Gå til innhold

Radeon 4800 er forsinket


Anbefalte innlegg

Sitter å funderer på 2 * 4870 i CF eller vente på 4870x2 ...

 

Uansett, jeg er kjempe fan av ATI. Ikke at Nvidea lager dårlige kort, tvert imot.

Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Dessuten mener jeg at ATI hele tiden har vært hakket bedre på 2D og Video.

For vi sitter vel ikke 24/7 og spiller, gjør vi vel ;)?

Helt enig her. I tilleg har vi jo de enorme konkurransedyktige prisene AMD/ATI klarer frembringe :thumbup:

 

En ting de kan forbedre seg på er drivere. Akkurat der sliter de litt.

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette var da en underlig artikkel;

 

1)

Kortet (RV770 brikken) var opprinnelig planlagt til Q2, så ble det en del rykter om "allerede mai". Vet ikke helt hva en en mener med "utsatt", men mai er vel aldri blitt offisielt bekreftet.

2)

Prisen på 4870 (etter hva jeg erfarer) vil ligge i underkant av 2500,-

3)

4870 er spådd ca 50% raskere enn 3870, altså ikke på lik linje med 3870x2.

Lenke til kommentar
Sitter å funderer på 2 * 4870 i CF eller vente på 4870x2 ...

 

Uansett, jeg er kjempe fan av ATI. Ikke at Nvidea lager dårlige kort, tvert imot.

Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Dessuten mener jeg at ATI hele tiden har vært hakket bedre på 2D og Video.

For vi sitter vel ikke 24/7 og spiller, gjør vi vel ;)?

 

Bra sagt, enig. Props til de produsentene som klarer å utnytte "watt'n" bedre enn å bare pumpe på med strøm.

Lenke til kommentar
Sitter å funderer på 2 * 4870 i CF eller vente på 4870x2 ...

 

Uansett, jeg er kjempe fan av ATI. Ikke at Nvidea lager dårlige kort, tvert imot.

Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Dessuten mener jeg at ATI hele tiden har vært hakket bedre på 2D og Video.

For vi sitter vel ikke 24/7 og spiller, gjør vi vel ;)?

 

Bra sagt, enig. Props til de produsentene som klarer å utnytte "watt'n" bedre enn å bare pumpe på med strøm.

 

vel, nå har ati kort som oftet vært kjent for å bruker mer watt en nvidia sine kort.

Lenke til kommentar
Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Da burde vel så absolutt nVidia sin Hybrid-SLI løsning ligge langt høyere på din prioritetsliste da grafikkortet blir skrudd helt av når det ikke er behov for det.

 

den funksjonen er tilstede hos begge. problemet med begge er at ingen av dem kan parres med highend kort.

Lenke til kommentar
Men det er noe med den litt miljøvennlige politikken,(powerplay) som fenger hos meg.

Da burde vel så absolutt nVidia sin Hybrid-SLI løsning ligge langt høyere på din prioritetsliste da grafikkortet blir skrudd helt av når det ikke er behov for det.

 

den funksjonen er tilstede hos begge. problemet med begge er at ingen av dem kan parres med highend kort.

 

 

Hybrid-sli er jo nettopp komt ut, amd/ati holder allerede på å få dette ut i deres nye puma plattform som lanseres i juni. Og nvidia lager vel ikke brikkesett for laptoper?

Lenke til kommentar
den funksjonen er tilstede hos begge. problemet med begge er at ingen av dem kan parres med highend kort.

Du tenker på biten av hybrid-sli som kjører sli med onboard kortet, hvilket vil være ubrukelig sammen med et highend kort. Jeg tenker på den andre delen av hybrid-sli som heter HybridPower. Etter hva jeg har lest frem til nå støtter ikke ATI denne typen teknologi hvor skjermortet skrus totalt av og overlater arbeidet til gpu på hovedkortet.

 

Støy og strømsparing er et velkomment tillegg når man snakker om highend grafikkort i maskiner som sår på så godt som 24/7 :p

Endret av Locklear
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
men om du har råd så kan du punge ut for dyrere nVidia kort som da yter litt bedre..

 

4870 får antagelig rundt 50% ytelsesøkning sammenlignet med 3870, veit ikke helt hvilket singlekort fra nVidia som matcher det pr. Juli 08 ?

 

Er ikke 3870 nå skammelig billig i forhold til ytelsen ?

 

1300,- for 4870 høres jo fristende ut...

 

Prisen blir i underkant av 2500,-

 

Kortene vil bli priset relativt i forhold til ytelse.

Lenke til kommentar
Er ikke 3870 nå skammelig billig i forhold til ytelsen ?

 

1300,- for 4870 høres jo fristende ut...

 

 

Nja, koster ikke HD 3870 like mye som 8800GT nesten?

Og 8800GT gir deg vell faktisk bedre ytelse i spill?

 

Du får vell også 8800GTS 512MB disse dager til nesten HD 3870 / 8800GT pris?

Hva med 9600GT? Det koster vell og yter vell temmelig likt med HD 3870?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...