Gå til innhold

Radeon 4800 er forsinket


Anbefalte innlegg

Nja, koster ikke HD 3870 like mye som 8800GT nesten?

Og 8800GT gir deg vell faktisk bedre ytelse i spill?

 

ikke lov med noe NJA her... billigste 3870 er under 1000,- og det er latterlig sykt billig, at man får så bra ytelse for så lite er bare helt sprøtt hvis man ser på historien de siste 5 åra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Da burde vel så absolutt nVidia sin Hybrid-SLI løsning ligge langt høyere på din prioritetsliste da grafikkortet blir skrudd helt av når det ikke er behov for det.

 

Helt klart!

 

Men Hybrid-SLI er vel rettet mot en bestemt type HK chip?

Tar jeg ikke feil da, er det litt dumt å tvinge forbrukeren.

Lenke til kommentar
hvis disse nye korta til ati ikke kommer før i juni, dvs likt med nvidia sine så er det lite å hente for ati. er ganske sikker på at GT200 vil yte en god del mer. sånn har det vært siden GF6800 serien. synd, men ati er jo experter på forsinkelser hehe

Nå lå X800 ganske likt med 6800 og ATi tok tronen for en kort periode med X1800 for senere å ta den tilbake med X1900.

 

Blir spennende å se hvordan 4870x2 vil gjøre det mot GT200. For 4870 er det neppe noe sjangse, men så vil den nok også ligge i et helt annet prissegment.

Lenke til kommentar
1300,- for ytelsen til 3870X2 i et singlekort?

Lukter Bugvald Kai. Vis dette stemmer så har enten nVidia et matchende kort, ellers kommer AMD til å få grønnere tall.

 

Heh.. kanskje en grunn til at diverse PowerPoint-mennesker hos AMD fikk fyken... De må da ha visst om denne forsinkelsen da de annonserte kortene for kort stund siden?

 

Jeg vil forøvrig bli overrasket hvis vi ser HD4870 til 1300,- den første tiden. HD3870 kostet vel nærmere 1700-1800 ved lansering?

 

Helt i starten lå den på rundt 2000kr tror jeg. :hmm:

De første kortene kostet rundt 1800 for de billigste. Men ville man ha kortet samme måneden måtte man over 2k.

Lenke til kommentar

Får håpe dette blir bra da. :)

 

Har egentlig alltid likt ATI og skjermkortene deres generellt. Mye fordi de yter godt og har vært rimelige i forhold til hva du får. Da AMD tok over, virket det som om det hele falt litt ned. :(

 

Får håpe dette er med på å gi AMD/ATI litt inntekter slik at de har råd til å gi nVidia den konkurransen de fortjener. Men det virker nå ikke som om AMD/ATI har pengeproblemer enda da. :)

 

Blir spennende å se hvordan disse kortene yter kontrà nVidia sin GT200 serie som sies å bli lansert på omtrent samme tidspunkt. For å si det sånn, håper jeg AMD/ATI's kort yter bedre, for da vil dette pushe nVidia litt hardere. De har hatt så altfor liten konkurranse i det siste, noe man tydelig ser på skjermkortene deres. Omdøping av forskjellige modeller, 9800GTX skuffet (for meg i alle fall, ikke i forhold til pris/funksjoner/ytelse da, men likevel.....)

 

Intern
1300,- for ytelsen til 3870X2 i et singlekort?

 

I så fall skal jeg kjøpe 4 stk. Det hele høres litt utrolig ut, men får håpe det er sant. :)

 

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Blir vel et HD 3870X2 :) .

 

Digresjon;

Det er faktisk raskere (5-10%) og billigere med 2 x 3870 i CF dersom du har PSU og HK som støtter det.

Lenke til kommentar
vel, nå har ati kort som oftet vært kjent for å bruker mer watt en nvidia sine kort.

ATI har i 3000-serien hatt PowerPlay aktivert, og bruker derfor litt mindre i idle, men litt mer under load.

 

4870 x2 blir ekstra spennende, siden det kommer til å dele ram med hverandre, slik at vi får se 1 gb gddr ram, ikke 2 kopierte 512 mb. Men da regner jeg med at de må få minnet godt over 4 ghz eller helst bruke 512 bit minnebuss, og aller helst begge deler :D

Hvor har du dette fra?

