Gå til innhold

HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Ett spørsmål til.

 

Jeg har satt opp telefonen med min hotmail-konto.

Hvordan kan jeg ordne det slik at når jeg får en email, så kommer det opp på telefonen?

 

Nå må jeg liksom trykke "send og motta" for å sjekke om det er kommet noen email.

Jeg kunne tenke meg en ordning der det popper opp straks jeg har fått en email.

 

Mulig?

 

Trur det er muligheitar for automatisk oppdatering feks kvar halve time el. men er usikker på korleis du får dette til. kan forske litt på det i kveld å sjå om eg kjem fram til noko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+723465

Min burde befinne seg på mitt lokale postkontor i morgen. Det er ihvertfall det jeg håper fordi jeg er spent på denne telefonen. Valgte å kjøpe denne istedet for å vente på HTC Touch HD pga fulltastatur. Jeg skriver mye meldinger og e-poster så det ville vært utrolig irriterende å måtte bruke skjermtastatur hele tiden, uansett hvor stor skjermen hadde vært.

 

Gleder meg veldig til mitt nye leketøy!

Lenke til kommentar
Angående språkversjonene av WM6 til HTC Touch Pro. Hva er forskjellene på Engelsk Generisk versjon og Nordisk versjon? Utover de selvfølgelige ting som mangelen på æøå, og engelske menyer.

 

Er det forresten veldig tungvint å skrive æøå ad omveier, om man har engelsk versjon? Og hvordan gjør man det i såfall. Jeg vurderer hvilken versjon jeg skal kjøpe meg, og pga fallet i den norske kronekursen har prisforskjellen mellom versjonene minsket.

Forresten, når HTC en gang i fremtiden sannsynligvis tilbyr gratis oppgradering av OS, slik som de har nå for WM5 brukere, vil det da være noen forskjell om man har engelsk eller norsk OS.

 

Jeg spør fordi jeg sannsynligvis kommer til å bruke telefonen mye til å skrive på engelsk, og også er mer glad i det engelske språket. Men jeg ønsker at det ikke skal være alt for tungvint å skrive på norsk heller.

 

Noen som kan svare meg på dette spørsmålet?

Vil gjerne få bestillt HTC Touch Pro i løpet av denne uken.

Lenke til kommentar

Uten å bli fornermet slik flere blir her inne.....så vil jeg påstå at enten du har den ene eller andre versjonen/språket er det generelt slitsomt å skrive på denne type telefoner

Jeg klarte å selge min etter 5 dager før den ble enten kastet i veggen eller spylt i do

Å det gjaldt selvsagt ikke bare skrivingen eller at det er windows det er snakk om.......

Der finnes bedre telefoner ute på markedet, men alle har jo sin smak og jeg har ymtet min :-)

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med mobil video på denne telefonen? Hvilke innstillinger/format bruker dere for å oppnå at glatt og god videoavspilling(oppløsning, codec, bitrate etc.)?

Jeg bruker programmet TCPMP til avspilling av videofiler og som videokonverter på pc'en bruker jeg free video converter. Jeg sliter litt med å finne den optimale kombinasjonen av oppløsning, valg av codec og bitrate.

 

Det hittil mest vellykkede forsøket på en glatt videoavspilling med ok kvalitet er, 640x480, MPEG og ca. 600kbit/s.

 

Hva tenker dere andre?

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Her er noe som irriterer meg med Touch Pro:

 

- Når jeg klikker send og motta på Hotmail-kontoen, så kobler den til GPRS uansett, selv om jeg har aktivert WLAN. Ingen andre mailkontoer gjør dette.

 

- Ordlista foreslår ikke neste ord i en setning slik som den gjør på HTC S710.

 

- Telefonen er EKSTREMT treg når ordlista er aktivert. Teksten kommer flere sekunder etter at jeg har skrevet. Dette er fullstendig uakseptabelt. HTC S710 er MYE raskere.

 

- Noen ganger tapper batteriet seg ekstremt fort selv om alle prosesser er skrudd av. Merkelig.

 

Er det noen som har løsninger på disse problemene? (Unntatt å kjøpe ny telefon.)

Lenke til kommentar

Kapitalix:

Jeg hadde ingen problemer med å synce Hotmail med WiFi.

Her i huset så fikk telefonen oversendt mailen fra hotmail på sekundet nærmest. Og det gikk over Wifi.

 

Min telefon var ikke treg å skrive på. Aldir snakk om at ord hang noen sekunder etter.

Kanskje maks ett sekund etter en gang i mellom, men aldri noe jeg la merke til eller irriterte meg over.

 

Min telefon holder minst et døgn hvis jeg surfer nett, kikke litt på bilder, sjekker mail, ringer litt og sms-er.

Altså normal bruk.

 

 

Nesten så jeg mistenker din telefon for å ha noen feil, for 3 av dine 4 punkter kjenner jeg meg ikke igjen i.

Lenke til kommentar

Heisann! Kjøpte min TP på Lefdal for ca 2 måneder siden. Jeg har siden måttet kjørt hard reset minst 4 ganger! Det begynner sånn smått å bli ganske kjedelig å skal sette opp telefonen gang på gang nå. Er det noen her som har prøvd å lagt inn ett uoffisielt ROM fra feks XDA forumet?

