Gå til innhold

Hvordan Burde Jeg Ødelegge 486`n Min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv vært på universitetet på blindern (skole tur). Da tok jeg hånda nedi en nitrogenbeholder, med flytende nitrogen ja, det er ikke no farlig hvis du slipper det fort, for i følge professoren der så er det så kaldt at det tar litt tid og for kroppen å finne hvor kaldt det er.

.

 

Hehe, er ikke helt enig i den forklaringa, det som er saken er vel at det er ganske stor forskjell stoffer imellom hvor fort de kan overføre temperatur, ta på metall på -20 og du merker at det er sinnsvakt mye kaldere enn tre på -20, det er bla derfor at å gå på kull funker relativt bra. Jeg regner med at nitrogen overfører varme relativt sakte, hvis det hadde vært slik at man ikke fikk vondt fordi det var så kalt at kroppen ble "forvirra", så hadde man fortsatt fått vevskade, og det får man ikke.

 

AtW

 

Er det ikke varmekapasitet du snakker om der?

Altså.. Du brenner deg på pizzafyllet, men ikke på pizzabunnen.

Lenke til kommentar
For å si det sånn så veit jeg ikke helt hva det var han professoren sa, men det var ikke kaldt å ta nedi en beholder. Det var en skikkelig merkelig konsistens.

 

Tror det dannes en lufthinne mellom nitrogenen og hånda som isolerer en liten tid. Men det er ikke helt ufarlig å putte hånden ned i slikt hørte en historie om en som hadde gjort det med en gullring for å vise hvor ufarlig det var, selvsagt så krympet gullringen pga temperaturen og han måtte amputere :roll:

Lenke til kommentar
For å si det sånn så veit jeg ikke helt hva det var han professoren sa, men det var ikke kaldt å ta nedi en beholder. Det var en skikkelig merkelig konsistens.

 

Tror det dannes en lufthinne mellom nitrogenen og hånda som isolerer en liten tid. Men det er ikke helt ufarlig å putte hånden ned i slikt hørte en historie om en som hadde gjort det med en gullring for å vise hvor ufarlig det var, selvsagt så krympet gullringen pga temperaturen og han måtte amputere :roll:

 

 

Off Topic: (Det betyr at dere ikke må lese dette, men det er en morsom historie fra den universitets turen)

 

De skulle demonstrere hva som skjedde med ting i nitrogen, og hadde skaffet en støvel (gummi stivner jo totalt vet dere), i alle fall så skulle de dyppe den i nitrogen for å få den til å stivne for så å kaste den i veggen. Alle så for seg støvelen knuse i en million biter, MEN. Støvelen hadde et isoleringslag av tøy, så det skjedde ikke en dritt med støvelen. Skulle sett det skuffede ansiktet på den foreleseren! :D I alle fall så er vel moralen at skal du først gå i nitrogen, bruk viking støvler :D

Lenke til kommentar
mange pappskaller her,  

pcb kort i pcen er miljøskadlige og bør enten leveres til nærmeste elektro-butikk for riktig destruering / resirkulering eller så kan du gi pcen som et bidrag til u-landshjelp, fattige skoler i afrika vil kunne få bruk for pcen garantert

 

Helt enig!!!

 

Enten bør den sendes til resirkulering eller gis bort til noen som trenger den.

 

 

Hadde du likt at en millionær hadde brent opp 1000-lapper foran nesa på deg, når du kunne ha fått dem? Nettopp.

Lenke til kommentar

Tror det dannes en lufthinne mellom nitrogenen og hånda som isolerer en liten tid. Men det er ikke helt ufarlig å putte hånden ned i slikt hørte en historie om en som hadde gjort det med en gullring for å vise hvor ufarlig det var, selvsagt så krympet gullringen pga temperaturen og han måtte amputere :roll:

 

Har hørt lufthinneteorien jeg også, så den har kanksje noe for seg, men gullringhistorien har jeg liten tro på, selv om den kryper, så vil den ikke krympe så mye, og en finger tåler mye før den må amputeres (man kan klemme den god istykker før den blir helt ødelagt), og da er det bare dårlig blodsirkulasjon over en lengre periode, men påfølgende skade som kan forårsake det, og med varmekapasiteten til gull vil gullet bli varmt igjen mer en fortnok til at du ikke er uten blodsirkulasjon særlig lenge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan du si litt mer om hva som er på de to filmene? O jeg tviler på at noen gidder å laste ned en 144mb film når man ikke får høyere hatigheter enn 4-6kb.s... Men hvis den er full av pc-sprening så MÅ jeg nesten se den, så kan noen være greie å hoste fimene på en littegrann raskere side?

Lenke til kommentar
Kan du si litt mer om hva som er på de to filmene? O jeg tviler på at noen gidder å laste ned en 144mb film når man ikke får høyere hatigheter enn 4-6kb.s... Men hvis den er full av pc-sprening så MÅ jeg nesten se den, så kan noen være greie å hoste fimene på en littegrann raskere side?

 

Det er noen gutter som er ute å rægger med en stormpanservogn (tror jeg, correct me if im wrong), deretter tar de en pc, skyter litt på den med glock, så med ag-3 og tilslutt med mg, før de sprenger hele greia.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...