Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uhm, ble litt paff når jeg var innom chess.no nå. Koster det kun 1599 kr for 16-GB-versjonen av den nye iPhonen? Eller er det noen utgifter jeg ikke legger merke til?

 

Og iTouch-abbonementet var jo veldig bra..??

De har ikke lagt ut prisene til 3GS enda. Selve abbonementet er vek ikke så verst, men greia er at de har nedbetaling for 199,- i mnd, så den egentlige månedsprisen er vel egentlig 288,-. Aldri så lite triks der, hvis jeg har forstått det riktig da.

Lenke til kommentar

Men det er 199kkr "nedbetaling" i måneden, 89kr fast månedpris og 39 kr for fakturering, noe som vil si at i de første 12 månedene koster abonnementet 320kr ni måneden, Minimum. Jeg får dekket de 199kr i måneden via bursdagsgave så for meg er abonnementet nydelig, men med de 199kronene kan det bli en del.

Lenke til kommentar

Ahhh. Hva koster 3GS uten abbonement da? Eller er det ingen som har gitt ut prisen på den enda?

 

Blir ca. 4000 kr da for 16GB-versjonen. 1599 + 12*199 = 3987. Og etter dette er det KUN abbonementet som koster noe? 4000 virker som en ganske bra pris hvis det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Ingen som vet prisene enda nei, men de feste går ut ifra at prisene vil legge seg på same nivå eller litt over prisene på iPhone 3G i fjor.

 

Noen som har flexitalk da? Lurer på om jeg går for enten det, eller om jeg bryter.

Jeg har vurdert FlexiTalk ogå, men Chess sitt iTouch er visst billigere så lenge man holder seg under 500MB i måneden.

Lenke til kommentar

Men med flexitalk er det vel ikke noe nedbetaling eller noe sånt tull, bare det man velger å betale. :hmm: Maxpris for datatrafikk er vel 9,- dagen, og jeg kommer uansett til å bruke wifi mest, så jeg lurer på om ikke det er det beste for meg. Med mindre det er andre haker jeg ikke er klar over? :hmm: Vurderte også å bryte og gå for chess premium eller noe.

 

Edit: Greia for min del er hvertfall at jeg overhodet ikke har bruk for 500MB pr mnd, da jeg kommer til å bruke wifi for det meste.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Okei. Synes 89,- for et såpass billig abbonement som iTouch var en flott pris, og når man i tillegg får 500 mb i måneden så må jeg si det ser ut til å være et supert abbonement.

 

Hvilke andre er det folket her inn vurdere? Finnes det noen bedre/billigere?

Lenke til kommentar
Men med flexitalk er det vel ikke noe nedbetaling eller noe sånt tull, bare det man velger å betale. :hmm: Maxpris for datatrafikk er vel 9,- dagen, og jeg kommer uansett til å bruke wifi mest, så jeg lurer på om ikke det er det beste for meg. Med mindre det er andre haker jeg ikke er klar over? :hmm: Vurderte også å bryte og gå for chess premium eller noe.

FlexiTalk har nedbetaling det også jo, men man kan selv velge hvor mye. 99kr, 149kr eller 199kr. Jo mer du bestemmer deg for å betale i måneden jo billigere blir telefonen i butikken, og jo mindre du vil betale i måneden jo mer koster den i butikken.

 

Okei. Synes 89,- for et såpass billig abbonement som iTouch var en flott pris, og når man i tillegg får 500 mb i måneden så må jeg si det ser ut til å være et supert abbonement.

 

Hvilke andre er det folket her inn vurdere? Finnes det noen bedre/billigere?

Du leste det at det var 89kr i måneden pluss 199kr avbetaling i måneden, noe som får den totale minsteprisen pr månede det første året til å bli 288kr? Jeg skal selv gå for Chess iTouch om prisene deres blir OK, men NetCom FlexiTalk har også fristet meg stort tidligere. Det som er fint med det er jo at det er maks 279kr for datatrafikk i måneden takket være grensen på 9kr dagen. Men så lenge man holder seg under 500MB så er iTouch billigere ifølge telepriser.no.

Lenke til kommentar

Fant ut at for meg, så kommer iConnect til å fungere best, siden jeg kommer til å bruke nett en del, og da er det greit å være på nett hvor enn jeg er, slippe å tenke på hvor mye datatrafikk jeg bruker:) skal uansett fri den inn i januar ved dimmepenger, og skaffe meg flexitalk da dette er knall i lengden:)

Lenke til kommentar

Ja, det blir selvsagt subjektivt med tanke på hva man bruker den til. For min del holder 500 mb i måneden, og 349 kr/mnd for iConnect blir en del for dyrt.

 

Men ved å kjøpe 3GS + iTouch, er det ikke mulig å betale et engangasbeløp i stedet for å måtte betale 199 kr/mnd i 12 måneder?

Lenke til kommentar
Har du fortsatt ikke skjønt at du må betale 199 + 89 kr/mnd? + det du ringer og sender for.

Du skrev selv "nedbetaling" i en post lenger oppe, så gikk utifra at dette beløpet på 199 kr frafalt etter 12 måneder.

Ja det er sant, men som sagt flere ganger nå så må man betale 199 + 89 = 288kr/mnd de første 12 mnd. :)

Lenke til kommentar
Har du fortsatt ikke skjønt at du må betale 199 + 89 kr/mnd? + det du ringer og sender for.

Du skrev selv "nedbetaling" i en post lenger oppe, så gikk utifra at dette beløpet på 199 kr frafalt etter 12 måneder.

Ja det er sant, men som sagt flere ganger nå så må man betale 199 + 89 = 288kr/mnd de første 12 mnd. :)

Selvsagt skjønner jeg det, men å betale for det man bruker mobilen til pluss abb-avgift holder jeg utenfor mobilprisen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...