Gå til innhold

Mirrors edge - Samletråden for all informasjon om spillet.


Anbefalte innlegg

Fantastisk demo, dog jeg er redd for at dette er et spill som er gøy de første timene så blir en lei. Litt repeterende?? Ikke vet jeg. :hmm:

Fantastiske farger, grafikk og stemningen er bare toppers. Ehem, joda jeg ble litt kvalm...

Skal nok ha spillet uansett. :w00t:

 

*fjernet av moderator*

 

Er det noen anmeldelser/reviwes ute foreløpig?? :)

Endret av TCi
Fjernet ikke-relatert materiale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan komme med et kjapt svar på om det er med securom i ME?

Og evt hvilken versjon, antall aktiveringer osv om det er så.

Jeg ville nok satset på at det er den nyeste versjonen av SecuROM i ME. EA legger vel ut den samme taktikken de hadde i Spore, med tre aktivasjoner og registrering etc. :no:

 

Men dette med kvalmhet må da kun være på pc? jeg spiller det på Xbox360 og har ikke blitt kvalm av å spille det, heller bare fått noen flotte adrenalinkick og vært sjokkert over den flotte byen og det fine miljøet man beveger seg i. Men dette med kvalmhet går vel fra person til person ;)

Lenke til kommentar
Er det noen anmeldelser/reviwes ute foreløpig?? :)

I følgje Metacritic har Playstation Official Magazine UK ein omtale. Dei ga det 90 av 100:

You've never played anything like Mirror's Edge. It's a genuine original. When it's good - like when you're soaring between two rooftop cranes, pigeons scattering and traffic thrumming below, or dashing between roaming sniper laser sights, breaking into an enormous needle-shaped skyscraper - it's a total rush. And even when it's not quite so good, when you can't work out how to get through a particularly tricky section, the compulsion to keep trying remains strong.

 

 

Å kjøpe dette til PC er lite aktuelt. Konsollversjonane er ute først, har ikkje noko Securom-djevelskap (trur eg), og eg trur dette spelet passar godt for TV og Dualshock-kontrollar.

 

Eg har førehandsbestilt PS3-versjonen. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Jeg ville nok satset på at det er den nyeste versjonen av SecuROM i ME. EA legger vel ut den samme taktikken de hadde i Spore, med tre aktivasjoner og registrering etc. :no:

Mye har skjedd med SecuRom siden Spore. ME vil helt sikkert ta i bruk en langt nyere utgave. Trolig likt Red Alert 3. Altså er kan du aktivere det på 5 maskiner. Og når spillet er aktivert trenger du ikke platen lengre. EA har også et verktøy som lar deg flytte aktiveringene mellom maskiner om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Å kjøpe dette til PC er lite aktuelt. Konsollversjonane er ute først, har ikkje noko Securom-djevelskap (trur eg), og eg trur dette spelet passar godt for TV og Dualshock-kontrollar.

 

Stemmer at det ikke er noe Securom-djevelskap på konsoll, det hadde vært merkverdig. Tror dette spillet er bedre på konsoll selv, og skal nok løpe igjennom xbox-versjonen rundt juletider når eksamen er unnagjort. Har heller ikke merket noe til kvalmhet på konsollversjonene, og heller ingenting til "dårlige" eller "kompliserte" kontrollere, hvordan kan det være komplisert når man bruker tre knapper og to joysticker? Tror dette blir knall, jeg ;)

Lenke til kommentar

Spilte bare demoen og ble fort lei.

Kort sagt er dette Assassin's Creed i førsteperson, 1000 år etter :p

 

Synes det var mye teite klisjeer, som den sparretesten på toppen av skyskraperen med en mager modell. Og at disse "runners" liksom ikke har noe annet valg enn å løpe rundt på taket hvis de vil slippe unna samfunnet.

 

Grafikken var heller ikke så bra som jeg hadde forestilt meg. Veldig bra karaktermodeller, men resten så litt for montont ut, med primært hvite og blå farger.

