delvis omhandler Biip.no, så tenkte jeg at jeg skulle svare kort. :-)

 

Nå kjenner jeg ikke til denne konkrete saken, men all reklame-SMS som kommer fra Biip.no, er tydelig merket "Biip.no" som avsender - så det burde være forholdsvis enkelt å identifisere om SMS'en kommer fra oss. Dette er vi veldig strenge på, nettopp for å sikre at dersom man har klager, så henvender man seg til riktig sted.

 

Allikevel, siden vi startet opp i 2005, så har vi sendt ut totalt kanskje 8-9 reklame-SMS, så jeg tror ikke det burde representere det største problemet. Om vi sender ut en reklame-SMS, så er det jo isåfall for å finansiere vårt forbruk av ubegrenset gratis SMS (som vi tilbyr alle medlemmer gratis i hele sommer). Vi (dvs. våre medlemmer) sender 1-2 millioner SMS i måneden, og selv om vi tilbyr dette gratis ut til medlemmene, så betyr det ikke at meldingene virkelig er gratis å sende. Ingenting er gratis her i livet; lær dere det først som sist, kids. Absolutt ingenting.

 

Ellers er det ikke riktig slik skråsikre "Logiman" hevder over her; til tross for at du har reservert deg mot reklame i Brønnøysund, så står du fritt til å binde deg til avtaler som gjør at du kan kontaktes på SMS av kommersielle aktører i ettertid. Brønnøysund gir bare et initiellt vern mot reklame-SMS (som jeg er enig i, og syntes er flott) - men det verner deg bare til du evnt. velger å f.eks. registere deg på Biip.no eller et annet community, som kan inneholde medlemsklausuler som gjør at de (eller samarbeidspartnere) kan sende deg SMS.

 

Fint om du sjekker opp lovverket før du uttaler deg neste gang Logiman, så slipper vi å spre disinformasjon.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat samme melding selv. At jeg har skrevet meg opp i brreg.no for år og dag siden har tydeligvis lite å si. Hater slike firmaer som prøver å lure til seg penger. Lurer på hvor mye det koster å sende en melding til 2440? Veldig skeptisk til den nettsiden.

 

Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre/hvem vi kan klage de inn til?

Lenke til kommentar

Jeg skal, i såfall om det stemmer at det er info som er hentet ut fra noen andre via et samtykke under registrering, så har de tapt all inntekt fram meg iallefall for evig tid.

 

Men, jeg har enda ikke mottatt noen info fra wwtc. Jeg kan heller ikke fatte hvem det er som sender meg dette, eller hvilket samtykke de skal ha dette fra. Jeg handler aldri ringetoner osv. Jeg er kun registrert på et fåtall kjente seriøse nettbutikker, samt hardware.

 

Jeg kan heller ikke fatte at det er lov etter norsk lov.

 

En ting som er sikkert. All reklame/salg via sms og telefon, er stort sett bare dritt man overhode ikke har bruk for, eller fantastiske tilbud som er rådyre. Ikke et eneste seriøst firma driver med slik markedsføring. De selger nemlig varer og tjenester uten å måtte oppsøke folk personlig på telefonen.

 

Og til kjekkasen i biip.no. Du er jaggu meg en av de som til daglig sitter å selger uvitende folk noe så enkelt som en logo til 30kr osv. Et lite bilde på noen få piksler koster 6 ganger et postkort. At folk lar seg lure til å kjøpe sånt regelrett unødvendig søppel de i grunn med letthet kunne lagt inn selv er for meg en gåte. Det samme med alle disse superduper slankepillene som kommer i alle disse fantastiske katalogene.

 

Det blir som med Inpoc den gangen. De begynte å sende meg reklame de tok betalt for!! Alt jeg hadde var at jeg en gang brukte nr opplysning via sms. Det mente de var samtykke og blabla. Å melde seg ut måtte jeg gjøre i 5 omganger over 2 mnd før det ble stille. Først da jeg leverte en anmeldelse på svindel ble det stilt. Det at man bruker en tjeneste er ikke det samme som å samtyke til alt. Da skal man få det opplyst først, noe man sjelden får på sånne info sider som dette.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Og til kjekkasen i biip.no. Du er jaggu meg en av de som til daglig sitter å selger uvitende folk noe så enkelt som en logo til 30kr osv. Et lite bilde på noen få piksler koster 6 ganger et postkort. At folk lar seg lure til å kjøpe sånt regelrett unødvendig søppel de i grunn med letthet kunne lagt inn selv er for meg en gåte. Det samme med alle disse superduper slankepillene som kommer i alle disse fantastiske katalogene.

 

Hei igjen Logiman, igjen må jeg nesten be deg om å sjekke fakta før du uttaler deg så skråsikkert. Du forsøpler diskusjonen med disinformasjon. Biip.no er et nettsamfunn, og selger ikke "logoer som betstår av noen få pixler som koster 6 ganger et postkort".

