Gå til innhold

Sniktitt: Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)


Anbefalte innlegg

Er det sagt noe om hva det vil bli i måneds avgift for å spille ?

 

100-120kr regner jeg med.. Det er ganske normalt. Er den prisen på Anarchy Online(Funcoms første MMORPG).

Blir sikkert billigere om man betaler for flere måneder.

 

Gleder meg som en unge! venter spent på at Collector Edition skal ligge i post kassa.. også rett før bursdagen min! Blir tidenes bursdagsgave fra meg selv :)

I hht Itavisen.no vil maanedsbeloepet ligge paa ca 75 kr.

Uansett, rangen 75 til 120 kr pr maaned synes jeg personelig hoeres vederstyggelig mye ut.

Tror ikke jeg er med paa den moroa nei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare gi en heads up.

Vi som begynte med 1337 speak for mange år siden har blitt voksen nå. Så det er nok ikke noe reservert for fjortiser lenger. De fleste bruker det nok ikke til vanlig, men jeg har ingen problemer med å si "omg pwnt!0101!ONEONE!" hvis jeg er i køddehumør. Heh, jeg kan faktisk finne på å si pwne i virkeligheten. Er blitt påvirket kan en si.

 

Det som er det verste er småkids som ikke kan engelsk og derfor ikke kan skjønne kommandoer og gi deg noe vettug feedback på noe som helst, ikke om noen tar på seg klovnehatt og bruker et 1337 uttrykk nå og da.

 

EDIT:

@johncl:

Vil bare si at det å spille caster klasser vil forsåvidt være ganske likt WoW i mange tilfeller. Så de som foretrekker slik action har muligheten til det de også.

 

75kr pr mnd er ikke mye for et mmo.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Selv jeg som aldri har hatt noe sans for "abonnement-baserte" MMORPG spill vurderer å kjøpe og teste ut AoC. ;) Så blir spennende å se hva Funcom klarer å få til over tid med AoC.

 

Eneste ulempen er at med Socket 939, X24400+ CPU, 3GB DDR PC3200 RAM og 7900GT skjermkort blir nok i minste laget til AoC selv om det skal klare å kjøre på det. Blir nok å vente til jeg oppgraderer for å kunne kose seg med det AoC faktisk kan tilby i så tilfelle. :)

Lenke til kommentar
Trist at de fokuserer på voksne spillere når 90% av de jeg vet skal spille er fjortiser. Det kunne blitt bra, men for meg er communityet helt klart det viktigste. Slik det er nå er AoC ødelagt før det i det hele tatt kommer ut. :(

 

Hallo? Dette er den mest egosentriske kommentaren jeg noensinne har hørt!

Det er så mange spill myntet på den aldersgruppa du snakker om at det da bare rimelig at det endelig kommer et for de litt "eldre".

Går det ann å glede seg over mangfold for en gang skyld?

Lenke til kommentar
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

 

Du kødder håper jeg. Du vet du kan blokke slag pluss forandre retning på hovedforsvaret(disse skjold ikonene som du ser rundt andre fiender) ditt også sant?

Fortell meg at dette ikke legger til rette for ferdighet.

 

Blokking av slag er automatisk som World of Warcraft, du har en blocke knapp men det bare booser defensen til din figur ingenting annet. Og ja du må forandre retning ettersom hvor skjoldet på din fiende er, men igjen det er bare å spamme i alle retninger. Det er ingen ferdigheter som jeg vil kalle det i disse spillene. Hele MMORPG sjangeren fortjener en komplett overhaling.

Lenke til kommentar
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

 

Du kødder håper jeg. Du vet du kan blokke slag pluss forandre retning på hovedforsvaret(disse skjold ikonene som du ser rundt andre fiender) ditt også sant?

Fortell meg at dette ikke legger til rette for ferdighet.

 

Blokking av slag er automatisk som World of Warcraft, du har en blocke knapp men det bare booser defensen til din figur ingenting annet. Og ja du må forandre retning ettersom hvor skjoldet på din fiende er, men igjen det er bare å spamme i alle retninger. Det er ingen ferdigheter som jeg vil kalle det i disse spillene. Hele MMORPG sjangeren fortjener en komplett overhaling.

 

Om en barbarian har en av de bedre komboene sine med slag som "høyre høyre venstre" f.eks. Hvor kombo slaget kommer på venstre side, så vil jeg nå si det tar litt ferdigheter å vite for så å reagere ved å blokke det angrepet mest mulig. I pve, kanskje ikke så mye, i pvp livsviktig.

 

Et utopia for pvp spillere? Neppe, men det er en forbedring til det vi har så langt i MMORPG. Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Blokking av slag er automatisk som World of Warcraft, du har en blocke knapp men det bare booser defensen til din figur ingenting annet. Og ja du må forandre retning ettersom hvor skjoldet på din fiende er, men igjen det er bare å spamme i alle retninger. Det er ingen ferdigheter som jeg vil kalle det i disse spillene. Hele MMORPG sjangeren fortjener en komplett overhaling.

Tenk over grunnen til at mmorpg-sjangeren, nå også inkludert AoC, ikke kan bevege seg så sterkt i retningen du ønsker. Jeg kan finne minst to gode grunner på stående fot, og det er lag (lægg) og brukervennlighet.

 

Blir det for komplisert så blir det færre brukere, og blir det færre brukere blir et mmorpg nidtrist. Jo mer ferdighetsbasert bevegelsene blir, jo verre blir konsekvensene av høy latency. Det blir litt som hardcore Diablo 2, jeg spilte det ikke fordi jeg ikke stolte på nettlinja. Det er ikke kult å dø fordi spillet ikke registrerte at du blokkerte slaget. I et mmorpg har latency en tendens til å være større også..

