Gå til innhold

Radeon 4800 er forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stemmer dette ryktet link blir det ati på meg..

Er vel ikke så oppsiktsvekkende at et kort med 2 stk. GPU som HD 4870 X2 (aka. R700) kommer til å bli slår et single GPU kort...?

 

Jeg mener, HD 3870 X2 slår 9800GTX/8800U i applikasjoner som er optimalisert for multi-GPU.

 

3DMark er i motsetning til mange spill godt optimalisert for multi-GPU.

Lenke til kommentar

vi kan vel ikke forvente noe annet enn at R700 tar gtx 280. men så er vi inne på dette med hvordan dette blir utnyttet.

 

men slik jeg har skjønnt dette så er ikke R700 et typisk X2 kort, hvor vi har 2 kort i ett. men det blir et kort hvor vi ser noe nytt. at 2 kjørner deler minne og resten, uten innebygd CF bro, litt på samme måte som intel sine quad cpu

 

noe som kan bekrefte/avkrefte dette?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Vi får nå ikke undervurdere nVIDIA heller da. AMD/ATI's kort har hele tiden hatt bedre score i 3DMark, men nVIDIA har vist bedre ytelse i for eksempel Crysis og praktisk bruk. :)

 

AMD/ATI har som regel veldig høy ytelse i 3DMark da dette programmet skalerer godt med multi-gpu, slik som [GDI]Raptor sier.

 

Jeg vil vente og se. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Vi får nå ikke undervurdere nVIDIA heller da. AMD/ATI's kort har hele tiden hatt bedre score i 3DMark, men nVIDIA har vist bedre ytelse i for eksempel Crysis og praktisk bruk. :)

 

Dette kommer jo an på hvilket merke utviklerne fokuserer på. De kan be nVidia om hjelp eller AMD om hjelp (til utviklingen). AoC har jo f.eks foreløpg fjærna DX 10.1 støtte pga at nVidia korta kommer dårlig ut og det er nVidia FunCom samarbeider med i det prosjektet.

 

Derfor blir det sånn variasjon mht til hvilket kort som "er best" til de ulike produktene/spillene.

Lenke til kommentar
Vi får nå ikke undervurdere nVIDIA heller da. AMD/ATI's kort har hele tiden hatt bedre score i 3DMark, men nVIDIA har vist bedre ytelse i for eksempel Crysis og praktisk bruk. :)

 

Dette kommer jo an på hvilket merke utviklerne fokuserer på. De kan be nVidia om hjelp eller AMD om hjelp (til utviklingen). AoC har jo f.eks foreløpg fjærna DX 10.1 støtte pga at nVidia korta kommer dårlig ut og det er nVidia FunCom samarbeider med i det prosjektet.

 

Derfor blir det sånn variasjon mht til hvilket kort som "er best" til de ulike produktene/spillene.

 

Feil, AoC har:

1. Ingen DX10.1 støtte kun DX10.0 kanskje det kommer DX10.1 når de endelig intregrer det, ingen info finnes i fra FC per dags dato om det som eg har funnet.

2. Ingen DX10 gjennom hele betaen og ikke DX10 ved release pga de ikke ble ferdige med det derfor ble det fjernet.

Lenke til kommentar
In addition to addressing reported glitches, the patch will remove support for DX10.1, since we need to rework its implementation. The performance gains seen by players who are currently playing Assassin’s Creed with a DX10.1 graphics card are in large part due to the fact that our implementation removes a render pass during post-effect which is costly.

- http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5...24/m/6571038256

 

Så det er kun DX10.1 støtten som har blitt fjernet fra det jeg kan lese ut av det.

Lenke til kommentar
Ytelsen til 4850 skal være rett under 9800GTX, og 4870 yter litt bedre enn HD3870X2.

 

4850 sies å legge seg likt med 9800GTX i Crysis av alle ting, og slår 9800GTX dersom AF/AA slås på. Siden Crysis ikke akkurat kan sies å være ATI beste spill, så lover dette godt for mellomklassen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...