Sitter å vurderer dette i og med at ROM'et på min er helt rassert..

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hvilke symptomer du opplever som gjør at du må kjøre hard reset?

 

Siste gangen jeg måtte kjøre hard reset nektet den å ta imot sms. Jeg måtte slå av og på telefonen for at meldingene skulle komme inn. Merkelig opplegg. Gangen før der igjen så låste den seg hele tiden. fikk opp feilmeldinger hver dag,. Manila.exe og en annen en jeg ikke kommer på. Det med feilmeldingene skjedde vel to ganger. Men det var den siste feilen som var dråpen. Har faktisk ikke giddet å slå på mobilen etter det. Gikk tilbake til min gamle N95. Utrolig irriterende.

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Dette må være den mest buggy telefonen jeg har vært borti!!

 

* Etter å ha kjørt Opera et par ganger feilfritt bruker den plutselig mye lenger tid på å laste

* Kameraet fungerte plutselig ikke, det var bare svart

* Nå er lyden borte gitt

* Får pokker meg ikke endret volum når jeg spiller av musikk. Hva gjør jeg galt?!

 

Så et par ting jeg ikke liker:

 

* Viser kun en avtale på "forsiden". Hva er vitsen med å gjøre klokken mindre hvis det ikke kan vises mer?

* Legge til ny person i kontaktlista legger den automatisk til som en kontakt som automatisk syncer med exchange (outlook ol.), jeg vil bare ha det som en vanlig kontakt. Når jeg syncer med PCen legges personen automatisk til som kontakt i Outlook, det blir bare rot!

* Kontaktfavorittene kan kun være fra kontaktlista, ikke vanlige kontakter.

* Den er til tide lite responsiv, så før du vet ordet av det har du ringt noen uten at du mente det. Her kreves det litt trening, så kommer seg...

* Vekkerklokka har ingen snooze funksjon, noen ganger ringer den flere ganger andre ganger bare en. Edit: Dette var jo litt flaut, fant den til slutt, var ikke så vanskelig...

* Wi-fi er elendig, selv når jeg er i samme rom som trådløsen får den crap signal, funker så vidt utenfor døra. Har teste flere trådløse nett, er ikke bare hjemme hos meg.

* Batterilevetiden hvis man prater mye i telefon er elendig. Vet man ikke kan forvente det samme som en "gammel" telefon, men får da være grenser.

 

 

Så litt om hva jeg synes er bra:

 

* Fult QWERTY tastatur, ganske deilig å skrive på.

* TF3D er ganske nice.

* Grupperingen av SMS/MMS til en samtalelog

* E-postleseren fungerer bra

* Synes kameraet er ganske greit

 

Er relativt fornøyd, men som jeg pleier å si: så lenge du ikke bruker telefonen til å ringe med så er den fantastisk:P

Endret av Merolen
Lenke til kommentar
Dette må være den mest buggy telefonen jeg har vært borti!!

 

* Etter å ha kjørt Opera et par ganger feilfritt bruker den plutselig mye lenger tid på å laste

* Kameraet fungerte plutselig ikke, det var bare svart

* Nå er lyden borte gitt

* Får pokker meg ikke endret volum når jeg spiller av musikk. Hva gjør jeg galt?!

 

Så et par ting jeg ikke liker:

 

* Viser kun en avtale på "forsiden". Hva er vitsen med å gjøre klokken mindre hvis det ikke kan vises mer?

* Legge til ny person i kontaktlista legger den automatisk til som en kontakt som automatisk syncer med exchange (outlook ol.), jeg vil bare ha det som en vanlig kontakt. Når jeg syncer med PCen legges personen automatisk til som kontakt i Outlook, det blir bare rot!

* Kontaktfavorittene kan kun være fra kontaktlista, ikke vanlige kontakter.

* Den er til tide lite responsiv, så før du vet ordet av det har du ringt noen uten at du mente det. Her kreves det litt trening, så kommer seg...

* Vekkerklokka har ingen snooze funksjon, noen ganger ringer den flere ganger andre ganger bare en.

* Wi-fi er elendig, selv når jeg er i samme rom som trådløsen får den crap signal, funker så vidt utenfor døra. Har teste flere trådløse nett, er ikke bare hjemme hos meg.

* Batterilevetiden hvis man prater mye i telefon er elendig. Vet man ikke kan forvente det samme som en "gammel" telefon, men får da være grenser.

 

 

Så litt om hva jeg synes er bra:

 

* Fult QWERTY tastatur, ganske deilig å skrive på.

* TF3D er ganske nice.

* Grupperingen av SMS/MMS til en samtalelog

* E-postleseren fungerer bra

* Synes kameraet er ganske greit

 

Er relativt fornøyd, men som jeg pleier å si: så lenge du ikke bruker telefonen til å ringe med så er den fantastisk:P

 

Har du kjøpt den ny fra Norge? Har hatt min fra den ble levert i Norge. Kjenner ikke igjen mye av det du forklarer.

