Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

runke eller suge-kompis


Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Håper forskjellen mellom oss kan illustrere forskjellen mellom andre! :) Vi er begge homofile, men slik ikke alle heterofile gutter hadde klart å ha sex med en gutt, vil ikke alle homofile gutter klare å ha sex med en jente. Men noen vil selvfølgelig klare det. :wee:

 

Og eg sier ja takk til begge deler.

 

Utrolig hvor svart/hvit verden er gitt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn jeg ser det er det sånn:

 

Heterofil: Forelsker seg i kun det motsatte kjønn

 

Bifil: Forelsker seg like lett i begge kjønn

 

Homofil: Forelsker seg kun i sitt eget kjønn

 

Ellers burde det jo fint være mulig å ha sex med noen utenfor din gruppe, men jeg tviler på at man ville ha nytet det like mye som en innen sin gruppe:)

 

Om noen er uenige blir jeg ikke sint^^

Lenke til kommentar
Leste du ikke Yoshis innlegg tidligere i tråden hvor han fortalte om sine venner? Man kan ha sex med personer uten å være seksuellt tiltrukket til dem. Det virker som du ignorerer absolutt alt og alle i diskusjonen.

 

Kan jeg få lov til å spørre hva du legger i det "å være tiltrukket" av noen betyr for deg?

 

Hvor mange ganger kan man suge en tiss før man blir kaldt homo?

Hvor mange lik skal man skjende før man blir kaldt nekrofil?

Eg vet eg nå sikkert går over streken, men hvor mange barn skal man misbruke før man blir kaldt pedofil?

 

# 2 eller fler ganger.. har man prøvd en gang, så vet man vel om man tenner på det eller ikke. Da er man enten homo eller biseksuell/fil...

 

# 1 lik..

 

# 1 barn

 

 

Når eg snakker om min legning i en samtale med andre så sier eg heterofil og biseksuell. Det er faktisk INGEN som ikke har forstått hva eg mener enda.

 

Bifil og biseksuell går i hverandre (mener å tro at i det engelske språket så har man bare ett ord for bifili- bisexual)

Det er sikkert derfor ingen skjønner hva du mener..

 

 

Hele samtalen her minner meg om følgende historie:

"Eg hjelper naboer med å bygge hus og reparere på kledning. Men ingen kaller meg snekker Ola. Eg er ofte ute og fisker og selger til både nært og fjernt. Men ingen kaller meg fisker Ola. Eg fikser bilen min selv, og har hjulpet en kamerat med å renovere en bilmotor. Men ingen kaller meg mekaniker Ola. Men puler eg en sau..."

 

Du kan ikke sammenligne seksuell legning med det du prøver på her da..

 

Nope, Melisma har påstått at en heterofil gutt ikke kan ha sex med en annen gutt fordi heterofile gutter visstnok ikke har sex med andre gutter. For å begrunne dette henviser hun til legningsdefinisjoner om at homofile og bifile tenner seksuelt på gutter. Når jeg og andre her har sagt at det er fullt mulig for en gutt å ha sex med en annen gutt uten å være kåt på gutten, har Melisma lukket ørene, satt seg på bakbeina og påstått at ingen har sex med noen uten å være kåt på personen.

 

Det kan du gi deg faen på at jeg har gjort ja! Det er bare sånn det er skjønner du! botsett fra en prøverunde.. men gjør man det samme flere ganger, ja da er det jo noe i det..

 

Når jeg så har fortalt om noen av mine heterofile guttevenner som gjentatte ganger har hatt sex med andre guttevenner, nekter hun for at de kan være heterofile og har resonnert seg fram til et eller annet om at de må ha vært kåte på gutten de hadde sex med, ellers hadde ikke akten latt seg gjennomføre eller noe i den dur. Et helt ulogisk og galt resonnement.

 

jeg kaller det logikk.. hørt om det før kanskje?

 

 

To homser som har sex nyter det på minst to måter, den fysiske nytelsen og den psykiske nytelsen. Det er ingen ting i veien for at en heterofil gutt kan oppleve den samme fysiske nytelsen, siden legning er psykisk og ikke fysisk betinget. Melisma nekter å tro dette, men nå får det være hennes problem.

