Gå til innhold

HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har nå hatt pro i noen dager og er så langt veldig fornøyd, men det er noen småting jeg irriterer meg litt over:

 

- Alt for dårlig tastelås, opplever flere ganger at den låser seg opp når den er i lommen. (bruker coveret HTC shipper med disse telefonene) Mulig det er jeg som har blitt for dårlig kjent med telefonen, men har ikke funnet andre "tastelåser" enn og trykke på avknappen en gang. Om det er mulig og få til en bedre tastelås via 3. parts programvare så si ifra om hvor jeg finner dette.

 

- Etter en stund nekter den og spille av lyder overhodet, selv om den ikke er mutet, og systemvolumet står på maks. Har enda ikke klart og finne ut nøyaktig hva som er grunnen, men virker som om det skjer når en tar opp tastelåsen etter og ikke ha vært i bruk en stund. Eneste løsningen jeg har funnet er en restart av mobilen.

 

- Får ikke aktivert Equaliseren i musikkavspilleren som ligger i touchFLO, har prøvd flere forskjellige musikkfiler, soft-reset og lignede, men den nekter og aktivere dette. har kun prøvd med Mp3 filer, mulig dette er grunnen?

 

 

Ellers er jeg kjempeglad for at jeg valgte denne over diamond, for etter og ha prøvd diamonden til en kollega fant jeg fort ut at skjermtastatur ikke er helt min greie..

Lenke til kommentar
Har nå hatt pro i noen dager og er så langt veldig fornøyd, men det er noen småting jeg irriterer meg litt over:

 

- Alt for dårlig tastelås, opplever flere ganger at den låser seg opp når den er i lommen. (bruker coveret HTC shipper med disse telefonene) Mulig det er jeg som har blitt for dårlig kjent med telefonen, men har ikke funnet andre "tastelåser" enn og trykke på avknappen en gang. Om det er mulig og få til en bedre tastelås via 3. parts programvare så si ifra om hvor jeg finner dette.

 

Let på xda-developers. Jeg vet at dette problemet er mye diskutert der og at forslag til løsninger kan finnes der.

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=437

Lenke til kommentar
- Alt for dårlig tastelås, opplever flere ganger at den låser seg opp når den er i lommen.

 

(bruker coveret HTC shipper med disse telefonene) Mulig det er jeg som har blitt for dårlig kjent med telefonen, men har ikke funnet andre "tastelåser" enn og trykke på avknappen en gang. Om det er mulig og få til en bedre tastelås via 3. parts programvare så si ifra om hvor jeg finner dette.

 

Tastelåsen består av og holde nede "legg på" knappen noen sekunder.

Lenke til kommentar
- Alt for dårlig tastelås, opplever flere ganger at den låser seg opp når den er i lommen.

 

(bruker coveret HTC shipper med disse telefonene) Mulig det er jeg som har blitt for dårlig kjent med telefonen, men har ikke funnet andre "tastelåser" enn og trykke på avknappen en gang. Om det er mulig og få til en bedre tastelås via 3. parts programvare så si ifra om hvor jeg finner dette.

 

Tastelåsen består av og holde nede "legg på" knappen noen sekunder.

 

Problemet er når noen ringer. Da kobler tastelåsen av og det er lett at telfonen selvsvarer i lommen. Det er et ganske utbredt problem visstnok.

Lenke til kommentar
Har nå hatt pro i noen dager og er så langt veldig fornøyd, men det er noen småting jeg irriterer meg litt over:

 

- Alt for dårlig tastelås, opplever flere ganger at den låser seg opp når den er i lommen. (bruker coveret HTC shipper med disse telefonene) Mulig det er jeg som har blitt for dårlig kjent med telefonen, men har ikke funnet andre "tastelåser" enn og trykke på avknappen en gang. Om det er mulig og få til en bedre tastelås via 3. parts programvare så si ifra om hvor jeg finner dette.

 

- Etter en stund nekter den og spille av lyder overhodet, selv om den ikke er mutet, og systemvolumet står på maks. Har enda ikke klart og finne ut nøyaktig hva som er grunnen, men virker som om det skjer når en tar opp tastelåsen etter og ikke ha vært i bruk en stund. Eneste løsningen jeg har funnet er en restart av mobilen.

 

- Får ikke aktivert Equaliseren i musikkavspilleren som ligger i touchFLO, har prøvd flere forskjellige musikkfiler, soft-reset og lignede, men den nekter og aktivere dette. har kun prøvd med Mp3 filer, mulig dette er grunnen?