 

Kan ikke vi bli enige om å sjekke fakta før vi uttaler oss?

Endret av Stormen
Lenke til kommentar

Men biip har da solgt ringelyder osv, tok et rask titt på google, og iallefall før solgte de ringertoner?

 

Jeg forsøpler helleri ikke til diskusjonen. Jeg startet tråden for å finne ut hvorfor wwtc sender meg reklame meldinger jeg ikke har bedt om. At noen drar inn biip er så sin sak, men dere har vel ikke noe med dette å gjøre. Da kan jeg ikke helt forstå hvorfor vi skal ha dere videre med i denne diskusjonen.

 

Så vidt jeg vet har vi funnet ut både domeneier og at det er wwtc som sender disse, lenge før biip ble dratt inn her.

Lenke til kommentar

Det er mye uriktig informasjon her nå, og jeg ønsker snarest å bringe de korrekte fakta på bordet.

 

1. Det er WWT som sender ut disse meldingene. WWT er en internasjonal og seriøst aktør, som i bransjen er kjent for å ha ordnede forhold. WWT benytter mange databser, felles for alle disse er at det finnes samtykke på samtlige nr.

 

2. Dersom du ønsker å vite hvor WWT har ditt samtykke fra, fyll ut skjemat på www.wwt.no. Du vil deretter får en tilbakemelding per e-post og kan enkelt fjerne deg fra listen.

 

3. Dersom du mot formodning ikke ønsker å få denne tilbakemeldingen per e-post kan du enkelt RINGE inn og få samme informasjon, samt fjerne deg. Telefon nr er 22459700

 

Igjen, ta gjerne kontakt med undertegnede dersom du har mottatt SMS fra vår utsendelse i samrbeid med WWT, og det i ettertid viser seg at du aldri har gitt samtykke.

 

Mvh,

Christian

 

Men biip har da solgt ringelyder osv, tok et rask titt på google, og iallefall før solgte de ringertoner?

 

Jeg forsøpler helleri ikke til diskusjonen. Jeg startet tråden for å finne ut hvorfor wwtc sender meg reklame meldinger jeg ikke har bedt om. At noen drar inn biip er så sin sak, men dere har vel ikke noe med dette å gjøre. Da kan jeg ikke helt forstå hvorfor vi skal ha dere videre med i denne diskusjonen.

 

Så vidt jeg vet har vi funnet ut både domeneier og at det er wwtc som sender disse, lenge før biip ble dratt inn her.

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar

Jeg har både fylt ut det skjema i dag, 3 ganger. Foreløpig ingen info. Ville anta det kom automatisk?

 

Jeg har nå de siste 2 timene prøvd det norske kundeservice nr, og får bare opptatt signal.

 

Jeg vil nå si det er en uting å dele ut slik informasjon om sine kunder/medlemer, lov eller ikke lov. Jeg anser ikke aktører som gjør det som seriøse.

 

Foreløpig status er at jeg har vært registrert i brreg siden det kom. Jeg har heller ikke registrert meg noe sted som har hatt dette i sine vilkår. Selv om jeg kan huske feil, så har jeg heller ikke klart å få noe info ut av wwtc om hvor dette samtykke skal komme fra.

 

At wwtc kan være seriøse tviler jeg på. I går var det ingenting å oppdrive på domenet. I dag finner du bare noe med tjekkisk tilknytting. Kundeservice svarer ikke.

 

Fra datatilsynet, klipt ut fra denne link: http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx

 

 

Markedsføring per e-post, sms eller faks er ikke lov med mindre du har samtykket aktivt på forhånd. Får du reklame på disse måtene som du mener du ikke har samtykket til, kan du klage direkte til virksomheten og til Forbrukerombudet.

 

Der står det samtykket aktivt. Jeg vil da lese det og forstå det slik at det gjelder kun mot det stedet du har gitt tilatelse til eller registrert deg med slike vilkår. At du da har fått din info videresendt til 3 part, så har ikke du aktivt gitt de lov til å sende deg reklame. Når du skriver under noe eller blir enig med noen et vilkår, så kan ikke de overføre dette til neste. Det vil nesten bli som å gi noen blankofullmakt på din informasjon.

 

Ellers så må det vel bli sånn, at skal man ha lov til å drive med negativt salg. Det vil si der selger oppsøker deg, må man kunne framvise en håndskrevet papir på din tillatelse. Hver og en må da ha sin egen for å kunne kontakte deg. Det er tydelig tegn på at dagens reservasjoner og regler ikke er nok. Risikoen og straffen for å bryte dette virker også fraværende.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er medlem på biip.no, og jeg kan bekrefte at jeg ikke har mottatt denne sms, men ei på jobben har fått den, og hun er hvertfall IKKE på biip, så kan garantere at biip ikke er den skyldige.

 

Men er det noen her som kan svare meg på hva denne sms gjelder? var minimalt med info og oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...