Gå til innhold

hva er din mening om hasj?


Espen F

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For legalisering. Har ikke prøvd selv (annet enn passivt), men skjeve folk er mye bedre enn fulle. Fulle folk blir ofte voldelige og tenker ikke over hva de gjør. Skjeve folk blir rolige og avslappet. Selv om de ofte blir "helt vekke", så er det bedre enn fulle folk som velter alt innenfor to meter radius.

 

Helt enig med deg, at 'skeve' folk er bedre enn fulle!

Jeg har prøvd hasj en del ganger, og syns det er bedre enn alkoholrus. Jeg blir stort sett bare sløv når jeg drikker, men med hasj er det noe helt annet. Blir kanskje litt sløv da også, men på en helt annen måte. Ting blir morsomme. Hysterisk morsomme :)

Dessuten mister jeg ikke kontrollen. Når jeg er full, merker jeg jo at jeg har nedsatt balanse, snøvler når jeg skal si noe og ikke akkurat tenker logisk. Tror ikke at vurderingsevnen min blir så mye nedsatt når jeg røyker.

Det er forresten billigere med en hasjrus enn med en real helgefyll også. Bare tenk på hvor mye øl koster i Norge! Eller sprit for den saks skyld (polsprit altså).

En annen fordel med hasj er at du slipper å springe på dass hele kvelden for å pisse :)

 

:yes: Ingenting posetivt med noen narkotiske stoffer..

 

Ikke vær så trangsynt nå da! Stemmer du KrF? Åpne dine øyne, og du skal se!

 

Og for å avslutte; nikotin er det mest avhengighetsskapende stoffet! Det blir man fysisk avhengig av, ikke bare psykisk som ved hasj, som flere har skrevet i denne tråden..

Lenke til kommentar
Det er naturligvis _masse_ andre farlige faktorer i trafikken som både er mye farligere og mindre farlige. Men jeg vet ikke om det er et skritt i riktig retning og tillate ennå et rusmiddel med en tvilsom effekt, når man ikke har ressurser og muligheter til gode nok kontroller. :shrug:

 

Jeg kjenner et hav av personer som kjører mens de er skeve og ikke én eneste av dem har vært i bilulykke så lenge jeg har kjent dem (8 år per dags dato). Det er faktisk forskere og røykere som mener at reaksjon- og responstid blir skjerpet mens man er påvirket av hasj. Jeg syns det blir for drøyt at det skulle være lovlig å kjøre mens man er rusa, men til syvende sist er det egentlig sjåføren det står på. Man kan egentlig heller ikke sammenligne en som kjører under påvirkning av alkohol med en som har røykt. En som har drukket er vanligvis uforsiktig og likegyldig mens en som har røykt er forsiktig og varsom.

 

Nå vet jeg at jeg kommenterte denne bussjåføren i en tidligere post, og som jeg sa er jeg ikke for at det skal være lov å kjøre i ruset tilstand.

 

For dem som har røykt: Noen gang opplev å miste noe ut av hendene mens du er skev? Bongen, PS-kontrolleren, whatever og sett din egen responstid? Ubevisst har du den i hendene igjen i et brøkdel av et sekund.

 

Kan du kanskje komme med resultater av hva forskerne har funnet ut? Tviler en god del på at hasj som virker sløvende, bedrer reaksjonstiden :grumpy:. Jeg har alt for mange ganger hørt om "visse forskere".

 

Btw. jeg har hørt om forskere som tror det er sundt å spise sin egen avføring isteden for å skylle den ned i do :D

Lenke til kommentar
For dem som har røykt: Noen gang opplev å miste noe ut av hendene mens du er skev? Bongen, PS-kontrolleren, whatever og sett din egen responstid? Ubevisst har du den i hendene igjen i et brøkdel av et sekund.
Har du snakket med mennesker som har røkt ganske lenge. Ha ha de er jo stein tette jo (ser ikke forskjell på cm eller tommer). Det er bare innbildning att du har så enorm reaksjons tid, og hadde du ikke røkt så hadde du aldrig mistet PS-kontrolleren eller whatever.
Lenke til kommentar
Kan du kanskje komme med resultater av hva forskerne har funnet ut? Tviler en god del på at hasj som virker sløvende, bedrer reaksjonstiden :grumpy:. Jeg har alt for mange ganger hørt om "visse forskere".

 

Sjekk på nyhetsgruppen no.samfunn.narkotika hvis du er interessert. Der er det nok lesestoff til å sitte i dagevis.

 

Har du snakket med mennesker som har røkt ganske lenge. Ha ha de er jo stein tette jo (ser ikke forskjell på cm eller tommer). Det er bare innbildning att du har så enorm reaksjons tid, og hadde du ikke røkt så hadde du aldrig mistet PS-kontrolleren eller whatever.

