Gå til innhold

Mirrors edge - Samletråden for all informasjon om spillet.


Anbefalte innlegg

spilt første chapter nå, fornøyd så langt, fikk til bra flyt, hjelper på.

 

Edit:

 

2 til gjort.

 

Og jeg må seriøst si jeg hater xbox kontrollen i fps, noe mer upresist skal man lete lenge etter. Noe ville nok si at reaksjonene man får via musa, ikke er realistisk, men hvor realistisk er en knapp for å snu deg 180 grader på under 1 sec. Og hvem i huleste godtar at man ikke kan sette opp kontrollene sine fult ut selv, oh, yeah, "konsole folka" må ha sagt at de ikke trenger annen valgfrihet enn predefinerte oppsett. Og ja, jeg er lei, og ja, jeg kommer til å hente ned dette til pc når det kommer, nå har jeg betalt ca dobbel av normal pc pris for å slite meg igjennom det på xbox, så kommer ikke til å bry meg hardt om at det blir piratkopiert.

 

Bra spill da.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som ventet ELSKER jeg dette spillet!

 

Grafikken er nydelig med et kreativt design, samtidig som det unike førstepersonsperspektivet gir en imponerende følelse av å faktisk være karakteren.

 

Musikken er glimrende og skuespillerne gjør en veldig troverdig innsats.

 

Kontrollen har fått litt kritikk, men etter min mening er den perfekt. Saken er at i motsetning til de fleste superenkle spill som lanseres i dag kreves det i dette tilfellet litt trening. Når man har lært seg kontrollen og man får flyt i spillet er det noe av det råeste jeg har spilt (og jeg har spilt MASSE).

 

Historien, karakterene og verdenen er interessant og øker lysten til å spille, samtidig som det ikke er masse mas hele tiden. 99% av tiden spiller man, noe jeg er VELDIG fornøyd med.

 

Det tar vel 7-10 timer å komme gjennom historien første gang, noe som etter min mening er perfekt for et slikt spill. Hvis det var lenger ville faren være stor for å miste interessen før det ble over (ikke en uvanlig følelse i dag). Samtidig er spillet utrolig moro - om ikke mer moro - å prøve igjen, og en kjemepebra race-mode spillet LANG levetid.

 

Eneste som skuffer meg litt er de korte videoklippene mellom hvert kapittel som er laget i en ikke alt for imponerende animert anime-stil. Det fungerer greit nok, men hadde mye heller sett at det var med selve den nydelige spill-grafikken. Dette ville gjort oss mer kjent med karakterene i spillet og verdenen.

 

Men dette småpirket på slutten er selvsagt langt fra nok til å gjøre dette til min største spillopplevelse på lang tid. 10/10, 6/6, 100/100 - PERFEKT!

 

Håper dette er starten på en ny lang og suksessfull spillserie.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Nei nå er jeg ferdig. Utrolig kort spill. Om du klarer bruke 7 timer så bør du slutte å spille spill. Klarte det på 2 maks 3 timer. Spilte gjennom demoen en gang, og det var det jeg trengte for opplæring.

 

Veldig bra gameplay, det skal sies. Men utrolig irriterende at det er så mange ganger kjerringa ikke gidder å ta tak i kanter og sånn. Når jeg prøver for andre gang, bare 1 cm senere hopp så tar hun tak.

 

Og combat er utrolig frustrerende. Morro men frustrerende. Du dør utrolig lett. Det er utrolig vanskelig om ikke umulig å ta 3-4 etter hverandre uten å bruke våpen.

 

Storyen er litt mongo. Hadde håpet på lengere chapters hvor det var litt mer åpent landskap. Selv om det var dritstort føltes det litt klaustrofobisk siden det som regel er maks 2 muligheter forbi en hindring.

Lenke til kommentar

Når jeg først så Mirrors Edge trodde jeg det kom til å bli et spill der man kunne springe overalt, som et GTA bare du ikke bruker våpen, men heller springer og klatrer rundt.

 

Litt skuffende å finne ut hvordan gameplayet egentlig er, de burde ikke lagd slike snodige trailere >.<

 

Skal derimot skaffe det til PC, ser jo litt morsomt ut.

Lenke til kommentar
er mye frihet i spillet bruktbilen. men ingen åpen by, desverre.

Tenk om de hadde lagt inn multiplayer i dette. cops and robbers, tag the chicken osv osv

Aner meg at dette allerede er "tatt høyde for", og at de har planer klare for en multiplayer-addon/patch dersom spillet selger bra.

 

Det hadde vært utrolig konge! :p

Lenke til kommentar
er mye frihet i spillet bruktbilen. men ingen åpen by, desverre.

