Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

DVI har mer enn nok pinner (24+5) til å kunne fylle alle lederene i en HDMI-kabel (19). Når DVI-kilden detekterer at det er et HDMI-apparat i den andre enden (gjennom EDID-infoen), så kan den mappe DVI-pinnene på en slik måte at en DVI-til-HDMI-kabel ser ut som en normal HDMI-kabel og lage bitstrømmer som er rene HDMI-strømmer. Utgangskretser i dag er ganske fleksible switchekretser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI har mer enn nok pinner (24+5) til å kunne fylle alle lederene i en HDMI-kabel (19). Når DVI-kilden detekterer at det er et HDMI-apparat i den andre enden (gjennom EDID-infoen), så kan den mappe DVI-pinnene på en slik måte at en DVI-til-HDMI-kabel ser ut som en normal HDMI-kabel og lage bitstrømmer som er rene HDMI-strømmer. Utgangskretser i dag er ganske fleksible switchekretser.

Interessant :)

Du må vell i så fall ha en dual link dvi, og ikke single link, samt en GPU og en adapter dette er garantert og funke på? :)

Lenke til kommentar

Tips til gode rambrikker? Helst 2x 8gb. To av mine Corsair XMS3 har tatt kvelden virker det som, så har kun 8gb igjen, og jeg merket at jeg trenger litt mere. :p Tenkte å heller kjøpe 2stk 8gb istede for 4stk 4gb.

Trenger ikke noe ultra superclock X5000. Bare noe som fungerer greit til spilling. :) Er det Corsair jeg bør gå for?

Lenke til kommentar

Jepp. AMD- og Nvidia-GPUer har de siste årene vært ganske safe på dette. Adapter får du f.eks på Ebay. Men Intel HD graphics er jeg mer usikker på. Jeg finner noen indikasjoner på at det funker, derfor hører jeg litt rundt om kring.

Til den prisen så kan du jo bare kjøpe, og prøve? :p

 

Tips til gode rambrikker? Helst 2x 8gb. To av mine Corsair XMS3 har tatt kvelden virker det som, så har kun 8gb igjen, og jeg merket at jeg trenger litt mere. :p Tenkte å heller kjøpe 2stk 8gb istede for 4stk 4gb.

Trenger ikke noe ultra superclock X5000. Bare noe som fungerer greit til spilling. :) Er det Corsair jeg bør gå for?

Kingston sin nye Fury brikker er ganske bra, men ville sett etter 1600Mhz C9 ;)

Lenke til kommentar

 

Jepp. AMD- og Nvidia-GPUer har de siste årene vært ganske safe på dette. Adapter får du f.eks på Ebay. Men Intel HD graphics er jeg mer usikker på. Jeg finner noen indikasjoner på at det funker, derfor hører jeg litt rundt om kring.

Til den prisen så kan du jo bare kjøpe, og prøve? :p

 

Nope. Har ikke noe Intel med DVI foreløpig, men snuser på Gigabyte GA-J1900N-DV3 som kun har DVI og vil forsikre meg om at det er mulig å bruke den til HDMI HTPC.
Lenke til kommentar

 

 

Jepp. AMD- og Nvidia-GPUer har de siste årene vært ganske safe på dette. Adapter får du f.eks på Ebay. Men Intel HD graphics er jeg mer usikker på. Jeg finner noen indikasjoner på at det funker, derfor hører jeg litt rundt om kring.

Til den prisen så kan du jo bare kjøpe, og prøve? :p

Tips til gode rambrikker? Helst 2x 8gb. To av mine Corsair XMS3 har tatt kvelden virker det som, så har kun 8gb igjen, og jeg merket at jeg trenger litt mere. :p Tenkte å heller kjøpe 2stk 8gb istede for 4stk 4gb.

Trenger ikke noe ultra superclock X5000. Bare noe som fungerer greit til spilling. :) Er det Corsair jeg bør gå for?

Kingston sin nye Fury brikker er ganske bra, men ville sett etter 1600Mhz C9 ;)
Hvorfor anbefale 1600 mhz når f.eks 2400mhz yter opp til 15% bedre i bf3 og 4? Ja i fps ;)
Lenke til kommentar

 

 

Jepp. AMD- og Nvidia-GPUer har de siste årene vært ganske safe på dette. Adapter får du f.eks på Ebay. Men Intel HD graphics er jeg mer usikker på. Jeg finner noen indikasjoner på at det funker, derfor hører jeg litt rundt om kring.

Til den prisen så kan du jo bare kjøpe, og prøve? :p

 

Nope. Har ikke noe Intel med DVI foreløpig, men snuser på Gigabyte GA-J1900N-DV3 som kun har DVI og vil forsikre meg om at det er mulig å bruke den til HDMI HTPC.