Det er stor forskjell på en som tar seg en joint inni mellom og en som sitter og sutter på pipa 10 ganger til dagen. Klart du blir helt fjern når du røyker konstant. Og selvfølgelig mister du ting også i nøktern tilstand. Eksempelet var jo reaksjonstiden når du mister noe. Les posten skikkelig, mann.

Lenke til kommentar
jaja cursed, så du mener at smertestillendes som paracet osv og alkohol også skal bli forbudt... alt det definerest som et narkotikum, et rusmiddel eller sentralstimulerendes stoff...

 

Ach, mente selvfølgelig alt som nå er ulovlig i norge + røyk burde bli forbudt.

Lenke til kommentar
Hasj og andre narkotiske stoffer er BAD

 

tja, kommer helt ann på om det er syntetisk eller helt organisk som ikke er blitt tuklet med. men når du sier andre narkotiske stoffer så dekker jo det en god del lovlige stoff også. alt som gir rus kan definerest som et narkotisk stoff. da viss en skal være ekstrem så kan en si at kaffe er et narkotikum =)

 

nei jeg er for legalisering av hasj og marijuana. men syntetiske narkotiske stoffer er designet for at folk skal bli avhengige og derved bruke mer penger på det enn de har råd til.

Lenke til kommentar

 

tja, kommer helt ann på om det er syntetisk eller helt organisk som ikke er blitt tuklet med.  

 

..

nei jeg er for legalisering av hasj og marijuana. men syntetiske narkotiske stoffer er designet for at folk skal bli avhengige og derved bruke mer penger på det enn de har råd til.

 

Akkurat det er det teiteste argumentet jeg hører, jeg er personlig for legalisering av hasj, men det har ikke noe med å gjøre at det er "naturlig", opiater er naturlige, er det sunt også mener du? Jeg personlig synes ihvertfall ikke at heroin virker særlig sunt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat det er det teiteste argumentet jeg hører, jeg er personlig for legalisering av hasj, men det har ikke noe med å gjøre at det er "naturlig", opiater er naturlige, er det sunt også mener du? Jeg personlig synes ihvertfall ikke at heroin virker særlig sunt.

 

AtW

 

vel, for heroin og kokain bruker de kjemikalier for å få ut dritten. ergo blir det syntetisk.

hasj blir presset sammen, marijuana er av knoppene.

 

jeg snakker om foredlingsprosessen. ikke dyrkingen.

Lenke til kommentar

vodka og hasj.... vel du er borderline til å trippe... jævli gøy å se human traffic først asså... var litt sånn wow hva hendte... ellers føltest sentrum ut som om det var mildt sagt mye større enn det egentlig er.... og et lite utested var så stort at jeg følte meg som en dverg

Lenke til kommentar
vel, for heroin og kokain bruker de kjemikalier for å få ut dritten. ergo blir det syntetisk.

hasj blir presset sammen, marijuana er av knoppene.

 

jeg snakker om foredlingsprosessen. ikke dyrkingen.

 

Så du mener det faktumet at det blir kjemisk foredlet gjør noe mer usunt enn noe som ikke er det? Fins plenty matvarer i butikken som er kjemisk foredlet, er det sunnere med fluesopp av den grunn? Hva med asbest, synes du det er ett fint produkt siden det er naturlig og ikke syntetisk? Hadde opiater somikke er kejmisk behandlet vært bedre enn feks amfetamin? Eller tilogmed vinegums for den saks skyld?

 

AtW

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål her til de som har peiling. Finner det i dag gode og enkel metoder for og fastslå om en person er påvirket av hasj? Jeg tenkte da på noe ala blåsetesten politiet kan bruke under en promillekontroll.
Blod prøve. Ellers kan jo du se på øyene til personen om han/hun har røykt hasj.

Nja.. ikke purken hvertfall , men de ser jo ikke om man har pepra hele natta engang.. :roll:

Lenke til kommentar
:lol: Husker tilbake til 10. klasse da vi hadde besøk av en eks narkis. Hadde visst røykt hasj, marijuana, gått på LSD og extacy ++. En løk i klassen rekkte hånden i været og spurte "slikt gress som de snakker om (røyker) i filmer, er det slikt som de kutter på plenen"?
Lenke til kommentar
:lol: Husker tilbake til 10. klasse da vi hadde besøk av en eks narkis. Hadde visst røykt hasj, marijuana, gått på LSD og extacy ++. En løk i klassen rekkte hånden i været og spurte "slikt gress som de snakker om (røyker) i filmer, er det slikt som de kutter på plenen"?

Håper han svarte ja på det. hehe ser det for meg, sitter å klepper me rosesaksa all night long..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...