Gå til innhold

hva er din mening om hasj?


Espen F

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legaliser!

 

Så bør purken slutte å plage de på plata, heller mer metadon o.l. prosjekter. Avkriminalisering av tunge misbrukere, de kan heller få sin dose på apoteket --> Slipper da de jævla høye forsikringsutgiftene pga tyveri.

 

Dagens narkopolitikk tar bokstavlig drepen på folk, Bondevik my ass (Du skal ikke slå ihjel) men strukturell vold er OK :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd hasj og kommer aldri til å prøve det heller.

Jeg er ikke for legalisering for da vil det være enda fler som prøver det, og enda fler som blir avhengige. Som de fleste vet..er hasj ofte første trinn i narkosirkelen. Etter en stund med hasj, prøver man kanskje x-tasy og etter en stund med det prøver man kanskje amfetamin osv

Lenke til kommentar

Mot legalisering...

Dette er helt klart et skritt i "gal" retning hvis vi legaliserer det. Det fører ikke med seg noe godt. Man kan si det fører til mindre kriminalitet, men det er helt klart feil vei å gå. Selvfølgelig blir det mindre "kriminalitet" hvis noe ulovlig gjøres lovlig. Dersom alt hadde vært lovlig her hadde vi ikke hatt noe kriminalitet i det hele tatt.

 

Syns Bondevik gjør en kjempebra jobb. Strengere røykelov for å sikre livskvalitet for ansatte og ellers alle innbygerne er bra.

 

Dersom røyk ikke hadde vært så "allment" her, også kommer spørsmålet om vi burde innføre legalisering av tobakk, hadde helt klart svaret vært nei!

 

Hvorfor innføre noe som ikke fører med seg noe godt?

 

Go Kjell Magne! :woot:

Lenke til kommentar

for å gi litt informasjon om rusbruk blandt ungdom. nå om dagen så hopper flesteparten av ungdom over hasj og går på extacy, amfetamin og andre preparater som gjør en "gira"

 

hasj er ikke begynnelsen på rusmisbruk, det er sigaretter og alkohol. om hasj blir legalisert eller ikke så kommer ungdomm til å bruke syntetiske rusmiddler uansett.

 

og viss jeg skal ta for meg den røykepolitikken så begynner staten Norge å gå for langt. greitt nok at vi ikke skal røyke på resturanter osv, men på en bar/pub/utested så får vi faenmeg få lov.

 

og når du vil ha totalforbud mot røyk så diskriminerer du en stor del av norges befolkning... om en person røyker så er det han sin sak, ikke din. enkelt og greitt.

 

og her er en link til den forige threaden som omhandler dette temaet, der står det en god del informasjon http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=6...=asc&highlight=

Lenke til kommentar
og når du vil ha totalforbud mot røyk så diskriminerer du en stor del av norges befolkning... om en person røyker så er det han sin sak, ikke din. enkelt og greitt.  

 

 

Jepp for det er jo ikke min sak om jeg må puste inn heselig røyk hele kvelden? Stort sett alt man gjør påvirker andre mennesker, røyk ganske mye, det blir en avveing om det skal være lov, jeg personlig skal blir glad for å slippe illeluktende klær, vond hals og vondt hode dagen etter en tur på byen. Angående hasj, legalize it, jeg mener at du blir dummere om du driver på med det lenge nok, men det er ikke værre enn alkohol eller røyk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel ..

 

I millionbyen Amsterdam er som kjent hasj lovlig. Jeg sier ikke at det har noen sammenheng, men det er flere som dør av overdose årlig i Oslo enn i amsterdam.

 

Å legalisere hasj er vel litt drøyt, de som virkelig vil ha det får tak i det uansett. Kanskje vi heller burde tenke gjennom narkotikapolitikken littegranne?

Lenke til kommentar

å legalisere det hadde fått vekk det "spennende ulovlige" faktoren ved det.. og da ville man også kunne kontrollere det bedre... ved å selge statlig godkjent hasj til en lav pris, så ville få kjøpe det på gata.. og dermed få ned dopdealeres fortjeneste...

Lenke til kommentar

Hvis hasj skulle gjennom en "næringsmiddelkontroll" før det ble lagt ut for salg hadde prisene blitt høyere enn i dag.

