Gå til innhold

Mirrors edge - Samletråden for all informasjon om spillet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvordan du skulle rømme fra fra drapene etter at du hadde gjort dem, når kaos brøt ut i byen. Genialt med AC var at du selv måtte se hvor det gikk an å komme seg frem og hvor det var sperrer. I Mirrors Edge så er det jo opplagt, du skal klatre på alt som er rødt.

Nei det trenger du ikke. De røde merkene er der som et forslag. Dette kan slås av om du vil det. Spillet har mange alternative ruter. Opp til deg hvordan du tar deg fram.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

" Samtidig inneholder det noe av det aller verste jeg har sett i et spill på like lenge; det grusomme prøv og feil-gameplayet, som av og til blir en tålmodighetsprøve av dimensjoner."

"Selv om det er bare om lag seks timer langt"

 

:(

Lenke til kommentar

Ouch:

Jon Cato Lorentzen

Jeg kjøpte aldri all hypen rundt Mirror's Edge. Fett design, men hvor moro er det å løpe fra vakter gjennom et helt spill? Når den første wow-faktoren har lagt seg begynner man å forstå at hele spillet er som en liten del av et større spill som har blitt forlenget ut av alle proporsjoner. Pretensiøst og pent på utsiden, overfladisk og usikkert inni. 5/10

Det var noe jeg fryktet. Tydeligvis ganske forskjellig syn på spillet, så venter på flere anmeldelser.

 

Danske Gamereactor med 6/10.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Svenske Gamereactor gav det 8/10 og danske 6/10. Jeg er litt usikker på om jeg skal skaffe meg dette. 5-6 timer er fryktelig kort og liker ikke det Jon Cato skriver i sin "mini-anmeldelse" på gamereactor.no. Det virker som et skikkelig elsk eller hat spill, kanskje årets "Assassin's Creed". Kanskje jeg kjøper det billig en gang til neste år...

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Forstår ikke hypen rundt dette spillet. Wow, et FPS uten skytevåpen, spennende ...?! Greit nok at forandring er kult, men forandring for forandringens skyld ... no thanks!

Så også at GR skrev at spillet varer i rundt 6 timer, uten noen multiplayer. Ikke så mye verdi for penga da kanskje ...

 

Det er ikke lengden som teller, det er opplevelsen.

Lenke til kommentar

For min del er det greit med nokre kortare spel, har alt for lite tid, og alt for mange spel (og filmar) å spele. Men sjølvsagt, eg forstår at 6 timar på ei gjennomspeling er lite for dei som vil ha mykje tidsfordriv for pengane. Reknar med at du kan legge til ein del timar for time trial, og kanskje fleire gjennomspelingar, men det blir sannsynlegvis ikkje det lengste spelet uansett.

 

Når det gjeld det som blir sagt om "hype": eg trur eg har ganske realistiske forventningar til dette spelet. Eg forventar meg på ingen måte perfeksjon, tippar dette spelet vil ha masse rom for forbetring til oppfølgjarane. Men eg trur kanskje der er dei av oss som verdsett originalitet meir enn andre. Eg har spelt spel i minst 18-19 år, og tidvis ganske mykje. Eg har hundrevis av spel til forskjellige plattformer. Det skjer ikkje altfor ofte at eg kan sette meg ned med noko som kjennast heilt friskt og nytt, so når det faktisk dukkar opp eit nytt konsept, som eg synest har potensiale, blir eg litt ekstra gira, og er villig til å tilgi ein del feil. Det var til dømes tilfellet med tidlegare nemnte Assassin's Creed. Spelet hadde ein del irritasjonsmoment, og det vart fort repetitivt, noko som ville ha gjort det ganske uinteressant om det var meir konvensjonelt. Men fordi det hadde ein original setting, og ein del friske spelmekanismar, synest eg likevel det var ei interessant og positiv oppleving.

 

Eg gledar meg i alle fall til å sprette mellom hustak og unnvike onde regjeringsagentar neste veke. :)

 

Kay

 

 

PS.: Dette er IKKJE eit FPS. Om ein skal gi ein sjanger med berre eit spel eit namn, er mitt forslag "FPR": "First Person Runner". :)

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Det er ikke lengden som teller, det er opplevelsen.

Korrekt. Jeg syns ikke det skal skade en karakter mye at et spill er kort. Så lenge spillet leverer en skikkelig opplevelse den tiden er det det som teller. Jeg vil heller ha et kort og innholdsrikt spill, enn et langdrygt spill som er gjort lengre bare fordi de kan.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig alltid sagt det samme, kvalitet foran kvantitet. Vil mye heller ha en heseblesende opplevelse på 6 timer, eller en lang 15 timers grind med backtracking og repetisjon. Bare nevnte dette med ME av hensyn til de som ikke har råd til å kjøpe haugevis av spill, og vil ha verdi ut av de spilla de kjøper. Det er ikke dette som gjør at jeg sannsynligvis ikke plukker opp spillet.

 

(digga Uncharted, som jeg brukte 6-7 timer på f.eks ;) )

Er forresten også fan av innovasjon vanligvis, men føler ikke dette spillet byr på så veldig mye av dette egentlig. Men jeg kommer til å gi det en sjangs, helt sikkert. Men det er andre spill som prioriteres foran dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...