Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når har jeg hatt min iPhone et døgn og her er noen flere betraktinger. Som tidligere uttalt elsker jeg den store skjermen, denne er kjempe flott å se på YouTube klipp på og surfe med. Men det er en del rare ting jeg ikke skjønner, feks. Bluetooth, det er ikke mulig å synkronisere med feks. Netbooken min, det er heller ikke mulig å koble på det trådløse headsettet mitt, noe jeg synes er meget rart, man kan heller ikke sende filer fra hverandre over Bluetooth.

 

En annen stor svakhet er viderekobling, jeg har mobilsvar, men iPhone lar meg ikke velge når jeg vil viderekoble, enten så må jeg viderekoble alle samtaler (noen som fort blir litt tungvint), eller så kan jeg ikke viderekoble i det hele tatt. Synes det er meget rart, de gamle telefonene mine kunne jeg velge viderekobling ved at jeg feks. ikke svarte.

 

En annen negativ ting, er alarm funksjonen. De gamle Nokia telefonene mine kunne man aktivere alarmen og skru av telefonen, alarmen ringte likevel. Dette kunne man vist ikke med iPhone, telefonen skrudde seg ikke på ved alarm og alarmen uteble, sov derfor litt lenge i dag.

 

Er de noen som vet eller har en løsning på dette med Bluetooth og viderekobling ville blitt glad, for jeg synes dette høres litt rart ut.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Om du spør meg, så er svaret nei. Jeg har kjøpt telefonen helt "original" på Spaceworld og alt er originalt, firmwaren også. Har ingen planer om å gjøre dette per nå. Eneste jeg har gjort er å oppdatere programvaren til siste versjon.

 

:)

 

(men dette ville kanskje løst mange av problemene?)

Lenke til kommentar

Ja, det er skuffende. Jeg forstår hvorfor Apple ikke vil ha Flash player på telefonen, pga. dette vil gjøre at de kan tape inntekter (hvorfor kjøpe spillapps når en kan spille alle slike spill rett i nettleseren?), men jeg ser virkelig ikke poenget med å sette hengelås på bluetoothen. Det er de færreste som kjøper iPhone sitt eget håndfrisett uansett.

 

Om du spør meg, så er svaret nei. Jeg har kjøpt telefonen helt "original" på Spaceworld og alt er originalt, firmwaren også. Har ingen planer om å gjøre dette per nå. Eneste jeg har gjort er å oppdatere programvaren til siste versjon.

 

:)

 

(men dette ville kanskje løst mange av problemene?)

Det ville det nok. Det er heller ikke noe risikabelt. I værste fall må du gjenopprette, men med sikkerhetskopi gjennom iTunes, er heller ikke dette noe problem. Da får du også tilgang til langt flere apps.

Lenke til kommentar
Det med bluetooth er pga. tullingene hos Apple har valgt å låse den for nærmest all aktivitet, utenom bruk av sitt eget headset. Altså, det er det eneste som fungerer.

Mitt Sony Ericsson Blåtann Headsett fungerer ypperlig med iPhone... :)

(tror det er forgjengeren til denne..)

Lenke til kommentar
*

En annen stor svakhet er viderekobling, jeg har mobilsvar, men iPhone lar meg ikke velge når jeg vil viderekoble, enten så må jeg viderekoble alle samtaler (noen som fort blir litt tungvint), eller så kan jeg ikke viderekoble i det hele tatt. Synes det er meget rart, de gamle telefonene mine kunne jeg velge viderekobling ved at jeg feks. ikke svarte.

*

Viderekoblingen kan sikkert fikses ved og taste inn kodene manuelt. Finnes ofte på operatøres hjemmesider. Har du f.eks Netcom skal du kunne taste følgende ...

 

Viderekobling

 

NetCom aktiverer automatisk viderekobling fra din mobiltelefon til din personsvarer når mobiltelefonen er slått av, opptatt eller utenfor dekning.

 

Du kan også velge å viderekoble manuelt. Du kan benytte disse tastevalgene:

 

* Valg 21 - viderekobler alle samtaler

* Valg 61 - viderekobler samtaler når du ikke svarer

* Valg 67 - viderekobler samtaler når telefonen er opptatt

* Valg 62 - viderekobler alle samtaler når det av andre grunner ikke oppnås kontakt med din mobiltelefon

 

Du kan selv angi hvor lang tid det skal gå før en samtale viderekobles til personsvareren. Tast: (2 x stjerne) ** viderekoblingstype (tallkode) * (stjerne) telefonnummer du skal viderekoble til ** (2 x stjerne) ønsket tid (5-30sek.) # (firkanttast) og "grønn tast".

 

Eks. du ønsker å sette et anrop til svareren dersom du ikke svarer innen 10 sek.: **61*92100889**10# og "grønn tast".

Kilde: Netcom.no

Lenke til kommentar
Du skrev :

men kunne bare glemme å få det fil å fungere. Men det er vel slikt man må leve med i grisgrendte strøk - er jo nesten et kvarters kjøring til hovedkvarteret til Apple.

 

For folk som ikke vet hvor Apples hovedkvarter ligger så er det der et seriøst innlegg som betyr at du bor grisgrendt til...

Men siden du svarer slik så bor du altså midt i oslosuppa eller noe slik.?

Apples hovedkvarter ligger i Cupertino, California. Innen 60 minutters kjøring derfra bor det sannsynligvis mer folk enn hva det bor i Norge.

 

Poenget mitt var at mangelen av radio er en mangel for iPhone-brukere flest. For iPhone-brukere flest er ikke like bortskjemte med kjappe mobilnettverk som man er i Norge.

 

Jeg vet at det finnes ulike applikasjoner man kan bruke for å streame radio - men uten wifi funker de ikke for meg. Ikke hjemme og ikke på kontoret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...