 

La meg forklare noe for deg.. Hvis en gutt oppsøker guttesex flere ganger, ja da er det noe i han som tenner på gutter seksuelt. Jeg skjønner bare ikke hvordan dere kan nekte for det!? Det er jo så krystallklart at det er seksuell tenning i bildet her!

 

Btw. Melisma jeg husker hvertfall jeg og du har allerede vært innen en lignende debatt for en stund tilbake, jeg holder med deg i dette her også.

 

Godt å vite at ikke alle her har blind for øya.. Den er til andre her også som skjønner hva jeg mener :)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Når eg snakker om min legning i en samtale med andre så sier eg heterofil og biseksuell. Det er faktisk INGEN som ikke har forstått hva eg mener enda.

 

Bifil og biseksuell går i hverandre (mener å tro at i det engelske språket så har man bare ett ord for bifili- bisexual)

Det er sikkert derfor ingen skjønner hva du mener..

 

Der kan eg arrestere deg, for det er mange som forstår hva eg mener. Men det forstår du ikke. Hvorfor du ikke forstår det er ikke så enkelt å si, kanskje det er fordi du faktisk ikke vet noe annet en 100% hetrofil og dermed ikke klarer å sette deg inn i andres situasjon? I det minste er det rimelig tydelig at de som er åpne kan forstå og vise hensyn til at det er forskjell på seksuell og følelsesmessig tiltrekning. Vi som ikke er 100% hetrofile(eller 100% homofile) klarer også å se dette. Og om du leser en av de artiklene eg linket til så har du dokumentasjon hentet rett i fra verdensveven også. Og det er ikke mye som kan matche den type dokumentasjon.

 

Og det er her eg tror årsaken til uenigheten ligger. Du(og andre) vil ikke innse at debatten er litt mer nyansert en det du fremstiller den som. Dersom man er litt åpen for nye tanker og ideer så vil du kanskje kunne se at vi snakker ikke kun om homofil, hetrofil og bifil, men også biseksuell, homoseksuell og hetroseksuell, og mange flere. Og det som er så spennende er at man kan være flere ting på en gang.

 

Kan noen, gjerne du, komme med en, EN(EIN - 1) god årsak til at vi må begrense oss til kun 3 kategorier?

 

Og ja, eg vet du nå kommer med ordboka di og definisjoner. Men husk at verden, mennesker og seksualiteten endres over tid og det finnes nok ikke EN ENKELT definisjon som er universiell. Bare se på hvor mye verden har endret seg på 30 år. Hvordan kan du da sitter der på din høye hest og si at det bare er slik fordi at det er slik for deg?

 

Og når det gjelder å kategorisere folk ved å pytte dem i bås så er det en uting. Er det ikke det du prøver på her? Og om det ikke er det, hvorfor er du i det hele tatt så firkantet og påståelig?

 

Eg slenger på en liten ting til. Litt mer dokumentasjon!! Den Engelskspråkelige Wikipedia har riktig nok bare ett ord for bifil, og det er, som Melisma sier, bisexual. Men om man tar seg tid til å lese introduksjonen i det minste så vil man se at ordet omfatter både følelsesmessig tiltrekning og/ELLER seksuell tiltrekning. Med andre ord står det svart på hvit her at det er en forskjell. Og skal man først bruke denne siden som dokumentasjon så må eg bare sitere følgende tekst:

In the mid-1940s, Alfred Kinsey devised the Kinsey scale in an attempt to measure sexual orientation and activity. The 7-point scale has a rating of 0 ("exclusively heterosexual") to 6 ("exclusively homosexual"). Bisexuals cover most of the scale's values (1–5), which range between "predominantly heterosexual, only incidentally homosexual" (1) to "predominantly homosexual, only incidentally heterosexual" (5). In the middle of the scale (3) is "equally heterosexual and homosexual".[1] Although Kinsey's methodology has come under criticism, the scale is still widely used in describing the phenomenon of bisexuality.
Endret av nomore
Lenke til kommentar
Når eg snakker om min legning i en samtale med andre så sier eg heterofil og biseksuell. Det er faktisk INGEN som ikke har forstått hva eg mener enda.
Der kan eg arrestere deg, for det er mange som forstår hva eg mener.

 

Tror du akkurat arresterte deg selv istedet..

 

 

Kan noen, gjerne du, komme med en, EN(EIN - 1) god årsak til at vi må begrense oss til kun 3 kategorier?

