Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Opp til deg, og om du tror på boble eller ikke. Prisene har økt godt i Gjøvik og Oppland de siste par årene, og en kompis solgte sin bolig i sommer med 300k i avkastning. Tror det skal litt til for å tape på å kjøpe bolig slik markedet er nå, men jeg tar ikke ansvar om det faktisk skulle komme en sprekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er mildt sagt lite imponert over studenttorget for øyeblikket.

 

Jeg har heller ikke fått noen giro for semesterregistrering enda, som enkelte andre her også har nevnt. Siden de startet å sende disse ut den 7.august tenkte jeg og gi det til idag før jeg tok kontakt, men det viste seg å være dumt. Ringer til studenttorget og får som svar at beklager, alle som kan hjelpe deg med dette er på seminar t.o.m i morgen, så du får bare håpe at det kommer i posten i morgen og hvis ikke så får du ringe tilbake på torsdag.

 

Men ringe tilbake på torsdag er for seint i forhold til betalingsfristen. Jeg har ihvertfall sendt de en mail om situasjonen slik at jeg har mitt på det tørre om noe skulle skje, så får man vel bare krysse fingra for at den forbanna giroen kommer i morra :p

 

 

Men ett annet spørsmål som passer til noe jeg ser flere har nevnt her. Det er slik jeg har forstått eget trimrom på skolen som er veldig rimelig på pris, men finnes det dusjmuligheter i forbindelse meddet trimrommet?

Lenke til kommentar

Ringte idag jeg også, og fikk samme meldinga, men fikk ordna det. Gå på studentorget, og få "pin" på epost, så er det i orden :) Semesteravgift betalt, en lettelse.

 

I kveld starter flyttingen :)

 

Takker enormt for den, begynte å få litt hetta her, hehe! Gikk hardt utover den dama som tok telefonen og sa ho ikke kunne hjelpe noe, samt studentorget i seg selv i mailen jeg sendte dem like etterpå :p

 

Men da er det betalt ihvertfall, så da er det bare å vente lånekassen og at skolen begynner :)

Lenke til kommentar

Så å si alle ansatte her har vært på seminar i går og i dag. Det er kun disse to dagene det er redusert bemanning.

 

Å begynne å kjefte på hun som sitter i studenttorget nå har lite for seg, hvis jeg har forstått riktig. Hun kan ikke noe for situasjonen, og kan hun ikke hjelpe er det realiteten. Det er som sagt kun ut i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så å si alle ansatte her har vært på seminar i går og i dag. Det er kun disse to dagene det er redusert bemanning.

 

Å begynne å kjefte på hun som sitter i studenttorget nå har lite for seg, hvis jeg har forstått riktig. Hun kan ikke noe for situasjonen, og kan hun ikke hjelpe er det realiteten. Det er som sagt kun ut i dag.

 

Med all respekt og melde, HIG opplyser om hvor viktig det er å betale semesteravgiften innen fristen for å ikke miste studietilbudene og lånekassen betaler ikke ut stipend/lån før denne avgiften er registrert betalt. Så blir man opplyst om at som førsteårsstudent kommer det en giro i posten med denne avgiften samt pin-koden som trengs til studentweb. Når denne giroen ikke kommer med en dag igjen før fristen går ut (ettersom den ikke kom idag heller så vil den, om den i det hele tatt kommer vel og merke, komme for sent) så må man gå utifra at studentene vil ha hjelp, og da drar alle ansatte på seminar til fristen er over?? Den som da tar telefonen og sier at du får ringe igjen på torsdag (1 dag ETTER den berømte betalingsfristen) ja da får man virkelig tåle å høre hva slag udugelig plass det er snakk om når man faktisk får betalt for å ta telefonen dit man skal ringe for å få hjelp.

 

Nå var riktignok ikke dette noe problem, da man kunne få den tilsendt på mail på eget initiativ, og som jeg leser over trenger man visst heller ikke å betale før om flere måneder, men da får de jaggu slutte med den skremselspropagandaen sin om hvor forbasket viktig det er å betale i tide. Eventuelt opplyse om at også førsteårsstudenter kan gjøre dette selv ved å få det tilsendt på mail.

 

Dama har heller ikke fått kjeft, men ho fikk noen kommentarer om arbeidsplassen sin og hva jeg syns om den ;)

Endret av Merkulov
Lenke til kommentar

Hafff, så stress. Var å flytta utstyret til ny hybelen i forrige uke, og fikk nøkkelen da. Nå har jeg klart å miste nøkkelen, ingen anelse om hvor den kan være, og i leiekontrakta står at det er 500,- i bot for å få ny nøkkel.

Alternativet er jo å spørre de nye roommatsa (som jeg enda ikke har møtt) om jeg kan kopiere deres nøkkel, men det er jo ett dritflaut førsteinntrykk. Faen ass :p

Endret av Kakkki
Lenke til kommentar

Hafff, så stress. Var å flytta utstyret til ny hybelen i forrige uke, og fikk nøkkelen da. Nå har jeg klart å miste nøkkelen, ingen anelse om hvor den kan være, og i leiekontrakta står at det er 500,- i bot for å få ny nøkkel.

Alternativet er jo å spørre de nye roommatsa (som jeg enda ikke har møtt) om jeg kan kopiere deres nøkkel, men det er jo ett dritflaut førsteinntrykk. Faen ass :p

Leier du av SOPP? I så fall er det en systemnøkkel du hadde, og den kan du i utgangspunktet ikke kopiere.

Lenke til kommentar

Hafff, så stress. Var å flytta utstyret til ny hybelen i forrige uke, og fikk nøkkelen da. Nå har jeg klart å miste nøkkelen, ingen anelse om hvor den kan være, og i leiekontrakta står at det er 500,- i bot for å få ny nøkkel.

Alternativet er jo å spørre de nye roommatsa (som jeg enda ikke har møtt) om jeg kan kopiere deres nøkkel, men det er jo ett dritflaut førsteinntrykk. Faen ass :p

Leier du av SOPP? I så fall er det en systemnøkkel du hadde, og den kan du i utgangspunktet ikke kopiere.

 

TrioVings patent på systemnøkler har for lengst utgått, og det er ingenting som hindrer smeder, nøkkelslipere eller skomakere å kopiere en systemnøkkel. Noen vil sikkert kreve dokumentasjon og skjema, men jeg tror de aller fleste blåser i det.

Lenke til kommentar

TrioVings patent på systemnøkler har for lengst utgått, og det er ingenting som hindrer smeder, nøkkelslipere eller skomakere å kopiere en systemnøkkel. Noen vil sikkert kreve dokumentasjon og skjema, men jeg tror de aller fleste blåser i det.

Det kommer jo an på hvilket av nøkkelsystemen det er. De nyeste har vel en del år igjen før patenten går ut på dato. Uansett vil de fleste seriøse ikke kopiere opp systemnøkler til hvem som helst, og de som kopierer opp må også ha et passende nøkkelemne.

 

Men siden du ikke leier hos SOPP og det ikke er en systemnøkkel, er det vel bare å kjøre på da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...