Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Radiatoren gikk tom, bilen stoppet


3raz3r

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjørte til skolen i går, da bilen plutselig stoppet. Fikk svingt inn på en bussholdeplass og stoppet der, og åpnet panseret. Det viste seg da at bilen hadde gått varm, og det røyk fra motoren. Det var ikke noe vann igjen i radiatoren(?). Prøvde å starte bilen et par ganger igjen, uten hell. Prøvde også dette i fart. Så fikk jeg omsider hentet noe vann og litt frostvæske som jeg fylte på, og lot den stå litt for å kjøle seg ned. Men den starter ikke i det hele tatt. Hva kan ha skjedd? Vil det evt bli dyrt å fikse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen bil er det?

 

Vil tippe du har blåst topp pakningen og en eller fler sylindre står fulle av vann.. Da sviver den ikke.

Varmskjæring har jeg aldri vært borti faktisk på en bilmotor. Har tvangskjørt en boblemotor før til den sto bom pal, men det var bare og vente noen timer så fikk du sviva den igjen.. Seff helt herpa, men det gikk rundt.

 

Skru ut plugga og se om det spruter ut frostveske foran der når du kjinner på starteren.. Det tror jeg har skjedd!

Lenke til kommentar
Da er det hvert fall ikke noe problem å få tak i motor til den ;)

Har faktisk en 2.8 V6 på hånda hvis det er det du har, eller er på utkikk etter :)

Tror ikke det er det den har, er no 2.0-greier! Har ikke så veldig greie på bil, så jeg vet egentlig ikke. Hvor mye koster en ny/brukt motor sånn ca?

Lenke til kommentar
Tenninga "går på", men motoren vil på en måte ikke reagere.

 

Her må du nok være litt mer nøye i beskrivelsen din. Prøver motoren å starte? Skjer det absolutt ingenting (ingen lyder eller noe) under panseret? Kommer det mange høye etterfølgende klikk osv osv

Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjørte til skolen i går, da bilen plutselig stoppet. Fikk svingt inn på en bussholdeplass og stoppet der, og åpnet panseret. Det viste seg da at bilen hadde gått varm, og det røyk fra motoren. Det var ikke noe vann igjen i radiatoren(?). Prøvde å starte bilen et par ganger igjen, uten hell. Prøvde også dette i fart. Så fikk jeg omsider hentet noe vann og litt frostvæske som jeg fylte på, og lot den stå litt for å kjøle seg ned. Men den starter ikke i det hele tatt. Hva kan ha skjedd? Vil det evt bli dyrt å fikse?

 

Dette er ikke for å virke skadefro, men hvorfor i all verden stoppet du ikke når det etter alle solemerker må ha lyst rødt på instrumentpanelet ditt, samt at temperaturmåleren sto godt inne på rødt? Du lærte jo dette på kjøreskolen?

 

Uansett så må du ha bilen på verksted, og få de til å sjekke over, og gi deg et prisoverslag. Mekker`n sine råd i tråden her er gode tips for å sjekke hva og hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar
Tenninga "går på", men motoren vil på en måte ikke reagere.

 

Her må du nok være litt mer nøye i beskrivelsen din. Prøver motoren å starte? Skjer det absolutt ingenting (ingen lyder eller noe) under panseret? Kommer det mange høye etterfølgende klikk osv osv

Ingen klikk, så vidt jeg kan huske. La ikke spesielt merke til noe i alle fall. Ikke vet jeg hva jeg skal høre etter heller. Den står nå på verksted, så blir vel årnings.

 

Dette er ikke for å virke skadefro, men hvorfor i all verden stoppet du ikke når det etter alle solemerker må ha lyst rødt på instrumentpanelet ditt, samt at temperaturmåleren sto godt inne på rødt? Du lærte jo dette på kjøreskolen?

 

Uansett så må du ha bilen på verksted, og få de til å sjekke over, og gi deg et prisoverslag. Mekker`n sine råd i tråden her er gode tips for å sjekke hva og hvor feilen ligger.

Fordi det ikke lyste noe lys. Temperaturmåleren falt det meg ikke inn å sjekke, da jeg ikke merket noe som helst med bilen før den plutselig døde.

 

Som sagt er den på verksted nå, så får vi se hva som skjer med den.

Lenke til kommentar

Høres ikke bra ut dette, men snodig om du ikke merket noe når den ble varm.

var en del plaget med vannlekasje og at vannet frøs seg i vinter, og har alle gangene merket at motoren har begynt å "hoste" å "harke" når den var skikkelig varm, og har klart å stoppet den fort.

 

men er nyskjerrig på hva som er feil med din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...