Gå til innhold

Mirrors edge - Samletråden for all informasjon om spillet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg spillet nettopp. Stelte meg i kø utenfor Spaceworld i byn istad pga nattåpent av release til World of Warcraft greier... Haha, var drit stor kø og alle skulle ha seg wow. Så kommer jeg og skulle kjøpe meg Mirrors Edge. :love: Men var ganske morsomt. Han i kassa sa jeg var den første som ikke hadde kjøpt seg wow osv. :p

Jeg har bare kikka litt på Mirrors Edge tidligere, og likte konseptet. Hadde tenkt å kjøpe det den gangen det kom ut. Ved en ren tilfeldighet var jeg Spaceworld (i Bergen) og handla meg WoW: WOTLK natt til Onsdag. Så så jeg Mirrors Edge ligge i hele kartonger på gulvet bak disken, og så spurte jeg om de var til salgs. Var først i køen også, så hadde vel spillet i hånda 00:05 elns :-)

 

Fått tak i det nå. Bestemte meg for å faktisk legge inn NXE slik at jeg får installert det på harddisken. Slipper bråket.

Whut? Hvordan gjør du det på playstation 3?

+1

 

Nå rundet jeg nettopp spillet, ufattelig kult spill! Fikk frysninger på slutten, gled dere! :)

Ufattelig digg ja! Om enn en smule monotomt en og annen gang, var det et engasjerende spill som få. 5.1 lyd og 46" TV gav virkelig magasug på mye av hoppa, og lyden gjør det ikke akkurat noe mindre artig! Musikken var også av ypperste klasse!

 

Til å være et spill som ikke har fokus på våpen, har dette spillet ufattelig mye bra spenning og action. Storyen er det heller ingenting å utsette på!

 

 

Jeg hadde forhåpninger om å klare hele spillet uten å skyte et skudd... og så kom de "elite" PK-vaktene med maskingevær. Klarte du å ta de ved å slå/sparke, eller måtte du ty til våpen du også?

 

 

Wikipedia sier Januar 2009.

Det er for PC-releasen.

 

 

 

Dette er forøvrig ett av få typer spill som egner seg 10 ganger bedre på konsoll enn på PC.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
du lander såvidt på kanten mens 5 stykker med shotgun skyter på deg.

Det er uten tvil Mirrors Edge's største problem. Jeg har alltid folk etter meg, enten det er supersoldater, helikoptre eller uslåelige superninjaer... For et spill som ikke har fokus på combat, er det veldig mye fokus på combat!

Portal gjorde akkurat samme feilen. I begynnelsen lærte du å tenke annerledes ved hjelp av portal-skytern. Et par nivåer ut i spillet begynte moroa. Du måtte løse oppgaver ved hjelp av ulogisk tankegang. Det var enkel og grei hjernetrim.

Men noen nivåer senere var moroa over. Det gikk fra hjernetrim til timing, i form av irriterende energiballer. Det ødela hele Portal for min del, og det er trist å se at Mirrors Edge gjør akkurat samme feilen.

Jeg hadde håpet på vanskelige oppgaver, hvor jeg virkelig måtte tenke før jeg forstod hvor jeg skulle. Istedet er jeg konstant på flukt fra fiender, og får ikke tid til å nyte spillet.

Jeg hadde også håpet på stor og fin verden, med hopping fra tak til tak. Dessverre foregår 60% av spillet innendørs! Jeg vil ta sats og hoppe fra ett tak til et annet, ikke løpe rundt i ganger...

 

Men ikke misforstå, Mirrors Edge er et godt spill. Det er annerledes og underholdende. Det er bare synd at det gjør en kjempestor feil, som lett kunne vært unngått.

Lenke til kommentar

Spilte et par kapitler i går og kan med det første si at det er veldig viktig å holde flyten når man suser rundt omkring. Desverre fungerer Runners Vision temmelig dårlig. Det er altfor lite ting som markeres i rødt eller at det markeres for sent. Dermed er det litt vanskelig å finne flyten når du ikke har peiling på hvor du skal hen. Skjønner at dette er en av grunnene til at mange sier at spillet er langt bedre når man runder det andre gangen. Siden man da vet hvor man skal hen. Litt synd. Grafikken og den visuelle stilen generelt er det sykeste jeg har sett. Alt er så sinnsykt hærlig designet. Alt fra sammenheng i farger og til kvaliteten på teksturer og modeller. Fantastisk morsomt at det er Svensker som har lagd det! :p Hadde vi bare vært lite flinke i Norge til å utvikle spill! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...