Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det noen strømforsyninger man generelt bør styre unna eller er det mye ett fett nå tilsalgs?

 

Qtec er ikkje til salgs lengre, så du er trygg ;)

Kjekke saker. Noensinne som anbefales mer en andre? Litt usikker på hvor mye strøm jeg trenger. 6700k, 1080, 16gb ram, h110 kjøler, 2xssd 1 he's og et par vifter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Er det noen strømforsyninger man generelt bør styre unna eller er det mye ett fett nå tilsalgs?

Qtec er ikkje til salgs lengre, så du er trygg ;)

Kjekke saker. Noensinne som anbefales mer en andre? Litt usikker på hvor mye strøm jeg trenger. 6700k, 1080, 16gb ram, h110 kjøler, 2xssd 1 he's og et par vifter.

 

http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

 

EVGA, Seasonic, Corsair (Seasonic rebrand) eller Cooler Master. Gå for dem med lang garanti og er modulære.

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen strømforsyninger man generelt bør styre unna eller er det mye ett fett nå tilsalgs?

Qtec er ikkje til salgs lengre, så du er trygg ;)

Kjekke saker. Noensinne som anbefales mer en andre? Litt usikker på hvor mye strøm jeg trenger. 6700k, 1080, 16gb ram, h110 kjøler, 2xssd 1 he's og et par vifter.

 

http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

 

EVGA, Seasonic, Corsair (Seasonic rebrand) eller Cooler Master. Gå for dem med lang garanti og er modulære.

 

 

Bukker og takker :)

Jeg hadde faktisk en gammel (men så og si ubrukt) Cooler Master 650W u-modulær strømforsyning liggende i damas gamle PC som fikk æren av å ta over for min gamle Chieftec 850W som har vært med siden tidlig 2010.

 

Fant ut at det ikke var strømforsyningen som var trasig, men selve kabinettet som lagde ulyder.

Har stort set bare vært problemer med dette Fractal Design R5 kabinettet siden jeg fikk det :/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det noen strømforsyninger man generelt bør styre unna eller er det mye ett fett nå tilsalgs?

Qtec er ikkje til salgs lengre, så du er trygg ;)

Kjekke saker. Noensinne som anbefales mer en andre? Litt usikker på hvor mye strøm jeg trenger. 6700k, 1080, 16gb ram, h110 kjøler, 2xssd 1 he's og et par vifter.

 

http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

 

EVGA, Seasonic, Corsair (Seasonic rebrand) eller Cooler Master. Gå for dem med lang garanti og er modulære.

 

 

Fant ut at det ikke var strømforsyningen som var trasig, men selve kabinettet som lagde ulyder.

Har stort set bare vært problemer med dette Fractal Design R5 kabinettet siden jeg fikk det :/

 

Da var det jaggu flaks at jeg ikke kjøpte R5 da  :wee: , hadde en NZXT 810 Switch som sto å skranglet noe voldsomt og byttet til Corsair Q400 i dag, får se hvordan den er i forhold, hører iallefall mye mindre skrangling  :grin:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er det noen strømforsyninger man generelt bør styre unna eller er det mye ett fett nå tilsalgs?

Qtec er ikkje til salgs lengre, så du er trygg ;)

Kjekke saker. Noensinne som anbefales mer en andre? Litt usikker på hvor mye strøm jeg trenger. 6700k, 1080, 16gb ram, h110 kjøler, 2xssd 1 he's og et par vifter.

 

http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

 

EVGA, Seasonic, Corsair (Seasonic rebrand) eller Cooler Master. Gå for dem med lang garanti og er modulære.

 

 

Fant ut at det ikke var strømforsyningen som var trasig, men selve kabinettet som lagde ulyder.

Har stort set bare vært problemer med dette Fractal Design R5 kabinettet siden jeg fikk det :/

 

Da var det jaggu flaks at jeg ikke kjøpte R5 da  :wee: , hadde en NZXT 810 Switch som sto å skranglet noe voldsomt og byttet til Corsair Q400 i dag, får se hvordan den er i forhold, hører iallefall mye mindre skrangling  :grin:

 

 

Virker som om ene sidedekslet sitter litt dårlig, det fremre filteret har en tendens til å vibrere samt at hele undersiden vibrerer.