 

 

Ellers er jeg kjempeglad for at jeg valgte denne over diamond, for etter og ha prøvd diamonden til en kollega fant jeg fort ut at skjermtastatur ikke er helt min greie..

 

 

Skjekk her på forumet om FAQ HTC Diamond, der fant jeg mye kjekt og bra til min pro:)

Lenke til kommentar

Hvor langt inn kan man soome med joypaden(eller hva det nå heter, den ok knappen)?

Fks. teksmelding, hvor mange ganger ca kan man forstørre teksten?

Kan man soome inn overalt i telefonen? Også med qwerty keyboardet ute?

 

Vær grei å svar da. Dette avhenger av om jeg skal ta sjansen på å kjøpe. Nærsynt he he...

 

Take care.

Lenke til kommentar

Zooming fungerer såvidt jeg vet kun på meldinger og internett. Det kan zoomes ganske mye i mine øyne ^^ Anslagsvis 5-6 hakk her.

 

Når det gjelder ellers, har man mulighet til å stille inn skriftstørrelsen i menyene. Fordelen med WM ;) Også er det jo begrenset hvor mye man faktisk leser på telefonen annet enn meldinger, hvis man bruker coverflo3D menyen.

 

Lykke til med et eventuelt kjøp! :)

Lenke til kommentar

Jeg plagest av alt for lavt volum i samtalene når jeg sankke i tlf, savne noen hakk til.

 

Er faktisk veldig irriterende og, så skal ikek mye støy til rundt meg for og ovedøve det som er i tlf.

 

Noe trix for dette eller ?

 

Ellers er også lyden på høytaleren dårlig og skurrete når jeg slår på denne.

Lenke til kommentar

Hvordan foretar jeg en Hard Reset av denne telefonen?

Nettopp kjøpt den brukt og vil starte på scratch.

 

I bruksanvisningen står det:

1. Trykk og hold "volume down" og "enter" knappen samtidig.

2. Mens de holdes, trykk inn resetknappen.

3. Slipp reset, men fortsett å holde "volume down" og "enter"

4. Det skal komme opp en beskjed om reset av telefonen.

5. Trykk volume opp for å resette.

 

Hos meg går det annerledes ved punkt 4.

Jeg får opp en skjerm med regnbuefarger, og nederst står det "serial".

Ikke noe om reset, og det skjer ingenting om jeg trykker "volume up".

 

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Hvordan foretar jeg en Hard Reset av denne telefonen?

Nettopp kjøpt den brukt og vil starte på scratch.

 

I bruksanvisningen står det:

1. Trykk og hold "volume down" og "enter" knappen samtidig.

2. Mens de holdes, trykk inn resetknappen.

3. Slipp reset, men fortsett å holde "volume down" og "enter"

4. Det skal komme opp en beskjed om reset av telefonen.

5. Trykk volume opp for å resette.

 

Hos meg går det annerledes ved punkt 4.

Jeg får opp en skjerm med regnbuefarger, og nederst står det "serial".

Ikke noe om reset, og det skjer ingenting om jeg trykker "volume up".

 

Hva gjør jeg feil?

 

Så lenge telefonen funker kan du bare ta: Start - innstillinger - System - Tøm lagring

Enkel å grei måte å ta en hard reset

Lenke til kommentar

Angående språkversjonene av WM6 til HTC Touch Pro. Hva er forskjellene på Engelsk Generisk versjon og Nordisk versjon? Utover de selvfølgelige ting som mangelen på æøå, og engelske menyer.

 

Er det forresten veldig tungvint å skrive æøå ad omveier, om man har engelsk versjon? Og hvordan gjør man det i såfall. Jeg vurderer hvilken versjon jeg skal kjøpe meg, og pga fallet i den norske kronekursen har prisforskjellen mellom versjonene minsket.

Forresten, når HTC en gang i fremtiden sannsynligvis tilbyr gratis oppgradering av OS, slik som de har nå for WM5 brukere, vil det da være noen forskjell om man har engelsk eller norsk OS.

 

Jeg spør fordi jeg sannsynligvis kommer til å bruke telefonen mye til å skrive på engelsk, og også er mer glad i det engelske språket. Men jeg ønsker at det ikke skal være alt for tungvint å skrive på norsk heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...