Tenk om de hadde lagt inn multiplayer i dette. cops and robbers, tag the chicken osv osv

Aner meg at dette allerede er "tatt høyde for", og at de har planer klare for en multiplayer-addon/patch dersom spillet selger bra.

 

Det hadde vært utrolig konge! :p

 

Tviler på det gjør det.

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd at spillet låser seg når man ser på filmsekvensene samtidig som noen på vennelista logger av eller på? I det den lille meldingsboksen som forteller at en av vennene logger av/på dukker opp på skjermen låser spillet seg. Eneste utvei er å restarte maskinen. Men det skjer som sagt bare i filmsekvensene. Jeg har PS3-versjonen av spillet.

Lenke til kommentar

Singleplayeren er bare en liten del av spillet, prøv å spill mot en av verdens beste i time trial mode og se på mulighetene. Fikk hakeslepp over hva som er mulig jeg. Ingen følger vanlige veiene, de flipp trikser seg opp vegger jeg trodde var umulig så de sparer inn 20-30 sekund. Helt sinnsykt å se på.

Lenke til kommentar

Jeg liker at spillet ikke er en åpen verden, skjønner ikke alt styret med at alle spill på død og liv må ha enorme områder man løper/kjører/hopper fritt rundt i. Burnout Paradise ble for meg kjempeskuffende på grunn av dette. Når jeg kjører bilspill vil jeg ikke sitte og finne frem hvor jeg skal, jeg vil kjøre en predefinert bane.

 

For meg blir dette litt av det samme. Crackdown f.eks har en ganske stor åpen verden, dermed blir mesteparten av tiden i spillet hopping rundt mellom hustak uten noen klare mål før man finner noen baddies å kaste biler på. Jeg foretrekker faktisk linjære spill, mulig jeg er sær. :)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg spillet nettopp. Stelte meg i kø utenfor Spaceworld i byn istad pga nattåpent av release til World of Warcraft greier... Haha, var drit stor kø og alle skulle ha seg wow. Så kommer jeg og skulle kjøpe meg Mirrors Edge. :love: Men var ganske morsomt. Han i kassa sa jeg var den første som ikke hadde kjøpt seg wow osv. :p

Jeg har bare kikka litt på Mirrors Edge tidligere, og likte konseptet. Hadde tenkt å kjøpe det den gangen det kom ut. Ved en ren tilfeldighet var jeg Spaceworld (i Bergen) og handla meg WoW: WOTLK natt til Onsdag. Så så jeg Mirrors Edge ligge i hele kartonger på gulvet bak disken, og så spurte jeg om de var til salgs. Var først i køen også, så hadde vel spillet i hånda 00:05 elns :-)

 

Fått tak i det nå. Bestemte meg for å faktisk legge inn NXE slik at jeg får installert det på harddisken. Slipper bråket.

Whut? Hvordan gjør du det på playstation 3?

+1

 

Nå rundet jeg nettopp spillet, ufattelig kult spill! Fikk frysninger på slutten, gled dere! :)

Ufattelig digg ja! Om enn en smule monotomt en og annen gang, var det et engasjerende spill som få. 5.1 lyd og 46" TV gav virkelig magasug på mye av hoppa, og lyden gjør det ikke akkurat noe mindre artig! Musikken var også av ypperste klasse!

 

Til å være et spill som ikke har fokus på våpen, har dette spillet ufattelig mye bra spenning og action. Storyen er det heller ingenting å utsette på!

 

 

Jeg hadde forhåpninger om å klare hele spillet uten å skyte et skudd... og så kom de "elite" PK-vaktene med maskingevær. Klarte du å ta de ved å slå/sparke, eller måtte du ty til våpen du også?

 

 

Wikipedia sier Januar 2009.

Det er for PC-releasen.

 

 

 

Dette er forøvrig ett av få typer spill som egner seg 10 ganger bedre på konsoll enn på PC.

Jeg måtte ty til våpen selv. Umulig å klare spillet uten ett eneste skudd as! :O

Lenke til kommentar
Spilte igjennom på normal først, uten å skyte en eneste en. Var passe vanskelig. Spilte igjennom etterpå på Hard, og da brukte jeg de våpna jeg kunne få tak i. Var sykt enkelt. Runda det på 2,5 time
gikk gjennom på normal jeg og uten å skyte noen. Men nå som storyen er ferdig; lukter oppfølger? :p

Da må jeg spørre hvordan man tar de "elite"-vaktene med heavy maskingevær uten å bruke våpen...? De som kom på båten og på sistebrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...