Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Semi-entusiast sak som gir en del høyere ytelse uten OC, samt at du slipper å delidde for tyngre overklokking. Det er vel basicly saken.

 

Dog litt spennende å se om det er noe bedre sortering slik at maks-klokk er høyere.

 

Og for bare 300kr mer, så er det ganske fin pris.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje ikke riktig tråd, men gidder ikke å lage en ny for jeg regner med at noen hær vet det.

Jeg holder på å skal lage et slags gutte/gamingrom oppe i garagen og trenger internett der. Det er lagt opp uttak og div. for nettverk og TV der, men de som bodde her ble aldri ferdig med dette, og det blir for mye jobb til å fullføre det.

Derfor tenkte jeg på en slik wallmount som dette Zyxel PLA4201 500Mbps Powerline TwinPack. Skal brukes til konsoll/netflix o.l. og lurer på om disse er stabile nokk for sånt? Noen som har erfaring med denne evt. en annen en som er bedre? :)

Lenke til kommentar

Det der funker svært dårlig, bare se på de testene som har vært her på HW av sånt utstyr.

Ville heller hatt retningsbestemt wlan-antenne i begge ender av nettverket, slike kan få ganske bra rekkevidde og fart.

Tullprat, de funker bra/OK, og som regel bedre enn wlan, har dog "kun" prøvd linksys sin, og den logitech bruker på kameraene... Uansett, så er direkte kabel bedre :p

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Må ærlig talt si jeg aldri har sett noen test som gir noe som kan indikere brukbare resultater. Ting har forbedret litt etter litt, men i forhold til kabel og trådløst så har det ikke sett så bra ut.

Selv i tester hvor de viser til vesentlig forbedring så har det vært begredelige greier.

Men er interessert om noen vet om noen tester, og gjerne som tester over litt forskjellige strømnett og i det minste forskjellige kurser. :)

 

Spesielt når vi snakker om lengre avstander og over helt andre kurser (antar garasjen har sin egen?). Ettersom vi snakker om en annen del av huset hvor det ikke var praktisk å legge opp nettverkskabel, så blir det nok også litt worst case for Powerline. En del pakketap, og ikke det mest stabile, i og med at det påvirkes av andre husholdsningsapparater som trekker strøm sporadisk.

 

Ikke at jeg tror du har noen soleklare valg, annet enn nettverkskabel som er det absolutt beste valget, naturligvis. Men det som gir høyest ytelse i praksis, tror jeg (uten å fått noe input på hvor mange vegger og hva de er laget av) er en AC-trådløst nettverk, kanskje til og med med en retningsstyrt antenne.

 

I et tilfelle hvor du vet akkurat hvor du ønsker å få kraftig signal, og det er litt avstand, så vil du kunne fokusere strålen titals til hundretalls ganger.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Må ærlig talt si jeg aldri har sett noen test som gir noe som kan indikere brukbare resultater. Ting har forbedret litt etter litt, men i forhold til kabel og trådløst så har det ikke sett så bra ut.

Selv i tester hvor de viser til vesentlig forbedring så har det vært begredelige greier.

 

Men er interessert om noen vet om noen tester, og gjerne som tester over litt forskjellige strømnett og i det minste forskjellige kurser. :)

 

Spesielt når vi snakker om lengre avstander og over helt andre kurser (antar garasjen har sin egen?). Ettersom vi snakker om en annen del av huset hvor det ikke var praktisk å legge opp nettverkskabel, så blir det nok også litt worst case for Powerline. En del pakketap, og ikke det mest stabile, i og med at det påvirkes av andre husholdsningsapparater som trekker strøm sporadisk.

 

Ikke at jeg tror du har noen soleklare valg, annet enn nettverkskabel som er det absolutt beste valget, naturligvis. Men det som gir høyest ytelse i praksis, tror jeg (uten å fått noe input på hvor mange vegger og hva de er laget av) er en AC-trådløst nettverk, kanskje til og med med en retningsstyrt antenne.

 

I et tilfelle hvor du vet akkurat hvor du ønsker å få kraftig signal, og det er litt avstand, så vil du kunne fokusere strålen titals til hundretalls ganger.

På samme kurs funket det bra/ok for meg, i alle fall... (Ja, funket, bruker kabel nå :p)

Funker bra for en kompis som bor 3 etasjer over switchen, så enhetene er på hver sin kurs... Det som er den største forskjellen i forhold til trådløs er vell egentlig ping...

Lenke til kommentar

Hvor blir det av billige 6T diskene våres?

 

Ligger på Amazon til $299.99

 

 

Seagate Desktop HDD 6TB 7200RPM SATA 6Gb/s 128MB Cache 3.5" - Internal Drive Retail Kit (STBD6000100)

 

Norge er treige tydeligvis

 

Bruker nå en god del Seagate 4TB i raid-6 på Areca med bra resultat så langt. Så nå har jeg mest av Seagate og Hitachi. Ingen hickups enda.

 

Noen litt eldre Seagate 2TB green disker var epic fail på arecaen :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Vet de er på Amazon da, men jeg vil helst slippe frakten + momsen + tollen + at DOA, og andre feil blir problematisk. Og siden dette er Seagate ser jeg for meg muligheten for at noen av de går til helvete når jeg skal ha noen.

 

Det er ikkje veldig økonomisk å går for 6TB disker til ca 2500kr, men om man har begrenset plass i en server ol., så er det jo det BESTE valget :D

 

Når 7200rpm 3TB diskene til Hitachi kom, så kjøpte jeg 8 stk med en gang. De kostet ca1800kr per stk. Det var rimelig mye penger, men ingen av dem har tatt kvelden enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...