Ble nødt for å legge papir i press mot undersiden for å få det til å gå over.

 

Var også umulig å få Corsair H110 skrudd fast nogenlunde folkelig i toppen.

Måtte fjerne drev holderne i fronten samt skru det fast i ymse hull i toppen da de som er ment å feste ting i ikke passet over ens.

Lenke til kommentar

Hmmja. 260V inn... :ermm:  og maskina tryner nesten umiddelbart under hard belastning. Asus anti-surge slår inn.

 

Akkurat nå kjører den til og med på stock. Men det hjelper jo ikke når strømmen fra veggen er helt på bærtur. Ser jo ut som om Seasonic-en gjør en grei jobb på lav/ingen belastning, ser jo ut som om den gir normale spenninger da. 12V på mellom 11,904 og 12,096 må vel være godkjent.

Lenke til kommentar

Usikker på hvor jeg skal legge dette spørsmålet, så jeg prøver meg her.

 

Det er nå 7 år siden jeg sist bygde en pc og har falt helt av hva som gjelder hardware-messig.

 

Jeg har lyst til å bygge meg en gamer-pc og dette er komponentene jeg har siktet meg inn på så langt. 

 

Bommer jeg stort på noe her? Setter stor pris på innspill. :)

Endret av johnviggo
Lenke til kommentar

Du bommer vel egentlig ikke på noe her. Her er et par kommentarer bare:

 

Ganske dyrt hovedkort. Du kan komme unna med vesentlig rimeligere z270 brikkesett. Eller var det noe spesielt du så på med Hero kortet til Asus?

 

Du kan slippe unna med en billigere CPU kjøler. F.eks cryroig H7.

 

Personlig ville jeg gått for Corsair rm750x foran evga G2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på hvor jeg skal legge dette spørsmålet, så jeg prøver meg her.

 

Det er nå 7 år siden jeg sist bygde en pc og har falt helt av hva som gjelder hardware-messig.

 

Jeg har lyst til å bygge meg en gamer-pc og dette er komponentene jeg har siktet meg inn på så langt. 

 

Bommer jeg stort på noe her? Setter stor pris på innspill. :)

Ser bra ut det :) bare huske på operativsystem.

Hvis du vil ha bedre plass rundt strømforsyningen, bytt til EVGA G3 istedet for G2, mer kompakt forsyning.

Endret av Fantomtegningen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bommer vel egentlig ikke på noe her. Her er et par kommentarer bare:

 

Ganske dyrt hovedkort. Du kan komme unna med vesentlig rimeligere z270 brikkesett. Eller var det noe spesielt du så på med Hero kortet til Asus?

 

Du kan slippe unna med en billigere CPU kjøler. F.eks cryroig H7.

 

Personlig ville jeg gått for Corsair rm750x foran evga G2.

 

Ok. Skal sjekke andre hovedkort. Det var ikke noe spesiell grunn. Mer at jeg så at det hadde fått skryt og jeg så noen andre kjøpe det samme med noe av det samme mht cpu, gpu og minne.

 

Skal sjekke litt mer rundt kjøler og PSU. Det var engentlig samme  greia der. Gikk for noe som hadde fått skryt :)

 

Ser bra ut det :) bare huske på operativsystem.

 

Hvis du vil ha bedre plass rundt strømforsyningen, bytt til EVGA G3 istedet for G2, mer kompakt forsyning.

 

 

OS har jeg kontroll på, men takk for tipset. Fort gjort å glemme :)

 

Skal sjekke litt mer på PSU. Gikk for noe som hadde fått en del positive tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

 

Ser bra ut det :) bare huske på operativsystem.

 

Hvis du vil ha bedre plass rundt strømforsyningen, bytt til EVGA G3 istedet for G2, mer kompakt forsyning.

 

 

OS har jeg kontroll på, men takk for tipset. Fort gjort å glemme :)

 

Skal sjekke litt mer på PSU. Gikk for noe som hadde fått en del positive tilbakemeldinger :)

 

Forskjellen på G2 og G3 er egentlig liten, største forskjellen er størrelsen, smak og behag. Men begge har den samme 10 års garantien så du kan ikke ta feil der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...