Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

runke eller suge-kompis


Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er jo ett menneske jeg og. Og som heterofil vet jeg at jeg aldri aldri aldri hadde kunne klart at ei annen jente grafsa og tafsa.. ALDRI!!! Nettopp fordi jeg ikke tenner på jenter i det hele tatt.. hvorfor ikke? jo, fordi jeg er heterofil!

 

Er det annerledes med gutter? Fjortisgutter som er så kåte at de ikke klarer å styre seg så de må ha seg med kompisen selvom han ikke tenner på han i det hele tatt.. Den er bare for tynn for at jeg skal tro på det. .

 

Enten er man heterofil og også biseksuell hvis man oppsøker guttesex/tafsing gjentatte ganger, eller så er man kun heterofil og kun oppsøker jenter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men Melisma. Du sier det jo selv her at du ikke kunne tenkt deg det fordi du er heterofil. Og det er helt greit! Ingen, hvertfall ikke eg, skal tvinge deg til å gjøre noe slikt, eller prøve å overtale deg til at du skal like det. :) Hva du føler for deg selv er din mening.

 

Men når det gjelder hva andre føler så må du forstå at ikke alle er som deg. Andre kan synes det er helt ok, eller naturlig om du vil, å gjøre slike ting. Og det må jo de også få lov til å mene, føle og gjøre om de vil.

 

Hele poenget her er da at selv om du ikke liker det, så trenger du ikke å ta på deg skylapper og nekte å vise forståelse for at andre kan mene noe annet. Og for å være helt ærlig så kan du ikke forvente å forstå grunnlaget for at noen gjør det heller. Som du selv sa, så er du 100% heterofil og kunne aldri tenkt deg at noen med samme kjønn som deg tafset på deg. Så hvordan i h***** forventer du at noen skal få deg til å forstå det?

 

Men denne delen av diskusjonen har vel egentlig utspilt sin rolle. Flere her inne forstår ikke at to av samme kjønn kan tilfredstille hverandre uten å tenne på hverandre. Og det er greit. Men at det faktisk skjer, og at det for noen er mulig, sier jo flere her inne og det bør det dermed ikke være noen tvil rundt.

 

Og om det er flere nå som sier "eg forstår ikke hvordan det er mulig og derfor er det heller ingen som gjør det" så mener eg dere er overlegne og trangsynte.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Problemet er at de mener at man ikke trenger å tenne på en gutt for å gjentatte ganger ha sex med han eller gjørre seksuelle ting... noe jeg synes er helt tåpelig. Selvfølgelig er det tenning der når man oppsøker det gang på gang! Og de mener det at man ikke er bi bare fordi om man gjør slike ting..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men jeg vil bare si min mening.

 

Om man leker litt med tanken på å ha sex med en gutt, enten det er penetrering eller oral, så er man ikke homofil. Om man ser en film eller lignende som inneholder guttesex, så er man ikke homofil.

 

Men om man setter det ut i livet og faktisk gjør det, ja da er man homofil. Selvfølgelig eventuelt bifil om man fremdeles tenner på jenter også. Imo

Lenke til kommentar
Problemet er at de mener at man ikke trenger å tenne på en gutt for å gjentatte ganger ha sex med han eller gjørre seksuelle ting... noe jeg synes er helt tåpelig. Selvfølgelig er det tenning der når man oppsøker det gang på gang! Og de mener det at man ikke er bi bare fordi om man gjør slike ting..

Men nå ignorerer du alt hva flere sier. Det er flere som sier at de fint kan ha sex med en annen person uten tenning. Nå gjentar eg meg selv, men at du ikke klarer å sette deg inn i den situasjonen er helt greit. Men det betyr ikke at det ikke går ann for andre!

Lenke til kommentar

nomore: og jeg mener dere lurer dere selv eller lyver. MEn selvfølgelig om det handler om å redde verden eller å få ett barn så kan man godt ha seg uten tenning, men for nødvendighetens skyld. Men gjør man det av egen fri vilje og ut av lyst, ja da er det pga man får en tenning ved å ha sex med den personen eller gutter generelt eller hva det måtte være. Men en tenning er jo der. Hvis ikke ser jeg ikke grunnen..