 

den funksjonen er tilstede hos begge. problemet med begge er at ingen av dem kan parres med highend kort.

Tror det er Hybrid-Power han tenker på. Den funksjonaliteten er ikke tilgjengelig hos AMD foreløpig.

 

Hybrid-sli er jo nettopp komt ut, amd/ati holder allerede på å få dette ut i deres nye puma plattform som lanseres i juni. Og nvidia lager vel ikke brikkesett for laptoper?

Jo, nVIDIA lager brikkesett til laptoper. Både Intel og AMD laptop brikkesett er på vei...

 

nVidia har vell fordelen av CUDA (tidligere PhysX)

CUDA er bare et API for å gjøre GPGPU (Med C-syntaks). Det som rellaterer dette til PhysX er at de kjører PhysX på CUDA, de skriver altså om AGEIA sitt API til å bruke CUDA istedenfor AGEIA sin PPU

 

Men Hybrid-SLI er vel rettet mot en bestemt type HK chip?

Tar jeg ikke feil da, er det litt dumt å tvinge forbrukeren.

Foreløpig fungerer Hybrid SLI på alle nForce 7x0a (dvs. 730a, 750a og 780a). Intel chipset med støtte kommer iløpet av Mai/Juni.

Lenke til kommentar
Grrrr er lei av å vente. Hadde tenkt å kjøre to stk. HD4870 i CF, nå ser det ut som det istedet blir 9800 GX2 :mad:

 

Nei nei gutt, dette må bli slutt! Såfort HD 4870 kommer vil du angre og hva trenger du GX2 i kun noen få uker fremover?

 

Men GX2 er for all del ikke å forakte. (måtte bare nøytralisere litt her :p)

Lenke til kommentar
vel, nå har ati kort som oftet vært kjent for å bruker mer watt en nvidia sine kort.

ATI har i 3000-serien hatt PowerPlay aktivert, og bruker derfor litt mindre i idle, men litt mer under load.

 

4870 x2 blir ekstra spennende, siden det kommer til å dele ram med hverandre, slik at vi får se 1 gb gddr ram, ikke 2 kopierte 512 mb. Men da regner jeg med at de må få minnet godt over 4 ghz eller helst bruke 512 bit minnebuss, og aller helst begge deler :D

Hvor har du dette fra?

 

den funksjonen er tilstede hos begge. problemet med begge er at ingen av dem kan parres med highend kort.

Tror det er Hybrid-Power han tenker på. Den funksjonaliteten er ikke tilgjengelig hos AMD foreløpig.

 

Hybrid-sli er jo nettopp komt ut, amd/ati holder allerede på å få dette ut i deres nye puma plattform som lanseres i juni. Og nvidia lager vel ikke brikkesett for laptoper?

Jo, nVIDIA lager brikkesett til laptoper. Både Intel og AMD laptop brikkesett er på vei...

 

nVidia har vell fordelen av CUDA (tidligere PhysX)

CUDA er bare et API for å gjøre GPGPU (Med C-syntaks). Det som rellaterer dette til PhysX er at de kjører PhysX på CUDA, de skriver altså om AGEIA sitt API til å bruke CUDA istedenfor AGEIA sin PPU

 

Men Hybrid-SLI er vel rettet mot en bestemt type HK chip?

Tar jeg ikke feil da, er det litt dumt å tvinge forbrukeren.

Foreløpig fungerer Hybrid SLI på alle nForce 7x0a (dvs. 730a, 750a og 780a). Intel chipset med støtte kommer iløpet av Mai/Juni.

 

and the RV770X2 will provide very nifty dual GPU shared memory system, rather than the usual duplication, that will be even more useful in computational work then Crossfire gaming. For example, two GPUs could work in parallel on a single problem and dataset, just like a dual-CPU system does today.

 

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...amit-intel-help

 

Men er hybrid sli på vei til laptoper? Intel har jo ingen "ikke intergrerte" grafikkløsninger, og intel har vel ikke mulighet til å lage integrerte grafikkløsninger som støter hybrid sli eller hybrid cf. Da vil vel nvidia og amd sine brikkesett være overlegne på batterilevetid på highend laptoper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...