Gå til innhold

HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Har nå hatt pro i noen dager og er så langt veldig fornøyd, men det er noen småting jeg irriterer meg litt over:

 

- Alt for dårlig tastelås, opplever flere ganger at den låser seg opp når den er i lommen. (bruker coveret HTC shipper med disse telefonene) Mulig det er jeg som har blitt for dårlig kjent med telefonen, men har ikke funnet andre "tastelåser" enn og trykke på avknappen en gang. Om det er mulig og få til en bedre tastelås via 3. parts programvare så si ifra om hvor jeg finner dette.

 

Let på xda-developers. Jeg vet at dette problemet er mye diskutert der og at forslag til løsninger kan finnes der.

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=437

 

Har nå funnet en løsning på dette problemet som fungerte utmerket på min TP: S2U2

 

Dette gir meg en tastelås som er langt bedre (lik den de har på iphone), og riktig satt opp trenger en bare og trykke på "on" knappen øverst på telefonen for og aktivere denne tastelåsen. En har også mulighet for og sette opp såkalt "slide 2 answer" noe som innebærer at en må dra fingeren på samme måte som en gjør ved tastelåsen for og ta telefonen. Den kan også slå av skjermen under en telefonsamtale. Dette programmet løste faktisk tre ting som har irritert meg litt: dårlig tastelås, lett og ta telefonen med et uhell når den er i lomma og at en lett legger på i det man legger telefonen inntil hodet (har skjedd meg mer en en gang)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå funnet en løsning på dette problemet som fungerte utmerket på min TP: S2U2

 

Dette gir meg en tastelås som er langt bedre (lik den de har på iphone), og riktig satt opp trenger en bare og trykke på "on" knappen øverst på telefonen for og aktivere denne tastelåsen. En har også mulighet for og sette opp såkalt "slide 2 answer" noe som innebærer at en må dra fingeren på samme måte som en gjør ved tastelåsen for og ta telefonen. Den kan også slå av skjermen under en telefonsamtale. Dette programmet løste faktisk tre ting som har irritert meg litt: dårlig tastelås, lett og ta telefonen med et uhell når den er i lomma og at en lett legger på i det man legger telefonen inntil hodet (har skjedd meg mer en en gang)

 

Og ikke nok med det. For de som ønsker å kunne ha fremme flere avtaler, så har du på S2U2, muligheten til å vise opptil 6 avtaler(max) for de neste 100 dager(max). Uten om avtaler vises:Stor klokke, dato m/ukedag,vær og Alarm.

S2U2 kan sammelignes med skjermbeskyttelsen på dataen, den starter når du ikke bruk telefonen, og forsvinner når du åpner telefonen.

 

Oppdatert norsk språk fil for S2U2 finner du >Her<

(husk at du må trykke på "ILock2"(hengelåsen), visst du allerede har lastet inn S2U2, for å kunne kopiere filen inn i mappen til S2U2).

 

Her er ett skjermbilde:post-165531-1226928340_thumb.jpg

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg sliter litt med min pro nå, jeg klarer absolutt ikke og få den til og koble seg på GPRS nett overhodet.

Kommer en feilmelding som sier:

Det er et problem med å koble deg til GPRS-tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk

Jeg har telenor

 

 

Ting jeg har prøvd for og løse problemet men til liten nytte:

 

-Hard-reset

-Bruke "tilkoblingsoppsett" som en finner under start>instillinger>tilkoblinger>tilkoblingsoppsett

- Kjøre fila "telenor_oppsett" som en henter ned herfra

(Denne tror jeg faktisk fungerte til dels, for jeg fikk oppdatert været en gang, men etter det har jeg bare fått feilmeldingen jeg nevner over)

 

 

Noen som har noen tips/råd?

Lenke til kommentar

Kommer denne mobilen med flere valg for profiler enn det som er standard i windows mobile?

 

Kan man altså velge som på vanlige mobiler, "stille - personsøker - generell - møte" osv, og tilpasse alle disse? Altså sette opp hvordan anropsvarsling foregår, hvordan meldinger varsles, hvordan epost varsles, osv? Og kan man lage grupper, sånn at kun noen personer kan lage lyd?

 

Sist gang jeg rotet rundt med wm kunne jeg nemlig ikke fikse dette, og det var litt av grunnen til at jeg gikk bort fra det. Foruten dette synes jeg wm er overlegent, så jeg håper noen av dere har en løsning for dette :)

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte for meg om det følger med 1 eller 2 cd-er til HTC Touch Pro.

 

Jeg fikk nettopp en brukt HTC Touch Pro i posten, og det mangler noen småting.

Når jeg så ser på youtube - unboxing the HTC Touch Pro, så drar han ut 2 stk cd-plater. Men det er en engelsk versjon av telefonen og pakken.

I quick-start guide står det

"komme igang- og programdisker"

 

Så kan noen bekrefte for meg at det er 2 cd-plater som skulle vært med?

Og hva heter platene? (eventuelt innhold på de)

 

 

ARGH!!!!

Jeg hater når jeg kjøper en brugt telefon over nettet, og de skriver framstår som ny, alt med, og så mangler både ditt og datt, og det er noen kraftige striper i skjermen.

Her lukter det retur....

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kan noen bekrefte for meg om det følger med 1 eller 2 cd-er til HTC Touch Pro.

 

Jeg fikk nettopp en brukt HTC Touch Pro i posten, og det mangler noen småting.

Når jeg så ser på youtube - unboxing the HTC Touch Pro, så drar han ut 2 stk cd-plater. Men det er en engelsk versjon av telefonen og pakken.