 

Jeg tror du bagatelliserer det, "ufarliggjør" det på en måte.. Ingen heteroseksuell hadde dratt ned til kompisen sin bare får å få litt seksuell oppmerksomhet. Da har han bi tendenser..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor det er så nøye om man kaller det bifili eller heterofili med visse barrièrer brutt. Det vil si, jeg forstår det, men tror de det gjelder heller burde spørre seg selv og være ærlig overfor seg selv, fremfor desperat å skulle overbevise andre om at man ikke er bifil, for bifili insinuerer tross alt et hint av homofili, og dét er skummelt, det – tydeligvis.

 

Jeg spør nå likevel: Hvorfor skulle man ha interesse av noen form for seksuell aktivitet sammen med noen man overhodet ikke tenner på? Personlig tror jeg heller at vedkommende ikke tør innrømme overfor seg selv, langt mindre overfor andre, at man tenner bittelitt likevel, og at det er derfor man gjør det. Jeg tror nemlig ikke på det, bare fordi vedkommende sier det, for i min erfaring skal man ikke høre for mye på hva folk sier; det lyves om alt mulig, selv når man egentlig ønsker å fortelle sannheten.

 

Edit: Ikke særlig mye grunnlag for diskusjon akkurat, siden alle parter tilsynelatende har bestemt seg på forhånd, men man vet aldri.

 

Jeg innrømmer glatt muligheten for at jeg er forutinntatt og at jeg kanskje tar feil. Spørsmålet er: Innrømmer vedkommende som det gjelder muligheten for at man egentlig lyver til seg selv, fordi man er redd for hva det vil medføre hvis man er bifil? Homofobi er tross alt et faktum, og jeg vil driste meg til å påstå at homofobi har en evolusjonær funksjon. Det spiller uansett ingen rolle hva andre mener, men jeg synes det er viktig å være ærlig overfor seg selv – så får det være opp til hver enkelt å avgjøre om man allerede er det, eller ikke.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Det er interesant å ta med homofobi i diskusjonen. Og eg ser poenget ditt.

 

Men det eg da lurer på er hva den personen som skjuler noe frykter mest, å bli stemplet som homofil, eller at noen får vite at man faktisk har hatt intim omgang med en annen person av samme kjønn.

 

I min oppvekst så var ordet homofil ufarlig. Ble man stemplet som homofil fordi man oppførte seg feminint eller slike typiske ting så var det ikke farlig i det hele tatt. Men om man faktisk hadde kysset eller rotet med en anne av samme kjønn så var alt mye værre. For det var farlig det. (dette til tross, på barneskolen var det helt normalt å ta litt ekstra hardt i skrittet på kamerater for å påføre smerte. merkelige greier)

 

Så dersom den personen, som tilsynelatende skal ha noe å skjule, frykter at noen får vite at han har hatt intim omgang med en annen samme kjønn så er det jo bortkastet å bruke andre ord på det. Hemmeligheten er jo allerede sluppet ut. Og dersom ingen vet det, så er det jo ikke vits i å kalle seg selv biseksuell men heterofil fremfor andre uansett da ingen vet noe.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor det er så nøye om man kaller det bifili eller heterofili med visse barrièrer brutt. Det vil si, jeg forstår det, men tror de det gjelder heller burde spørre seg selv og være ærlig overfor seg selv, fremfor desperat å skulle overbevise andre om at man ikke er bifil, for bifili insinuerer tross alt et hint av homofili, og dét er skummelt, det – tydeligvis.

Vil tro det handler veldig mye om psykiske sperrer. Selv om jeg er hetero(i hvert fall så langt) og ikke har noe ønske om å ha meg med kompisen min, så ser jeg at eneste grunnen til at jeg ikke vil gjøre det er psykiske sperrer i hodet(og at jeg ikke vil være utro mot kvinnfolket :p ). Det er galt å gjøre det, selv om jeg sikkert kunne nytt det. Jeg har låst meg selv inne i heterofengselet. Om andre ikke har disse sperrene, eller har brutt de ned, mer makt til dem. Det behøver ikke å bety at de er bi eller homo, selv om de fleste som har sex med noen av samme kjønn er bi eller homo.