 

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke har hørt om at Intel har kommet med noen slik støtte. Så ville ikke stolt på at det hadde funka.

Lenke til kommentar

 

 

Jepp. AMD- og Nvidia-GPUer har de siste årene vært ganske safe på dette. Adapter får du f.eks på Ebay. Men Intel HD graphics er jeg mer usikker på. Jeg finner noen indikasjoner på at det funker, derfor hører jeg litt rundt om kring.

Til den prisen så kan du jo bare kjøpe, og prøve? :p

Tips til gode rambrikker? Helst 2x 8gb. To av mine Corsair XMS3 har tatt kvelden virker det som, så har kun 8gb igjen, og jeg merket at jeg trenger litt mere. :p Tenkte å heller kjøpe 2stk 8gb istede for 4stk 4gb.

Trenger ikke noe ultra superclock X5000. Bare noe som fungerer greit til spilling. :) Er det Corsair jeg bør gå for?

Kingston sin nye Fury brikker er ganske bra, men ville sett etter 1600Mhz C9 ;)
Hvorfor anbefale 1600 mhz når f.eks 2400mhz yter opp til 15% bedre i bf3 og 4? Ja i fps ;)

 

Kommer ganske greit ann på resten av komponentene også, da :p (Siden XMS3 var det han hadde tidligere, så antar jeg at resten av builden står i stil)

Lenke til kommentar

Har aldri hatt en maskin med integrert grafikk, så det kan jeg nesten ikke få testet. Elelrs skulle jeg gjerne tatt en sjekk. :)

 

Dog, med mindre det eksplisitt står nevnt støttet så ville jeg gått ut fra at det nesten ikke er støttet. Noen grunn til at du akkurat ønsker et slikt HK?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

4-kjerners Silvermont med mini-PCIe, plenty av USB3.0 og litt annet småsnacks. Dual GbE er også et pluss i tilfelle jeg skulle få lyst til å bruke den som ruter i stedet for HTPC, og COM-portene kan brukes til diverse embedded-greier. Alt i alt et ganske komplett leketøy til en fin pris, men dessverre uten HDMI.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jepp. AMD- og Nvidia-GPUer har de siste årene vært ganske safe på dette. Adapter får du f.eks på Ebay. Men Intel HD graphics er jeg mer usikker på. Jeg finner noen indikasjoner på at det funker, derfor hører jeg litt rundt om kring.

Til den prisen så kan du jo bare kjøpe, og prøve? :p

Tips til gode rambrikker? Helst 2x 8gb. To av mine Corsair XMS3 har tatt kvelden virker det som, så har kun 8gb igjen, og jeg merket at jeg trenger litt mere. :p Tenkte å heller kjøpe 2stk 8gb istede for 4stk 4gb.

Trenger ikke noe ultra superclock X5000. Bare noe som fungerer greit til spilling. :) Er det Corsair jeg bør gå for?

Kingston sin nye Fury brikker er ganske bra, men ville sett etter 1600Mhz C9 ;)
Hvorfor anbefale 1600 mhz når f.eks 2400mhz yter opp til 15% bedre i bf3 og 4? Ja i fps ;)

 

Kommer ganske greit ann på resten av komponentene også, da :p (Siden XMS3 var det han hadde tidligere, så antar jeg at resten av builden står i stil)

 

Har 4770K og 780Ti. Jeg har alltid kjøpt billig-ram siden jeg trodde det ikke ga så mye resultater, men hvis jeg får så mye mere fps med 2400Mhz spørs det om jeg får slå til med det! :) Hva med Kingstone HyperX Beast 2400MHz?

Lenke til kommentar

Det er spesielt minste-FPS, eller stabiliteten på FPSen som øker, da det naturlig nok kun er steder hvor minne blir en flaskehals at du vil se en gevinst. Dette slår ikke alltid like godt ut i tester, da benchmarkene ikke er gode på å representere in-game ytelse, og da spesielt multiplayer i spill.

Lenke til kommentar

Tro kan man gjøre i kirka, derfor tester jeg det meste selv, fordi da vet jeg plutselig svaret, og lærer masse.

 

Det er mye " jammen jeg trodde" på forumer rundt om i verden. Dermed blir det fort mye feilinfo som folk tror er fasit. Som f.eks at i sin tid at x38 ikkje støttet pci-e raidkontrollere :p

 

Det motbeviste jeg lett ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en merkbar forskjell mellom en SATA-300 og SATA-600 harddisk?

 

Min SATA-300 disk (2 TB) fyller nå 4 år, og jeg lurer på om det kanskje er på tide å bytte den ut. Men den slarker ikke, så jeg ønsker kun å bytte den ut hvis jeg vil oppleve en hastighetsforskjell.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...