Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal oppgradere til 1070. 780Ti'en fungerer svært dårlig på 1440p. :p Fungerte ekstremt bra til 1080p skjermer. Men med den nye skjermen trenger jeg noe litt kraftigere.

 

Hørtes veldig lite ut, var ikke lenge siden jeg sjekket bruktmarkedet etter en ekstra 780Ti til SLI, da lå de på 2500-3000kr :p Men slik er det vell når det kommer nyere ting på markedet ^^

Lenke til kommentar

2500 : 2 = 1250. ^^

 

Derfor jeg sa du kunne prøve deg på 1500. 

 

2x 980Ti fungerer ypperlig til 1440/144Hz. 

 

Med 1 kort så får jeg ca 90-120 FPS på BF4 maxed. Selvsagt overklokket. 

 

780Ti bør heller sammenlignes med 970 såvidt jeg vet. 980 stock lå vel 15% over 780Ti og kan overklokkes ganske mye lengre også.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Den ligger vell mellom 970 og 980, noe som var grunnen til at jeg ikke giddet og oppgradere når 9xx kom ut. :p Men ser nå at 10xx er et veldig stor hopp i oppgradering. Spesielt ved høye oppløsninger.

 

Prisen jeg så på sist var 3000kr for 1 stk 780ti, ikke 2 ;p. Får legge den ut på facebook også ser jeg hvor mye jeg kan få for den. ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har oppgradert esxi-boksen, og sitter igjen med en hel haug med hardware jeg ikke har bruk for. Det er såpass nytt at det fremdeles kan være brukbart til noe. ("Måtte" oppgradere, siden jeg var uheldig og rev av 16x pcie-sporet på hovedkortet...) Omtrent hva bør jeg forlange for dette?

 

-Sandy bridge i3

-Gigabyte H77 mitx hovedkort uten 16x-spor

-Picopsu på 160(?)W som kun mangler 12v-adapter

-mpcie sata-kontroller med to porter

 

Med to nettverkskort og 6 sata-porter er jo dette nok til en helt grei hjemmeserver evt. router. Skal ikke mye til for å få til en fin htpc eller lignende, heller.

 

Er jeg på bærtur om jeg prøver meg på 1000,- inkludert frakt? (Skal putte det på bruktmarkedet når jeg har lett fram alle detaljer.)

 

Jeg er drittlei kompakte maskiner der det er trangt om plassen og så videre. Frustrerende å få til å ødelegge ting bare fordi maskinen er så kompakt... festedingsen på pcie-sporet var gjemt bak cpu-kjøleren.  :wallbash:  :realmad:  :cry:

Lenke til kommentar

Hvor ofte skifter dere psu?

Har en corsair hx1000 fra 08-09ish så den begynner å dra på årene, men den er fortsatt dønn stabil.

Liker ikke tanken på at den skal ryke og ta med seg noe annet :)

Stort sett makset ut på rundt 600watt fra vegg hvertfall etter jeg sluttet med multigpu.

Lenke til kommentar

Hvor ofte skifter dere psu?

Har en corsair hx1000 fra 08-09ish så den begynner å dra på årene, men den er fortsatt dønn stabil.

Liker ikke tanken på at den skal ryke og ta med seg noe annet :)

Stort sett makset ut på rundt 600watt fra vegg hvertfall etter jeg sluttet med multigpu.

Står den på 24/7 med mye last?

 

Gjør den ren for støv med luft, så går det nok bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...