 

Bifil og biseksuell blir brukt om hverandre som jeg akkurat skrev til deg. Men ja jeg kan godt godta det at man sier man er biseksuell og heterofil! Men er det at noen her sier at man ikke trenger å tenne på gutten for å ha sex med han, ogda vet jeg at personen er ute på bærtur..

 

Bare se på hvor mye verden har endret seg på 30 år. Hvordan kan du da sitter der på din høye hest og si at det bare er slik fordi at det er slik for deg?

 

Fordi heterofili, homofili, bifili kommer aldri til å forandre seg. Er man homo ja så er man det.. er man pedo så er man det.. biseksuell også..

 

 

Og når det gjelder å kategorisere folk ved å pytte dem i bås så er det en uting. Er det ikke det du prøver på her? Og om det ikke er det, hvorfor er du i det hele tatt så firkantet og påståelig?

 

Fordi jeg synes alle skal være den man er.. og ikke bortforklare "ja, altså jeg har jo sex med gutter, men jeg tenner ikke på dem!!" mhm, og på nordpolen bor det en feit fyr i rød dress som snekrer gaver hele året.. :roll:

Lenke til kommentar
Når eg snakker om min legning i en samtale med andre så sier eg heterofil og biseksuell. Det er faktisk INGEN som ikke har forstått hva eg mener enda.
Der kan eg arrestere deg, for det er mange som forstår hva eg mener.

 

Tror du akkurat arresterte deg selv istedet..

Det er ingenting i det sitatet der som er motstridende.

 

 

Bifil og biseksuell blir brukt om hverandre som jeg akkurat skrev til deg. Men ja jeg kan godt godta det at man sier man er biseksuell og heterofil! Men er det at noen her sier at man ikke trenger å tenne på gutten for å ha sex med han, ogda vet jeg at personen er ute på bærtur..

Men dette er fordi du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen. Eg forstår ikke at noen tenner på å ha sex med lik, men eg påstår dermed ikke at det ikke finnes.

 

Mennesker er den eneste seksuelt aktive arten på jorden som kan ha sex utelukkende for nytelsens skyld. Hvorfor skal det da være umulig å gjøre dette med personer du nødvendigvis ikke tenner på? Sex er godt uansett det, med mindre man er ukomfortabel med situasjonen.

 

 

Fordi heterofili, homofili, bifili kommer aldri til å forandre seg. Er man homo ja så er man det.. er man pedo så er man det.. biseksuell også..

Forskning viser, som eg linket til, at det kan ENDRE seg over tid. Pedofile får også behandling. Sier du da at dette er bortkastet? I så tilfelle bør du ta en telefon for da kan vi spare mye skattepenger som vi i stede kan bruke på veiprosjekter.

 

 

Fordi jeg synes alle skal være den man er.. og ikke bortforklare "ja, altså jeg har jo sex med gutter, men jeg tenner ikke på dem!!" mhm, og på nordpolen bor det en feit fyr i rød dress som snekrer gaver hele året.. :roll:

Det at noen bruker det til å bortforklare sine handlinger gjør det ikke mindre reelt for andre. Og det har ingenting å si på "hvem man er". Eg er like mye den personen eg alltid har vært uansett om noen kaller meg for heterofil, homofil, utlending eller nerd.

Lenke til kommentar

Må si det irriterer meg en smule, når folk er så trangsynte som enkelte ser ut til å være i denne diskusjonen.

 

Ellers ser jeg ikke helt hvor enkelte brukere får påstandene sine fra. Greit at folk skal få ytre sine egne meninger. Men det å prakke på andre ens egen mening, gjentatte ganger. Blir bare for dumt.

 

"Det er bare sånn det er, fordi jeg sier det." Ett slikt argument HOLDER bare ikke.

 

 

 

Såå.. nå mitt svar til trådstarter. :)

 

Jeg ser hvertfall ikke hva som er galt i att to kompiser på 13-14år utforsker hverandres kropper. Det eneste (i mine øyne) som kan skje, er jo at de blir mer sikre på seg selv. Jeg tror heller ikke dette er så uvanlig som enkelte skal ha det til.