 

- Når jeg lagrer ny kontakt så får jeg opp ett valg om hvilken type kontakt jeg ønsker å lagre den som. (Outlook, Sim kontakt, Windows live)

- Vekkerklokke har en "avansert" snooze funksjon. Når alarmen ringer så trykker du meny så trykker du valget 5,10,15,20 min for å velge hvor lenge du ønsker å snooze

- Wifi har jeg aldri hatt problemer med ang signal

- Batteriet holder en hel dag med aktiv bruk til meg. Ifølge de som satte opp telefonen er innstillingen på hvor ofte den synkronisere med på å leve eller dø på batteriet. Min er satt opp på hver 30 min i arbeidstid og hver time utenfor arbeidstid. Hvis du bor i ett område med dårlig 3G dekkning så vil den også jobbe aktivt med å bytte nett. Er du i grenseland så prøv å koble ut denne.

- De fleste problemer med treghet og låsing kommer av att folk laster inn ting på internminnet. Etter jeg sluttet med å bruke den plassen er den fin og stabil uten problemer.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål:

Jeg har lagt inn TomTom 7.450 med kart for skandinavia.

Men jeg får ikke gps enheten til å fungere som den skal.

Jeg får ikke gps signal hvis jeg velger "Innebygd GPS mottaker".

Jeg prøvde litt forskjellig og fikk et GPS signal når jeg valgte "Annen NMEA GPS-mottaker" baudrate 4800 og Com 0:.

Nå funker ikke dette lenger heller, får bare "dårlig gps signal, oppholder du deg innendørs?" Ute i kartet står det bare "venter på gyldig GPS-signal"

 

Noen andre som har samme problemet/forslag til løsning? Har oppdatert nyeste satelittinfoen gjennom det medfølgende programmet hvis det skulle ha noe som helst å si.

 

Det skal også legges til at det medfølgende Google Earth aldri klarte å gi meg en eksakt posisjon, kun med 300-400 meters feilmargin, noe som tyder på at den brukte triangulering av telefonsignalene istedenfor GPS posisjonering. Har også huket av for "bruk GPS" i Google Earth!

Lenke til kommentar

 

Har du kjøpt den ny fra Norge? Har hatt min fra den ble levert i Norge. Kjenner ikke igjen mye av det du forklarer.

 

- Når jeg lagrer ny kontakt så får jeg opp ett valg om hvilken type kontakt jeg ønsker å lagre den som. (Outlook, Sim kontakt, Windows live)

- Vekkerklokke har en "avansert" snooze funksjon. Når alarmen ringer så trykker du meny så trykker du valget 5,10,15,20 min for å velge hvor lenge du ønsker å snooze

- Wifi har jeg aldri hatt problemer med ang signal

- Batteriet holder en hel dag med aktiv bruk til meg. Ifølge de som satte opp telefonen er innstillingen på hvor ofte den synkronisere med på å leve eller dø på batteriet. Min er satt opp på hver 30 min i arbeidstid og hver time utenfor arbeidstid. Hvis du bor i ett område med dårlig 3G dekkning så vil den også jobbe aktivt med å bytte nett. Er du i grenseland så prøv å koble ut denne.

- De fleste problemer med treghet og låsing kommer av att folk laster inn ting på internminnet. Etter jeg sluttet med å bruke den plassen er den fin og stabil uten problemer.

 

Mvh

 

Den er norsk ja. Du har rett at når man legger til en ny kontakt får man opp valget, dårlig forklart av meg. Det gjelder når jeg skal legge til en ny person ut i fra en SMS eller samtale jeg har fått. Skulle veldig gjerne hatt alle som Outlook kontakter, men får ikke gruppert de sånn at ikke alle havner i samme gruppe på PCen når jeg syncer den. Vil gjerne holde jobb og privat adskilt.

 

Får vel legge til at her om dagen etter at jeg var ferdig med en samtale ble skjermen bare svart og ingen knapper fungerte, måtte ta ut batteriet. Synes det snart kan komme ut en ny ROM. Ikke veldig lyst til å bruke heimesnekra ROMs på jobbmobilen.

 

Den snoozbiten var litt flau, fant den til slutt :S burde ikke klage før jeg har testet alt. Sikkert flere ting jeg ikke har funnet enda ;)

 

Men når det gjelder den interne musikkspilleren i TF3D, går det ann å endre volum? Funker dårlig. Alternativet er vel å bruke Window Mediaplayer. Ellers har jeg installert et tweak program (Advanced Config), det er faktisk en innstilling som sier at det skal ta 3 sekunder fra man trykker på "legg på" til den faktisk legger på. Trodde det først var mobilen som var treg. Er dette så man ikke skal virke uhøflig hvis man legger på for fort etter at samtalen er over? :p

 

Hva mener du med å laste ting inn på internminnet? Går da ikke ann å kjøre programmer uten at de legger seg i minnet så vidt jeg vet. Men viktig å avslutte programmene og ikke bare minimere de hvis det er det du mener.

 

Bor i Oslo, men 3Gen kommer og går. Kan være det ja.

 

Skal sies at jeg liker mobilen, men leter etter programmer for å gjøre den perfekt til mitt bruk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...