Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Finnes det noe lim som man kan lime sata/sata strøm til SSD/HDD?

Snekrer sammen en enkel maskin til min 10 år gamle nevø, og jeg vil at dette skal sitte skikkelig (terminalene er litt jalla, gamle deler - dessuten er dette en adhd kid så kassa blir vel slengt veggemellom).

Ikke tenk på mulighetene for å swappe, dette er deler som er på sin siste stasjon.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står på 24/7, men ikke med noe særlig last å snakke om forutenom når jeg spiller. Blåser rent med kompressor ved behov.

 

Har forstått at det er litt varierende mtp kvalitet på psu hva som skjer når de ryker. Mener på det var toppmoddelen til corsair når den ble kjøpt så da satser jeg på det går bra!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes det noe lim som man kan lime sata/sata strøm til SSD/HDD?

Snekrer sammen en enkel maskin til min 10 år gamle nevø, og jeg vil at dette skal sitte skikkelig (terminalene er litt jalla, gamle deler - dessuten er dette en adhd kid så kassa blir vel slengt veggemellom).

Ikke tenk på mulighetene for å swappe, dette er deler som er på sin siste stasjon.

Veldig sent svar, antar du fant på noe smart, men superlim? :)

Bare å ha på litt på plastbiten, så burde det ikke være noe stress.

Lenke til kommentar

 

Virker den Xbox One Elite Controller med Xbox Wireless Adapter For Windows 10/XBOX one controller i windows 10, skal kjøpe meg en gamer pc i morgen hos komplett, så kontrolleren jeg lurer på. :)

 

Sent svar, men ja, det funker

 

Takk det fant ut på komplett sin side, jeg så noen der skriver det, jeg måtte spøre om Elite Controller til  ca 1200.kr før jeg kjøpte meg stasjoner pc igjen for , det er mange år siden sist har hatt spille pc sist gang ga jeg opp pc spilling gikk over til konsole grunn ikke mange pc spill grunn er pirat copying steam var ikke da. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Min 10 år gamle stasjonære pc har tatt kvelden. Tror det er skjermkort eller hovedkort. Tingen er iallefall at den ikke viser bilde i det hele tatt når den startes opp.

Siden maskinen er så gammel er den ikke av noe verdi, og jeg gidder derfor ikke noe større feilsøking.

 

Hardware som jeg kommer på:

Asus P5E

Sapphire HD4870 512mb

Corsair TX 750W

4 eller 8GB DDR2

Intel Core 2 Duo E8400

Thermalright Ultra Extreme 120 kjøler "TRUE"

Antec Performance P182

Zalman viftestyring for 6 individuelle vifter

6 stk Noctua NF P12

 

 

Det jeg anser som brukbart er kabinett, PSU, vifter og viftestyring.

Regner likevell med at salgsverdien på dette er så lite at det ikke er noe poeng i å selge noe. 

Lurer på om dere har forslag til hva jeg kan bruke delene til.
Siden jeg har 6 gode vifter (
Noctua NF-P12 PWM 120mmhar tanken på å lage "Cooling pad" til gamer-laptopen min slått meg. Hva tror dere om det?

 

Hva ville du gjort dersom du hadde denne gamle maskinen stående?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

 

En høyst klassisk feil av ødelagt kabel ja. :) Veldig ofte med lange kabler og høy oppløsning, sjeldent med korte. 

Fikk den dvi-i kabel+pc om fredagen, satt i dvi-i kabel å pc om lørdagen i den nye pc. Men åsen kan ny dvi-i kabel bli ødelagt etter 3 dager.?? da.

 

Den var nok følgelig dårlig til å begynne med. På 10m så fikk jeg først en som funket på 4. forsøket ved 1440p. Litt div. tykkelse, pris og kvaliteter. De andre gikk fra å fungere om du ikke så stygt på den/var noen som helst vibrasjoner. Mens andre måtte holdes i en bøyd posisjon osv... (og en funket så og si ikke over 1200p uansett hvor silkehender jeg måtte ha på den)

 

Kan sikkert nevne plenty av ting dette kan komme av. Men det er nok ganske tydelig at DVI er/var noe utdatert og presset til sitt ytterste ved Dual-Link, og ikke spesielt stabil i kobling eller kabel ved dette. Selvsagt, gode kabler taklet nok dette godt, men fortsatt en svakhet jeg har merket på plenty av DVI og HDMI-kabler opp gjennom tiden. 

 

Men så har jeg også vært borti ganske mange og da. 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Huff det husker jeg ikke.

 

Kan jeg bare skrive: Voodoo 2 ---> GTX 10xx

 

Husker selvsagt mange av dem, men spesielt perioden hvor AGP var det shit så er det rimelig mørkt. Kan henge sammen med vidregående (og utover..) + ekstremt alkoholinntak. :whistle:

 

Husker iallfall voodoo 2, x1900xtx, 3870x2, 5870 (x2), 6870 (x2), gtx 580 (x2), 5570, 6450, 7790, gtx 770, gtx 780 (x2), gtx 980 ti (x2), gtx 1060. Noe HTPC-kort her som dere ser.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...