Lenke til kommentar

@Ramius

 

Vel, det er Assassin's Creed med eit heilt annleis, mykje meir avansert parkour-system, inga snikmyrding, i ein heilt anna setting og med fullstendig forskjellig fokus. Du kan òg seie det er Super Mario Bros 2 i 3D, med andre spelmekanismar, historie, grafikk og lyd. Eller kanskje det er eit "lineært Oblivion på hustak, utan monster og magi".

 

:) Ok, poenget mitt er berre at eg ikkje synast dette spelet kjem i samme sjanger som Assassin's Creed i det heile. Du kan springe på hustak i begge, men med heilt forskjellige system, og alt anna i spela er svært forskjellig.

 

 

@Reactions

 

Eg bestilte frå Gamezone, og har ikkje fått nokon kode. Har ikkje spurt heller, spelet er vel rett rundt hjørnet (tirsdag?). Satsar på eg kan underhalde meg tilstrekkeleg med LBP og Resistance 2 beta i mellomtida. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

"Parkour" eller ikke, du gjør nøyaktig det samme når du beveger deg rundt i verden.

Du løper langs vegger

Du klatrer opp vegger med to hender

Du spretter fra den ene taktoppen til den andre

Og det er en viss utfordring i det at du ikke må falle ned. Bevegelsen blir kul ved at du klarer å effektivt holde en kjede av teknikker i gang, der du varierer mellom hver funksjon. Altså, hopping, dukking, klatring uten stopp. Sømløst.

Så nei, det er ikke helt annerledes allikevel :)

Lenke til kommentar

I AC bestod "parkour"-en (dette er riktigare enn "freerunning", eg slo det opp, det er ikkje heilt det samme) stort sett av å halde nede ein knapp og peike Altair i den generelle retninga du ville han skulle springe. Deretter gjekk det mykje på automatikk. Utfordringa bestod i stor grad av å planlegge drapa dine, på å handtere folkemengder, på slåsting. Der var òg ein del klatring, og det å komme seg frå A til B ubemerka var av og til ei utfordring, men det var ikkje hovudfokus i spelet.

 

I ME har du mykje meir direkte kontroll over bevegelsane til karakteren du spelar, og spelet er i all hovudsak fokusert på det å komme seg fram. Du ser alt frå 1.-persons synsvinkel, noko som gir ei heilt anna oppleving.

 

Du kan kanskje samanlikne det litt med Gran Turismo og Grand Theft Auto. Der er bilkøyring i begge, men fokuset er eit heilt anna.

 

Kay

Lenke til kommentar
AC bestod "parkour"-en (dette er riktigare enn "freerunning", eg slo det opp, det er ikkje heilt det samme) stort sett av å halde nede ein knapp og peike Altair i den generelle retninga du ville han skulle springe. Deretter gjekk det mykje på automatikk.

 

Er litt uenig. Hadde det stort sett vært automatisk så hadde det ikke gått an å falle og drite seg ut. Det var jo det som var utfordringen, ikke drapene. Hvertfall for meg.

 

Men hvordan du skulle rømme fra fra drapene etter at du hadde gjort dem, når kaos brøt ut i byen. Genialt med AC var at du selv måtte se hvor det gikk an å komme seg frem og hvor det var sperrer. I Mirrors Edge så er det jo opplagt, du skal klatre på alt som er rødt.

 

Dice har gjort alt de kan for å lage en jordnær fysikkmotor som mulig, med untak av de overdrevent lange hoppene. Og jeg vil si at de til en viss grad har prøvd å framstille verden som ekte, med skyskrapere, parkour, ekte mennesker som dør av kuleskudd osv. Men i den ekte verden er jo ingen riktig vei farget på forhånd for at du skal gå på den.

 

Dette bidrar til å gjøre spillet lineært synes jeg. For i virkeligheten ser du mange skyskrapere, og på toppen av en storby kan mulighetene virke endesløse, men i realiteten er det en svært liten frihet du har - over hvor du vil bevege deg hen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...