Gå til innhold

Mest undervurderte spillere i Premier League


gaamst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange undervurderte spillere i Premier League. Synes det blir for å dumt å si at Clichy og Sagna er undervurderte, for de kom vel begge så vidt jeg vet med på PFA Team of the Year, og de er med det annerkjente som Premier Leagues beste backer, noe jeg anser de to for å være. Herlige offensive kvaliteter. At Domenech baserer sine laguttak på astrologi sier mer om mannen enn Clichy og Sagna. At Evra er undervurdert kan jeg heller ikke gå med på. Etter Clichy er han uten tvil Premier Leagues nest beste venstreback, og det er ikke mange som vil si noe på den avgjørelsen.

 

Tim Cahill, Mikel Arteta, Jermaine Jenas, Jermaine Defoe, Brad Friedel - listen kan gjøres lengre ved behov.

 

Angående Babel ser jeg ingenting ved ham som tilsier at han er overvurdert på noen måte. Han har kanskje vært en berg- og dalbane gjennom hele sesongen, og har vært alt annet enn stabil, men det er så og si ingen som vurderer ham som en av Premier Leagues beste spillere enda. Han er fremdeles ung, og viste glimtvis at han har potensialet til å bli en meget god spiller. Finnan, Pennant og Kuyt overvurderte? Vil heller si at Kuyt er undervurdert. Arbeidsjernet har gitt alt, mens Finnan og Pennant ikke en gang spiller fast for sine respektive klubber, og får dermed close to nothing når det gjelder oppmerksomhet.

 

De blir knapt nevnt i mediene.

 

Vedran Ćorluka (Manchester City)

Nicklas Bendtner (Arsenal)

Wilfred Bouma (Aston Villa)

Gaël Clichy (Arsenal)

Ricardo Carvalho (Chelsea)

Jérémie Aliadière (Middlesbrough)

 

Nice. Kan gå med på spesielt Ćorluka. Alidière har ikke bevist noe særlig i M'boro under Southgate, så han ser jeg ikke på som undervurdert.

Lenke til kommentar
At Clichy er undervurdert kan jeg heller ikke gå med på. Etter Evra er han uten tvil Premier Leagues nest beste venstreback, og det er ikke mange som vil si noe på den avgjørelsen.

Skjønner at du er trøtt, så fikset like så greit på den for deg :)

 

Hehehe, United her i stua skjønner jeg? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Clichy har vært veldig god i år, men ingen og absolutt ingen har spilt bedre enn Evra. Basta! Trenger ikke være United for å skjønne det.

Lenke til kommentar
At Clichy er undervurdert kan jeg heller ikke gå med på. Etter Evra er han uten tvil Premier Leagues nest beste venstreback, og det er ikke mange som vil si noe på den avgjørelsen.

Skjønner at du er trøtt, så fikset like så greit på den for deg :)

 

Hehehe, United her i stua skjønner jeg? :)

Jepp. Kan gjerne se på OPTA(?) poeng. Men jeg mener fortsatt Evra har større offensive kvaliteter. Defensivt kan jeg innrømme at plasseringsevnen og taklingstyrken til Clichy er et ørlite hakk bedre. Men igjen har Evra større fart å er bedre på hode (liten Henning). Så jeg tar Evra anyday.

Lenke til kommentar
Jepp. Kan gjerne se på OPTA(?) poeng. Men jeg mener fortsatt Evra har større offensive kvaliteter. Defensivt kan jeg innrømme at plasseringsevnen og taklingstyrken til Clichy er et ørlite hakk bedre. Men igjen har Evra større fart å er bedre på hode (liten Henning). Så jeg tar Evra anyday.

 

Det er ikke alltid at OPTA er den korrekte målingen. Man kan ikke hele tiden gå etter antall poeng en spiller har samlet for laget sitt i løpet av en sesong, spesielt når de har forskjellige roller. Se på Dirk Kuyt. Han har vært god for Liverpool denne sesongen, og levert en super innsats som arbeidsjern på høyrevingen og i begynnelsen av sesongen spiss. Likevel tror jeg ikke han rangeres særlig høyt på grunn av få mål. Angående Evra sammenlignet med Clichy synes jeg han er relativt lik når det gjelder offensive kvaliteter, ikke mye skiller på det punktet, men timingen og fysikken til Clichy anyday.