Lenke til kommentar

nomore: Tja, folk har ofte vanskelig for å kalle en spade for en spade. Å kalle seg bifil er nok «tryggere» enn å kalle seg delvis homofil, selv om det i grunn er det samme. Hakket under (eller over, eller ved siden av, alt etter som) dét igjen blir da «heterofil, men nysgjerrig», i stedet for bifil.

 

Dette koker igjen ned til den pågående og tilsynelatende evigvarende debatten om årsaken(e) bak ens seksuelle legning; er det genetisk, er det miljøpåvirket, er det psykisk osv. Jeg mener det er litt av alt, og hvis man «bearbeider» den psykiske faktoren, kan man sikkert rett og slett «forskyve» sin legning (eller sine preferanser, om du vil) en smule på skalaen mellom homofili og heterofili. Og vips, så blomstrer nysgjerrigheten uhemmet. Ikke at det er utelukkende positivt.

 

Uansett, det går an å venne seg til så mangt hvis man er åpen for det. ;)

Lenke til kommentar

Jeg leste ett eksempel en gang, på hvorfor to hetrofile gutter skulle finne på å ha seg med hverandre.

 

"To gutter er alene i en hytte på fjellet, ingen av de har hatt sex på lenge. Og kåtskapen tar rett og slett overhånd."

 

Så, i stedet for at de bare tar seg en vanlig runk (som kan bli litt kjedelig i lengden) så blir det til at de runker hverandre. Det ligger ikke noe mer i det, enn at begge vil gjøre noe litt "nytt".

 

Mulig det bare er jeg som ser logikken i dette..?

 

 

Ellers skal det sies at jeg har opplevd dette, til en viss grad selv. Om han jeg rotet med er homo, bi eller hetro. Vet jeg rett og slett ikke. Kan vel bare svare for meg selv, og si at jeg er bra ute av skapet. :) (og hva poengterte jeg med det? Tja... ikke noe annet enn at kompisen min mest sansynlig er hetro...) :)

Lenke til kommentar
Hallo, jeg er jo ett menneske jeg og. Og som heterofil vet jeg at jeg aldri aldri aldri hadde kunne klart at ei annen jente grafsa og tafsa.. ALDRI!!! Nettopp fordi jeg ikke tenner på jenter i det hele tatt.. hvorfor ikke? jo, fordi jeg er heterofil!

 

Er det annerledes med gutter? Fjortisgutter som er så kåte at de ikke klarer å styre seg så de må ha seg med kompisen selvom han ikke tenner på han i det hele tatt.. Den er bare for tynn for at jeg skal tro på det. .

 

Enten er man heterofil og også biseksuell hvis man oppsøker guttesex/tafsing gjentatte ganger, eller så er man kun heterofil og kun oppsøker jenter..

Vi har jo forklart deg hva slags tenning det er. Seksuell stemning, ikke kroppslig tiltrekkelse det dreier seg om.

 

nomore: og jeg mener dere lurer dere selv eller lyver. MEn selvfølgelig om det handler om å redde verden eller å få ett barn så kan man godt ha seg uten tenning, men for nødvendighetens skyld. Men gjør man det av egen fri vilje og ut av lyst, ja da er det pga man får en tenning ved å ha sex med den personen eller gutter generelt eller hva det måtte være. Men en tenning er jo der. Hvis ikke ser jeg ikke grunnen..

 

Jeg tror du bagatelliserer det, "ufarliggjør" det på en måte.. Ingen heteroseksuell hadde dratt ned til kompisen sin bare får å få litt seksuell oppmerksomhet. Da har han bi tendenser..

Lurer oss selv eller lyver? Jeg vet akkurat hva jeg tenner på, og jeg tenner ikke på gutter. Jeg syns ikke gutter er attraktive i det hele tatt, men det betyr ikke at man ikke kan ha sex med dem. Det var sexen jeg gjorde det for, ikke for å ha sex med gutten.

 

Du kan godt kalle meg bifil, men jeg er ikke bifil. Hvorfor har jeg da hatt sex med en gutt sier du? Fordi det er GODT.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle man ellers ha sex, hvis det ikke var godt? Hvorfor skulle man være motivert til å gjøre noe som helst hvis det ikke medførte noen form for nytelse eller tilfredsstillelse?

Det var ikke poenget. Poenget var at det som gjorde meg tent til å ha sex med gutten var sexen, ikke gutten i seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...