 

Ellers tror jeg vel også, at det kan være lettere for en gutt på 13, og få seksuell kontakt med en av samme skjønn. Om begge er vokst opp i ett miljø hvor sex mellom personer av samme kjønn er akseptert. Utrolig hvor mye man blir påvirket av holdningene rundt oss. :)

 

Men det er jo mulig det bare er jeg som ser logikken i dette. =/

Lenke til kommentar
Når eg snakker om min legning i en samtale med andre så sier eg heterofil og biseksuell. Det er faktisk INGEN som ikke har forstått hva eg mener enda.
Der kan eg arrestere deg, for det er mange som forstår hva eg mener.

 

Tror du akkurat arresterte deg selv istedet..

Det er ingenting i det sitatet der som er motstridende.

 

Tuller du med meg eller? Du sier jo først at ingen forstår deg, og etter jeg har respondert på det, så sier du plutselig at jeg tar feil for det er mange som forstår deg? Leker du med meg eller? For jeg sånt piss gidder jeg bare ikke..

 

 

 

en spade er en spade. Det er ikke snakk om å prakke egne meninger på hverandre, der snakk om å prakke virkeligheten og realiteten inn i en diskusjon som ikke henger helt på greip.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Tuller du med meg eller? Du sier jo først at ingen forstår deg, og etter jeg har respondert på det, så sier du plutselig at jeg tar feil for det er mange som forstår deg? Leker du med meg eller? For jeg sånt piss gidder jeg bare ikke..

Vet ikke om du la mærke til den "ikke" som kom litt lenger ut i setningen der jeg. :)

 

Om det er få eller ingen, som IKKE har forstått hva du mener. Vil vel det si at mange/alle faktisk har forstått det.

 

En smule feil, gramatisk sett. Men jeg forstod godt hva Nomore mente jeg. :)

 

en spade er en spade. Det er ikke snakk om å prakke egne meninger på hverandre, der snakk om å prakke virkeligheten og realiteten inn i en diskusjon som ikke henger helt på greip.

Og min spade er grønn, din er rød. Vips, de er blitt forskjellige. Akuratt som din og min mening. :)

Lenke til kommentar
Når eg snakker om min legning i en samtale med andre så sier eg heterofil og biseksuell. Det er faktisk INGEN som ikke har forstått hva eg mener enda.

 

Tuller du med meg eller? Du sier jo først at ingen forstår deg, og etter jeg har respondert på det, så sier du plutselig at jeg tar feil for det er mange som forstår deg? Leker du med meg eller? For jeg sånt piss gidder jeg bare ikke..

 

Nei, les setningen en gang til :)

Eg har snakket med folk, og det er ingen som IKKE har forstått meg enda. Dvs, folk har forstått hva eg mener med forskjellen på hetrofil og biseksuell. (bortsett i fra enkelte tråder i dette forumet)

 

 

Dersom noen har oppfattet meg som nedlatende og/eller frekk i diskusjonen så beklager eg. Det har ikke vært intesjonen. Eg har prøvd å formulere meg for å sette ting på spissen. Om det har hatt annen virkning beklager eg.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Haha, åååh, Melisma, du er så herlig! Ååhahaha, fy søren, jeg ler godt av innleggene dine! :D

 

Si meg, er det du eller jeg som har heterofile guttevenner som har hatt sex med andre gutter flere ganger? Oi, det var visst meg! :D

 

Jeg fatter ikke at det skal være så usannsynlig vanskelig å forstå at det er fullt mulig å nyte å ha sex med en av samme kjønn uten å føle seksuell tiltrekning til personer av samme kjønn!

 

Og du er så kvalmt ignorant at om jeg prøver å forklare det til deg, så sier du "Nei, om en gutt har sex med en annen gutt mer enn én gang, da mååå det være seksuell tenning der, vettu! Er bare sånn det er, vettu!", men nå sier jeg det en gang til: Nei, det må ikke være seksuell tenning der! Hvorfor ikke? Fordi noen tenåringer er så kåte på å finne ut av hvordan det er å bli stimulert av noen andre enn seg selv, at det er den seksuelle stimulansen som tenner dem og ikke kjønnet til partneren! Og guttesex kan være like fysisk godt for to heterofile gutter som for to homofile gutter.

 

Vennligst ikke svar på dette innlegget om du ikke har noe annet enn "Men om de har sex flere ganger, så måå de jo være bifile?"

