Jump to content

alexanderb

Medlemmer
  • Content Count

    142
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

25 :)
  1. binærfila blir stor grunnet statisk lenking. skal prøve å få gjort noe med det senere. blokkplasseringen er bare valgt litt tilforlatelig etter hva som var enkelt å implementere og samtidig morsomt å spille. målet er å ha flere levels/mulighet for å lage levels enkelt. når det gjelder det du sier med lav fart og uheldig vinkel, og samtidig veldig høy fart i motsatt ende, så er jeg klar over det. førstnevnte kan det tenkes at vi løser ved å sette maks-vinkel. sistnevnte syns jeg mest er bare morsomt, men jeg vurderer å sette en maksfart for å løse dette problemet.
  2. jeg lager spill av og til. her er et som ble lasta opp til github i dag: https://github.com/plaimi/bweakfwu det er pong blanda med breakout. fint om noen tester det. :-) kildekodekritikk og forslag til forbedring mottas gjerne. det aktuelle språket er haskell.
  3. regner med steamos blir mer eller mindre ubuntu med steam i fullskjerm og en haug av DRM.
  4. kan kanskje nevne flabben (friproglabben) her: https://secure.plaimi.net/flab/ vi har ikke så mye offisiell aktivitet utenom flabbedagen, hvor vi en dag i måneden velger et prosjekt og flabber (bidrar til) det. men vi er rundt på campus og tilgjengelig for friprog/GNU-ting og -spørsmål og -hjelp. om noen har ideer til ting de ønsker at vi skal gjøre, er det bare å komme med det. jeg vurderer å ha noen form for introduserende presentasjon (What is/Why use free software), og GNU+Linux install party for nybegynnere, men må først "ta temperaturen" og finne ut om noen er interessert. vi hadde det en gang tidligere, men var laber interesse.
  5. snur ikke på noe. proprietær programvare har alltid vært negativt.
  6. de får si ifra når det er blitt friprog, og alle spilla de distribuerer er blitt friprog da... så kan de forsåvidt droppe den der plattformen, og heller bruke tida si på å skrive pakker. de fleste GNU+Linux-systemer har allerede pakkebehandling, så Steam o.l. er bare i veien.
  7. jeg mener fritt som i fri programvare og media; https://libregamewiki.org/Free_games.
  8. hadde det vært et fritt spill skulle jeg donert tvert.
  9. IX vil alltid være favoritten for meg. og når det gjelder eldre NES og SNES-JRPGs blir Chrono Trigger i en egen klasse.
  10. jeg mente ikke motorene som sådan - selv om de helt klart har vært populære de også. jeg mener heller enkelte ting som foregår inni disse motorene. beklager tvetydigheten. jeg orker ikke lete frem masse lenker til deg, da du sikker klarer dette selv. men jeg kan jo raskt nevne det mest oppsiktsvekkende med grafikkdelen av id Tech 4 - det som kalles dynamic per-pixel lighting. jeg kan garantere deg at dette er totalt ikke-trivielt, og var totalt revolusjonerende. id Tech 5 på sin side var kanskje mest interessant på grunn av måten kodebasen var totalt omstrukturert på, men den har "en del" geniale trekk den også her har du bare ikke fulgt med på dette området, skjønner jeg. gjør et kjapt søk på f.eks "John Carmack virtual reality" på YouTube, og du vil finne veldig mye interessant stoff for forskere og utviklere. anbefaler særlig dette års Quakecon panel. DOOM III: BFG Edition er laget med Oculus Rift (og jcarmacks hjemmehackerprosjekt) i tankene. faktisk følger det med developer kit-utgaven til Rift. nå er jo verken forskre eller utviklere hovedpublikummet til gamer.no, men for oss er dette faktisk utrolig spennende. jeg mistenker at Oculus Rift blir for 2010-tallet det Wolfenstein 3D ble for 1990-tallet.
  11. ser ut som samtlige her har gått glipp av det som er *virkelig* kult, nemlig jcarmacks arbeid med vr i det siste. gleder meg villt til å spill igjennom DOOM III BFG Edition med http://www.kickstart...p-into-the-game - for så å sette meg inn i Rifts SDK. p.s. om du tror at DOOM III og Rage (henholdsvis flaggskipene til id Tech 4 og id Tech 5) ikke hadde noen innflytelse på bransjen, så lurer jeg på hvilke kontakter dere har innen bransjen. og nei, noen som spiller spill av og til kvalifiserer ikke til å uttale seg om bransjen. id Tech 4 var et så stort steg for bransjen at ingen andre enn id selv kan måle seg, og id Tech 5 har noen fantastiske smarte nyheter. jeg gleder meg ordentlig til størsteparten av kodebasen til id Tech 5 kommer under GPL.
  12. hverken SSX eller Tony Hawk's Pro Skater handler i særlig grad om sporten som sådan. Call of Duty på sin side handler hlt klart om skyting i førsteperson.
  13. SSX er et sportsspill..? blir litt som å ha Tony Hawk's Pro Skater 2 og 3 på ei liste over beste sportsspill, syns nå jeg.
  14. utviklere og spillere av frie spill - hei. dette er en appell. Libre Game Wiki er et prosjekt for å katalogisere og opplyse om alle tilgjengelige frie spill. https://libregamewiki.org/Main_Page denne sida er det beste og mest komplette wikien på frie spill. etter å ha vært nede ei stund er den nå tilgjengelig igjen for fullt. hjelp til! bruk forøvrig gjerne denne tråden til å snakke om frie spill. diskuter deres favoritter, diskuter utvikling, også videre. :-) edit: til de som lurer på hva frie spill er: https://libregamewiki.org/Free_games
  15. jeg syns helt aerlig ikke at det er noe saerlig. har hoert gode ting om metro, men aldri sjekka det ordentlig ut. maa vel det naa. :-) har alan wake paa xbox 360. skal sjekke! har spillt halo paa xbox for mange aar sida. greit nok. bioshock er nevnt, og skal sjekkes. oblivion suger. skal sjekke fallout 3 og new vegas, men er skeptisk da jeg likte de gamle spilla godt. er det 3a? har bare saavidt proevd det. maa nok ta turen innom de nye hitman-spilla. :-) splinter cell syns jeg er kjedelig. batman-spilla faar mye skryt, saa de maa vel vurderes. :-)
×
×
  • Create New...