I quick-start guide står det

"komme igang- og programdisker"

 

Så kan noen bekrefte for meg at det er 2 cd-plater som skulle vært med?

Og hva heter platene? (eventuelt innhold på de)

 

 

ARGH!!!!

Jeg hater når jeg kjøper en brugt telefon over nettet, og de skriver framstår som ny, alt med, og så mangler både ditt og datt, og det er noen kraftige striper i skjermen.

Her lukter det retur....

 

Jeg fikk med to cd'er til min touch pro, kjøpt i Norge. :)

Husker ikke helt innholdet, da jeg ikke har esken her nå.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Nå sier du ikke hvilken CD som mangler, men den ene CD'n (Programdisk) inneholder kun manualer og guider som du kan laste ned fra htc.com pluss noen back-up programmer som jeg også tipper du kan laste ned fra nettet. Den andre cd'n inneholder programmet ActiveSync som jo er ganske viktig å ha, men det kan du laste ned fra microsoft.com. Så du klarer deg nok fint uten disse cd'ene. Men riper i telefonen som ikke ble opplyst om er jo en annen sak.

 

Nå har jeg endelig fått installert TomTom 7 med kart og fotoboksvarsling for hele Vest-Europa. Kongeprogram. Hadde tenkt å kjøpe meg en GPS til jul, men det dropper jeg nå. Dette er jo fullblods navigasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan er GPS oppsettet ditt? Regner med at du har Tomtom 7.xxx? Sliter selv med å få den til å finne satelitter gjennom den "innebygde GPSen", har måttet sette den til å leite på com0 og 4 for å finne en gyldig GPS enhet. Når jeg nå velger den innebygde GPS enheten får jeg bare "Dårlig GPS signal, oppholder du deg innendørs?"

Lenke til kommentar

Trodde også det var noe galt med min. Inntil jeg en dag oppholdt meg leeenge utendørs. Da fikk den omsider fix på sat'ene. Og siden har den fungert som snus. Nå får den fix ganske kjapt. Virker som den trenger lang tid på "førstegangs-initialisering" uten at jeg aner om dette virkelig stemmer.

 

Mine GPS-settings i TomTom7 (har v7.910) er

"Other NMEA GPS receiver"

GPS Baud rate: 4800 og COM4:

 

Mine settings på telefonen ("External GPS" i Innstillinger) er

GPS-programvare-port: COM4:

GPS-maskinvare-port: Ingen

Overføringshastighet: 4800

Samt at jeg har enablet automatisk GPS-håndtering.

 

Da jeg strevde som verst med å få GPS opp og gå prøvde jeg også ut prosedyren som er beskrevet her. Den er ganske omfattende, men detaljert og rimelig lettfattelig. Må ærlig innrømme at jeg vet ikke om det hjalp.

 

EDIT: Etter det jeg har lest andre steder betyr "Dårlig GPS signal, oppholder du deg innendørs?" at maskinvaren og programvaren virker, men at signalstyrken er for dårlig. Har du et lite gult/svart ikon som roterer på satelitt-skjermbildet?

 

Må legge til at jeg syns HTC er elendig på dokumentasjon når det gjelder gps-funksjonen og spesielt når det gjelder trouble-shooting. Manualen har vel bare et par sider som nevner GPS og på htc.com er det vel knapt nevnt. Tydelig at de slenger inn gps'en som en fancy greie, men uten noen reell support av tjenesten. Bra det finnes mye god info på nettet.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Du har samme oppsettet som jeg hadde for en liten stund siden. Dette funka ikke spesielt bra da det ikke fungerte stabilt. Jeg fikk det til med "den innebygde GPS'en" men den har nå også falt ut. Jeg skal la den stå i vinduet her på jobben en stund så får vi se hva som skjer i løpet av dagen... Men jeg er ikke spesielt imponert over HTC sin GPS løsning, ei heller over dokumentasjonen som er, som du sier, meget mangelfull på dette området.

 

edit: har svart/gult ikon som roterer ja, og ved siden av dette er det en teller som teller oppover (akkurat nå: 204 tror jeg, vanskelig å se da teksten er trykt sammen og ligger over annen tekst... det står også "UTC" ved siden av dette tallet. Skal google det nå og se hva det er for noe...)

 

edit2: Bah, ser ut som det er en klokke, ikke ulikt GMT.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig fått installert TomTom 7 med kart og fotoboksvarsling for hele Vest-Europa. Kongeprogram. Hadde tenkt å kjøpe meg en GPS til jul, men det dropper jeg nå. Dette er jo fullblods navigasjon.

Hvor fikk du tak i TomTom 7. Jeg finner bare TomTom 6. Og pris?

 

Jeg har X1 men det skulle vel gå for det samme. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Hvor fikk du tak i TomTom 7. Jeg finner bare TomTom 6. Og pris?

 

Jeg har X1 men det skulle vel gå for det samme. Takk for hjelpen!

Sjekk xda-developers.com, for eksempel denne tråden. Pris? TT7 er ikke til salgs ennå, den kom ferdig bundlet med HTC Diamond og noen smartinger ekstraherte den ut til en separat applikasjon som visstnok kan installeres på de fleste ppc'er - inkludert X1. Med andre ord er den gratis og ikke supportert. Men kartene må du jo offisielt kjøpe gjennom tomtom.com. Vet ikke om kartene du har fra TT6 går med TT7. TomTom er jaggu smarte som tjener penger på kartsalg samtidig som de har en drøss beta-testere av TT7 der ute.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...