Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har benyttet meg av Iris Damefrisør (klipper herrer og) i sentrum og er veldig fornøyd. De har studentrabatt, så husk å be om dette før eller under klippen. Har både bestilt og droppa inn der. For et år siden fikk du klipp for under 300-lappen, noe jeg har tilgode å få andre steder, men så har jeg ikke vært på samtlige frisører rundt omkring i Gjøvik heller.

Lenke til kommentar

Maskinkort på siden - litt mer på toppen. Ikke bollesveis. Det klarer vel studenter tilogmed! :p

Har en kamerat som prøvde seg der. Var ikke mye mer avansert sveis enn det du snakker om der, men det endte opp med at lærerinna måtte fullføre klippen da eleven ikke klarte. :p

 

Ellers så hang det en lapp på Sentrum før, der en mann hadde som hobby å klippe mannlige studenter gratis. Litt spesielt fårn vel si...

Lenke til kommentar

Maskinkort på siden - litt mer på toppen. Ikke bollesveis. Det klarer vel studenter tilogmed! :p

Har en kamerat som prøvde seg der. Var ikke mye mer avansert sveis enn det du snakker om der, men det endte opp med at lærerinna måtte fullføre klippen da eleven ikke klarte. :p

 

Ellers så hang det en lapp på Sentrum før, der en mann hadde som hobby å klippe mannlige studenter gratis. Litt spesielt fårn vel si...

 

Jøss, har bodd på Sentrum i 2 år. Den lappen var der før min tid :p Det hadde vært artig å hatt bilde av! :p

 

Jeg håper værgudene er på vår side i morgen, det kan bli noe kjipt å vente på at fadderbarna skal bli ferdig med talene osv. dersom det høljer ned. Til nye studenter: lykke til!

 

Ja jøss. Jeg er førsteårsstudent der igjen. (Har gått på HiG 2 år fra før). Tenkte jeg skulle møte opp for å treffe den nye klassa. Kan ikke si jeg gleder meg med været som er meldt -.-

Lenke til kommentar

Hei!

Har tenkt å søke meg inn på HiG til neste år på DRIFT AV NETTVERK OG DATASYSTEMER eller INFORMASJONSSIKKERHET, har hørt at linjene er ganske like det første året med unntak av 1 fag eller no.

Målet er å ta master i INFORMASJONSSIKKERHET, er det noen som har gått der og kan fortelle hva de syns?

Hva er mulighetene å komme seg ut i jobb? Har hørt rykter om at den er anerkjent i utlandet også, stemmer det?

Planen er å flytte dit med min lille familie som er samboer og to små barn, finnes det student leiligheter med mulighet for dette? Blir litt uaktuelt å dele kjøkken/bad.

Ser på skolesidene at det ikke skal være no problem å komme seg ut i jobb etter studie, Er det noen som har tatt noen av disse linjene og er ute i jobb?

Lenke til kommentar

HiG er vel eneste studiested i norden som tilbyr informasjonssikkerhet, og når de også tilbyr doktorgrad og har blant europas påståtte beste forelesere, så er det vel naturlig at linja har et godt rykte. Dog er linja ganske ny, mener jeg. Jeg vet ikke så mye, men av de som går der har jeg hørt at det er et hardt studie. Mye å lære, over flere områder, og det er ikke linja for den som bare vil valse gjennom for å få en eller annen master.

 

Sopp tilbyr boliger som er tilrettelagt for familier med barn. Da får du egen leilighet. Ellers finnes det nok også muligheter privat, men anebfaler å begynne å lete/søke allerede i april for å sikre deg bolig til studiestart.

Lenke til kommentar

Hei!

Har tenkt å søke meg inn på HiG til neste år på DRIFT AV NETTVERK OG DATASYSTEMER eller INFORMASJONSSIKKERHET, har hørt at linjene er ganske like det første året med unntak av 1 fag eller no.

Målet er å ta master i INFORMASJONSSIKKERHET, er det noen som har gått der og kan fortelle hva de syns?

Jeg gikk ut av Drift i fjor, og kan fortelle litt om min erfaringer og oppfatninger. Som du selv sier, så er det ikke store forskjellen mellom de to linjene (med mindre de har endret noe her siden jeg gikk ut). Drift har nok kanskje noen litt mer spennende/nyttige fag der disse er forskjellige (tørre og kjedelige teoretiske fag i følge de jeg kjenner som gikk Infosek). Så vidt jeg har fått med meg var det to stykker fra Infosek som gikk videre på masteren, og en av disse hoppet vel av første året fordi studiet er nokså tøft. Blant annet matte bør man nok ikke mislike for mye om man har tenkt å ta dette studiet.

 

Hva er mulighetene å komme seg ut i jobb? Har hørt rykter om at den er anerkjent i utlandet også, stemmer det?

Drift er nok det studiet som treffer på flest stillinger i markedet. Masteren krymper nok inn markedet mye, hvis du har tenkt til å få deg en relevant jobb. Jeg tror nok ikke masteren er veldig anerkjent i utlandet. Doktorgradsstudiet derimot er det.

 

Planen er å flytte dit med min lille familie som er samboer og to små barn, finnes det student leiligheter med mulighet for dette? Blir litt uaktuelt å dele kjøkken/bad.

Ser på skolesidene at det ikke skal være no problem å komme seg ut i jobb etter studie, Er det noen som har tatt noen av disse linjene og er ute i jobb?

Som sagt så har Sopp egne familieleiligheter, så hvis dere søker allerede i mars/april (og videre mot sommeren, listene slettes ved hvert månedsskifte) så er nok sjansen for å få en slik leilighet ganske stor.

 

Stort sett alle de jeg kjenner som gikk Drift og Infosek som har prøvd å få seg en relevant jobb har fått det (stort sett driftsjobber dog). Ved å ta master krympes nok markedet noe, og stillinger du kunne fått med en bachelorgrad kan du miste med en mastergrad fordi arbeidsgiveren kan se på deg som overkvalifisert (samt at den kan lønne bacheloren dårligere). Dette kommer jo selvsagt an på hvor i landet du er villig til å bo og jobbe også.

 

For å være sikker på at du får oppdatert informasjon samt mer informasjon, har HiG noe som heter Spør en student på Facebook, så du kan jo spørre en av de som studerer Drift og Infosek der. :) Når det er sagt, så er Gjøvik en flott by å studere i, med et veldig bra studentmiljø der man har mange muligheter til å engasjere seg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...