Gå til innhold

SSD blir billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle ønske at lese- og skrivehastighetene var en del høyere.

 

Du skriver egentlig ganske sjelden til disken (sett i forhold til les), men ønskelig er det at den kunne skrevet litt raskere, ja.

Når det gjelder lesehastighet betyr ikke dette så mye fordi tilgangstiden er enormt mye bedre på en SSD i forhold til en HDD. Du vil merke stor forskjell nettopp på grunn av dette.

 

Selvsagt er lesehastigheten viktigere enn skriving. Nå skal ikke folk med det første skrive enorme mengder til SSD, og de blir nok mest brukt til operativsystem den første tiden, men likevel så hadde den nok blitt merkbart bedre om den f.eks. hadde 200MB/s i lesehastighet, dette i kombinasjon med den ekstremt korte aksesstiden som de allerede har.
Lenke til kommentar
Dette er jo nesten kvasi-greier priser. Blir fort en SSD når jeg bygger med HTPC (for støyens del)
Single platter Samsung 2.5 hdd vil være så å si lydløse i et HTPC kabinettt.

"Så og si" er svært subjektivt og ikke godt nok i en del tilfeller der man har stille omgivelser.

Greit nok, la meg rette opp; En single platter 2.5" vil mest sannsynlig ikke være hørbar på tv-titter avstand. Endret av mandela
Lenke til kommentar
Dette er jo nesten kvasi-greier priser. Blir fort en SSD når jeg bygger med HTPC (for støyens del)
Single platter Samsung 2.5 hdd vil være så å si lydløse i et HTPC kabinettt.

"Så og si" er svært subjektivt og ikke godt nok i en del tilfeller der man har stille omgivelser.

Greit nok, la meg rette opp: TVen din uten lyd skrudd på vil kunne overdøve disse diskene / Ikke hørbare på tv-titter avstand.

Snakker du da om en LCD-TV eller en gammeldags CRT? For de gamle CRT-ene støyer til tider sånn at det knapt er mulig å holde ut (kanskje en liten overdrivelse, men støynivået er mye høyere enn det jeg vil at f. eks en PC skal ligge på) mens LCD knapt lager en lyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... men likevel så hadde den nok blitt merkbart bedre om den f.eks. hadde 200MB/s i lesehastighet, dette i kombinasjon med den ekstremt korte aksesstiden som de allerede har.

 

Dette kan jo fikses med et RAID uansett, men jeg tror at lavere tilgangstid har mer å si for vanlig bruk enn ytterligere økning i sekvensiell lesehastighet.

Lenke til kommentar
Snakker du da om en LCD-TV eller en gammeldags CRT? For de gamle CRT-ene støyer til tider sånn at det knapt er mulig å holde ut (kanskje en liten overdrivelse, men støynivået er mye høyere enn det jeg vil at f. eks en PC skal ligge på) mens LCD knapt lager en lyd.
Pipelyden/suselyden fra en del TVer er høyfrekvent støy fra transformatoren, og er til tider uutholdelig for oss med god hørsel.

 

Det er veldig ulikt fra modell til modell hvor hørbart det er på avstand. Men det finnes harddisker som er vanskelige å høre fra 3-4 m-hold.

 

... men likevel så hadde den nok blitt merkbart bedre om den f.eks. hadde 200MB/s i lesehastighet, dette i kombinasjon med den ekstremt korte aksesstiden som de allerede har.

Dette kan jo fikses med et RAID uansett, men jeg tror at lavere tilgangstid har mer å si for vanlig bruk enn ytterligere økning i sekvensiell lesehastighet.

Jeg leste et sted at det ikke var så effektivt i RAID, men det var sikkert feil.

Ja tilgangstiden har nok mest effekt for f.eks. operativsystemer.

Lenke til kommentar

Skolepcene i hordaland har noen meget stille disker. Kan ligge å surfe på sengen uten å høre at viruskontrollen går. Kjenner verken vibrasjon eller lyd(fra harddisken) når jeg har jeg har laptop i fanget må legge øret inntill. Og viss ikke en slik tilfredstiller inne i en htpc når den henger i strikk så tror jeg heller det er phykisk. Slik at når du ser hd lampen så hører du 2 gigabyteren du vokste opp med inne i hodet.

Lenke til kommentar

jøss, sendte mail til supertalent for å spørre hvor jeg kunne kjøpe disse diskene siden jeg ikke fant noen som solgte disse i Norge. Ble tipset om futurestorage, men der står det oppgitt at dem skal ha £2331.

 

haha...over 20000kr for noen disker som koster 650dollar (128gb versjonen) er uaktuelt....

 

 

får vente til disse dukker opp i Norge...Sendte mail til komplett hvor jeg spurte dem om de skal ta inn disse snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...