Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Husker det var flere som i et par uker sov i telt ved fotballbanen ved siden av høgskolen for et par år siden fordi de ikke hadde hybel. I fjor måtte en av de jeg var fadder for sove i bilen i nesten en måned før han fant seg hybel. Best å ha det klart så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serriøst? Jeg ringte til SOPP rundt en uke etter at jeg hadde fått vite at jeg kom inn, og fikk en liste av dem over hybler til leie (via privatpersoner). Ringte og avtalte 3-4 visninger rundt slutten av Juli, tok den første jeg var på siden den var helt grei og 500m fra skolen (3500.- i leie). Kjenner selv ingen som har hatt noen problemer med å finne seg hybler på Gjøvik :p Mye av grunnen ligger vel kanskje at folk tenker sånn "men det ordner seg med SOPP" og bare utsetter det, eller at de ikke starter før 1-2 uke før skolestart med å finne seg et sted å bo...

 

Edit: litt samma greia som med Oslo. Det blir litt sånn: siden et par ikke får seg et sted å bo, uansett grunnlaget, stemples det som vanskelig å få seg et sted å bo. Jeg kjenner et par stykk som går på / starter på UiO, ingen som har hatt seg problemer med å finne et rimelig bosted. Hovedpunktet er å søke i god tid, og ikke forvente at man skal kunne bo alene, på Majorstuen, til 2500.- mnden ....

Endret av Valkyrex
Lenke til kommentar

er litt verre om man bor flere tusen kroner og tolv timer reise med buss -> fly -> buss unna Gjøvik å skulle dra på visninger her og der

 

Da spammer man vel SOPP med søknader. Er vel på tide at noen flytter inn på Sentrum snart. Her er det mye tomme hybler.

Men kaninene jeg har som nabo, med dama som skriker mer enn pavarotti er her...

Lenke til kommentar

Hvor kan man endre pin-koden på studentkortet?

 

Du logger inn på https://www.studweb.no/as/WebObjects/studentweb2?inst=HiG og endrer der. Hvis du ikke husker PIN-koden din velger du login med brukernavn og passord, så bruker du det du bruker til å logge på pcene / nettverket ved HiG.

 

er litt verre om man bor flere tusen kroner og tolv timer reise med buss -> fly -> buss unna Gjøvik å skulle dra på visninger her og der
Du kan vel fortsatt ringe, maile, spørre om bilder, ol? Du får kun forholde deg til annonser med bilder (og de du evt får av), så ta sjansen på noe. Løsninger, de må finnes xD
Lenke til kommentar

Det finnes massevis av folk som "tar sjansen" på ubygde hus / leiligheter, og usette leiligheter. Så lenge man utleier er serriøs, man får ordentlige bilder og opplyst om det meste. Jeg var selv ikke på visning før slutten av Juli, så jeg slo til på den første leiligheten jeg var innom siden jeg fikk tilbud med engang. Det var nok ikke den finste leiligheten, ganske gammalt og slitt egentlig, men men... Viktigste er jo å få seg et sted å bo, enn hvor fint det ser ut, tenker jeg da :p

Lenke til kommentar

Da har man fått tilbud om skoleplassen ihvertfall, så da får man begynne anskaffelse av bøker og søke om lån og stipend.

 

Noen som vet hvor lang tid det tar før man får giroen man skal betale semesteravgiften med? Jeg leste at de som er førstegangssøkere på hig får giro i posten. Greit om den kommer så fort som mulig, da man ikke får lån og stipend før det er betalt..

Lenke til kommentar

Den pleier å dukke opp ganske fort, er ikke helt sikker på akkurat hvor fort da :p Kan jo alltids prøve å ringe Student Torget på 61 13 54 00 (åpent fra 0800 til 1500 eller noe sånt), og sjekke. Jeg husker at jeg fikk utbetalt stipend rundt 10-11 August eller noe når jeg var ny student ^^

 

Btw, bøker kan du nesten vente med til fadder uka, for de selger eldre studenter bøkene sine. Halvpris eller mindre som regel ;) Selv har jeg køpt årets pensum på amazon (har hitill spart rundt 800 til 1000.-)

Endret av Valkyrex
Lenke til kommentar

Stoddart: Hoppa av mediabølgen du også? (som så mange har gjort xD)

 

Gikk medieteknologi - som ble til webutvikling, og som... har forsvunnet? (eller er det bare jeg som ikke ser det). Vet ikke når du startet, men vi var jo 30-ish første året. Er vel igjen... 5 stykker elns nå.

 

Men jeg har byttet til medieproduksjon, så mediestudentene vil jeg nok treffe :) Burde jo nesten vært rødfadder i år, men får ta det til neste år. Da har jeg jo tross alt 3 år på skola her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...