 

Også slenger jeg ved noen sarkastiske smilefjes, bare for å være hyggelig: :) :) :) :) :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

"Si meg, er det du eller jeg som har heterofile guttevenner som har hatt sex med andre gutter flere ganger? Oi, det var visst meg! "

 

Ja, oi, for alt du skriver må jo være sant... Om det hadde vært sant, så er vennene dine bi/homofile. kan gå med på at en gang i beste fall er tvilsomt, men skjer det flere ganger så er du ikke straight. Faen heller!

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Melisma, hvordan kan du komme med det samme argumentet igjen og igjen i det uendelige, og fortsatt påstå at du har rett, til tross for at flere av dem som faktisk lever på "skeiva" og har eksperimentert motsier deg? Det er mulig for sprengkåte fjortisser å knulle hverandre, uten at de tenner på kjønnet. Du kan se på det som en avansert form for onani, om du vil. Gang på gang har du bevist at du ikke aner hva du snakker om. Det eneste du kan referere til er ordboka di, hvor definisjonene på homo-, bi- og heterofili står oppført. Hva slags utdannelse har du? Er du forsker? Psykolog?

 

For å bli lege må du gå på skole i mange år, du må lære om forskjellige sykdommer og legemidler, og kunne bruke oppslagsverk. Men, selv om legen har mange hjelpemidler må han ofte vurdere selv hva han skal gjøre. Utslettet til Fru. Olsen stemmer kankje ikke helt overens med definisjonen i boka hans.

 

And the list goes on. Jeg vil foreslå at du gjør litt mer research før du svarer på disse innleggene, for du har hverken erfaring eller kunnskap innenfor området, og, som Yoshi sa: Du er kvalmt ignorant ovenfor alle de som faktisk prøver å få deg til å forstå hvordan de har opplevd det.

Lenke til kommentar
"Si meg, er det du eller jeg som har heterofile guttevenner som har hatt sex med andre gutter flere ganger? Oi, det var visst meg! "

 

Ja, oi, for alt du skriver må jo være sant... Om det hadde vært sant, så er vennene dine bi/homofile. kan gå med på at en gang i beste fall er tvilsomt, men skjer det flere ganger så er du ikke straight. Faen heller!

 

Slutt å kalle andre for ignorante, fordi de har andre meninger enn deg lillegutt.

Jeg kan bekrefte at det han skriver medfører riktighet. :)

 

Jo, man fortsatt være straight om det skjer fler ganger. Når man begynner å få følelser kan man begynne å sette spørsmålstegn ved legning.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
"Si meg, er det du eller jeg som har heterofile guttevenner som har hatt sex med andre gutter flere ganger? Oi, det var visst meg! "

 

Ja, oi, for alt du skriver må jo være sant... Om det hadde vært sant, så er vennene dine bi/homofile. kan gå med på at en gang i beste fall er tvilsomt, men skjer det flere ganger så er du ikke straight. Faen heller!

 

jeg, Frohman, trådstarter og andre i tråden forteller at dette faktisk skjer. Jeg går heller ut ifra at det er sant enn at din og Melismas særdeles begrensede fatteevne er realistisk. ;)

Lenke til kommentar
Nei, les setningen en gang til :)

Eg har snakket med folk, og det er ingen som IKKE har forstått meg enda. Dvs, folk har forstått hva eg mener med forskjellen på hetrofil og biseksuell. (bortsett i fra enkelte tråder i dette forumet)

 

 

ja, nå ser jeg jo at jeg leste feil. Begynte å lure på om du bare prøvde å kødde med meg skjønner du..

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan man kan gjentatte ganger ha sex med gutter uten å tenne på dem.. Det er det store spm.

 

Jeg skjønner deg jeg og! Er ikke det jeg er ute etter.. at man kan være heterofil og biseksuell..

 

Hadde vært greit med en poll for å se hva andre mener om dette.. hva flertallet sier.

 

kiire: skal jeg se på guttesex som en avansert form for onani sa du? hahaha, ahhhh... den var god! Hvis en gutt har seg med en annen gutt for å prøve, ja så er det jo greit.. men hvorfor i alle verden skal han knulle på Ole hvis han ikke tenner i det hele tatt? Noe tiltrekning må det jo være! Det går an å bruke hånda, og ingen heteroseksuell gutt hopper på kompisen sin bare fordi han er sprengkåt.. De som ikke tenner på gutter synes jo at det er vemmelig bare ved tanken på å ha seg med en annen gutt jo..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...