I tillegg hadde det helt sikkert kommet en paragraf om maksinnhold av THC.

Og det illegale markedet hadde fremdeles hatt en solid markedsandel.

 

Jeg har ikke tro på positive effekter av legalisering av hasj. Men som Arctic skrev tidligere; Som et legemiddel feks i fbm. cellegiftbehandling mener jeg cannabisbaserte produkter vil være et gode.

Men denne typen bruk er da naturlig nok situasjonsbestemt og tidsbegrenset.

 

Norges narkotikapolitikk trenger en real ryddesjau, men å tro at legalisering av svakere stoffer vil føre til færre overdosedødsfall mener jeg er et bomskudd.

Om staten virkelig ville er jeg helt sikker på at de fleste som feks henger rundt på Plata relativt fort kunne ha fungert sånn nogenlunde i samfunnet.

Der jeg tror narkotikapolitikken virkelig har bomma er ved å se på stoffmisbrukere som en gruppe.

Uten sammenlikning forøvrig:

De fleste her på forumet har data og datamaskiner som hovedhobby. Men å tro at vi dermed er en ensartet gruppe med like behov, lik bakgrunn og like framtidsplaner er helt feil.

 

Jeg synes det er like "artig" hver gang en eller annen stuntreporter fra radio eller TV lager "portrettintervjuer" av uteliggere og narkomane. På bare noen få minutter forstår de aller fleste at det faktisk er snakk om en person. IKKE dermed sagt at narkomane og uteliggere egentlig er "snille og varme, men utstøtte og misforståtte".

Lenke til kommentar
Å legalisere hasj er vel litt drøyt, de som virkelig vil ha det får tak i det uansett.
Faktisk sant. Eg røkte hasj før eg fikk drikke alkohol. Husker da eg slauret i by'n som fjortiss om nettene så var det lettere for meg å få tak i hasj enn øl. Og når eg mener lettere så mener eg at alt eg trengte å gjøre var å skaffe pengene. Har en god del gamle kompiser som røyker pot så å si hver dag og de er ikke blitt spesielt dummere :lol:
Lenke til kommentar
Å legalisere hasj er vel litt drøyt, de som virkelig vil ha det får tak i det uansett.
Faktisk sant. Eg røkte hasj før eg fikk drikke alkohol. Husker da eg slauret i by'n som fjortiss om nettene så var det lettere for meg å få tak i hasj enn øl. Og når eg mener lettere så mener eg at alt eg trengte å gjøre var å skaffe pengene. Har en god del gamle kompiser som røyker pot så å si hver dag og de er ikke blitt spesielt dummere :lol:

:lol:

 

du - hvor mye skal du ha per gram for å videreformidle meg noe pulver?

 

 

 

:D

Lenke til kommentar

Det kan være sant at hasj ikke er mye mer farlig enn røyk og alkohol, men selv om de er lov så betyr ikke at ting som er på samme nivå skal være lov. Som jeg nevnte tidligere, hvis ikke tobakk var legalisert for så lenge siden, og diskusjonen gikk på å legalisere tobakk, så hadde ikke Norge innvilget det.

 

At røyking bare er enkeltmannen sak? Jeg gleder meg til den dagen jeg kan dra ut på byen uten å komme hjem med illeluktende klær osv... Lurer på hvor mange røyk man tar (som passiv røyker ute en kveld).

For andre gjester og de som jobber der så bør røyk forbys på utesteder.

 

Det eneste stedet man da kan røyke er hjemme...

 

Tilbake til hasj... å legalisere det vil skifte holdning til befolkningen, spessielt neste generasjon. Flere vil røyke hasj, og hvorfor skal de det? Hva tjener de på det?

Lenke til kommentar
Btw finns det ikke røykefrie utesteder? Kan jo ikke kreve at absolutt alle utestedene må være røykefrie. Da blir det nesten for mye.

 

Ikke som jeg har sett, kan jo gi røykerne sin egen gass... røykkammer innerst i et rom der de kan gå inn å ta seg en røyk... (der de har superventilasjon osv)...

 

Mange av resturantene jeg har sett er også for dårlig, de har røykeavdeling og ikke-røyk avdeling, men det er jo ingenting som skiller dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...