 

Hodestyrke er ikke en prioritet for en back, så når vi skal rangere de beste venstrebackene i Premier League nytter det ikke å se på hodestyrke, selv om det selvfølgelig kommer godt med på cornere, da spesifikt defensive cornere.

 

Dette kommer fra en som sympatiserer med United i Premier League, men liker angrepsfotballen til Gunners.

Lenke til kommentar
Det er ikke alltid at OPTA er den korrekte målingen. Man kan ikke hele tiden gå etter antall poeng en spiller har samlet for laget sitt i løpet av en sesong, spesielt når de har forskjellige roller. Se på Dirk Kuyt. Han har vært god for Liverpool denne sesongen, og levert en super innsats som arbeidsjern på høyrevingen og i begynnelsen av sesongen spiss. Likevel tror jeg ikke han rangeres særlig høyt på grunn av få mål. Angående Evra sammenlignet med Clichy synes jeg han er relativt lik når det gjelder offensive kvaliteter, ikke mye skiller på det punktet, men timingen og fysikken til Clichy anyday.

 

Hodestyrke er ikke en prioritet for en back, så når vi skal rangere de beste venstrebackene i Premier League nytter det ikke å se på hodestyrke, selv om det selvfølgelig kommer godt med på cornere, da spesifikt defensive cornere.

 

Dette kommer fra en som sympatiserer med United i Premier League, men liker angrepsfotballen til Gunners.

Clichy var den beste på OPTA sine målinger btw. Dødfødt diskusjon anyway. Evra har spilt best over tid etter min mening, å er både kjappere og mer gjennombruddshissig enn Clichy. Å hodestyrke ikke en prioritet? Som du selv sier er det gull verdt på defensive dødballer, der forresten de fleste målene Untied slipper inn kommer.

Lenke til kommentar
Clichy var den beste på OPTA sine målinger btw. Dødfødt diskusjon anyway. Evra har spilt best over tid etter min mening, å er både kjappere og mer gjennombruddshissig enn Clichy. Å hodestyrke ikke en prioritet? Som du selv sier er det gull verdt på defensive dødballer, der forresten de fleste målene United slipper inn kommer.

 

Jeg tror ikke vi kommer noen vei med denne diskusjonen. Nå skal man likevel huske på at Evra er 27 og har enorm erfaring gjennom flere sesonger i Nice og en lang fartstid som inkluderer finale i Champions League med Monaco. Rutinen hans spiller en god del inn, men sammenligner vi det med Clichy synes jeg sistnevnte holder hodet enda kaldere enn Evra. Det er likevel ikke mye som skiller disse. Jeg hadde uten tvil satt opp Clichy med Evra som annenvalg på hvilket som helst verdenslag da de er de beste venstrebackene i dagens fotball, og to av de beste backene også.

 

De to, Daniel Alves og Sergio Ramos.

 

Er Ricardo Carvalho så særlig oppskrytt da? Players' Player of the Year i Chelsea 2008.

 

Mente undervurdert.

Lenke til kommentar

Man kan ikke basere sine meninger på OPTA-målingene. Var ikke Tevez en stund ligaens beste spiller der da? Nuff said.

 

Selv mener jeg Evra er en smule bedre enn Clichy. Evra har mer rutine, og han har vunnet mer, og samtidig mener jeg at han er bedre defensivt. Offensivt vil jeg sidestille de.

 

Uansett, de to beste venstrebackene i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Helt utrolig at Blackburn har fått beholdt Friedel alle disse åra. Ellers synest jeg at Carrick og Babel er undervurdert.

 

Hvordan er Babel undervurdert?

Slenger meg på denne, Babel er mer overvurdert enn undervurdert.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...