 

Kanskje vi skal overhale internett før vi overhaler mmorpg-sjangeren?

 

Forøvrig så skal det sies at det virker som at du har ganske ureflekterte meninger og framstår som en smule arrogant når du sier at det ikke går an å nyte godt av ferdighetene sine i mmorpg-spill. Til og med World of Warcraft belønner ferdigheter. Det er bare synd at det belønner investert tid enda mer, noe jeg håper AoC klarer å unngå.

 

Skal du spille et spill som virkelig belønner ferdigheter burde du holde deg til CS. Selv skal jeg nok prøve AoC, men etter å ha sett et par videoer er jeg en smule skeptisk til om jeg kommer til å like spillet. Det fortjener uansett å testes!

Lenke til kommentar
svært tungrodd med et infløkt kampsystem

På hvilken måte?

Eneste ulempen er at med Socket 939, X24400+ CPU, 3GB DDR PC3200 RAM og 7900GT skjermkort blir nok i minste laget til AoC selv om det skal klare å kjøre på det. Blir nok å vente til jeg oppgraderer for å kunne kose seg med det AoC faktisk kan tilby i så tilfelle.

Dette. :) Noe av det som gjør WoW så utbredt er vel at det kan kjøres på nesten hvilken som helst PC. Jo lavere systemkrav, jo større potensiell brukergruppe og jo mere $$. Det med kampsystemet var bare basert på det som stod i artikkelen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Grunn til at World Of Warcraft kjører på nesten hvilken som helst PC, er fordi det er 4 (?) år gammelt, og teknologien har gått fram i dag. Funcom kunne jo og laget AoC i crappy grafikk hvis de ville, og kanskje fått flere spillere, men heldighvis (mener nå jeg) så gjør de ikke det.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

 

Du kødder håper jeg. Du vet du kan blokke slag pluss forandre retning på hovedforsvaret(disse skjold ikonene som du ser rundt andre fiender) ditt også sant?

Fortell meg at dette ikke legger til rette for ferdighet.

 

Blokking av slag er automatisk som World of Warcraft, du har en blocke knapp men det bare booser defensen til din figur ingenting annet. Og ja du må forandre retning ettersom hvor skjoldet på din fiende er, men igjen det er bare å spamme i alle retninger. Det er ingen ferdigheter som jeg vil kalle det i disse spillene. Hele MMORPG sjangeren fortjener en komplett overhaling.

 

Jeg snakker om at du SELV må forandre dine EGNE shield ikoner. Det gjør man med å holde inne ctrl og bruke retningsknappene. Man må også parrere fra en spesiell retning(nei, det er ikke automatisk slik du påstår) slik at man ikke tar noe skade i det hele tatt.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Det er bare synd at det belønner investert tid enda mer, noe jeg håper AoC klarer å unngå.

 

Kofor det? Mye av grunnen til at spillet er morsomt å spiller er at det finnes mål man må invistere litt tid i for og nå. Uten dette hadde jo det blitt kjedlig å spille.

Om du ikkje har tid til å spille så bare la være da.

Lenke til kommentar
Det jeg mente er at siden de fokuserer på voksne hadde jeg håpet å slippe mer l33t-speak, et nytt guild wars commuity og alt det pisset der, men det skjer neppe. Jeg skal selvsagt prøve AoC, men dagen jeg møter en fjortis er det rett ut for min del. Er det ikke nok at folk ødelegger RP servere med vilje hele tiden ved å ikke rollespille og grinder som bare f'en i begynnerområer med folk på svært høyt level? Jeg håper virkelig communityet i AoC kan være mer voksent, men jeg tviler sterkt.

 

De fleste unge spillerne jeg har møtt har vært hyggelige folk. Jeg har en sterk misstanke om at de fleste "fjortiser" er betraktelig eldre enn fjorten år.

 

Det enkleste er å ikke gidde å la seg irritere. Da forsvinner hele "fjortisproblemet" :!:

Lenke til kommentar
Det jeg mente er at siden de fokuserer på voksne hadde jeg håpet å slippe mer l33t-speak, et nytt guild wars commuity og alt det pisset der, men det skjer neppe. Jeg skal selvsagt prøve AoC, men dagen jeg møter en fjortis er det rett ut for min del. Er det ikke nok at folk ødelegger RP servere med vilje hele tiden ved å ikke rollespille og grinder som bare f'en i begynnerområer med folk på svært høyt level? Jeg håper virkelig communityet i AoC kan være mer voksent, men jeg tviler sterkt.

 

De fleste unge spillerne jeg har møtt har vært hyggelige folk. Jeg har en sterk misstanke om at de fleste "fjortiser" er betraktelig eldre enn fjorten år.

 

Det enkleste er å ikke gidde å la seg irritere. Da forsvinner hele "fjortisproblemet" :!:

 

Riktig, det finnes drittsekker i alle aldre. Jeg pleier som oftest bare å spørre de som syter/slenger dritt om de har mensen. Da slutter de med en gang. Så sant de er gutter vel å merke. Det er farlig å bli anklaget for å ha mensen som gutt vettu.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
på tide vi voksne får oss noe å kose oss med..

 

drittungene kan spille wow

 

Enig...

 

Jeg spiller MMO spill pga PvP. Synes det er konge at Funcom satser med engang på Player vs Player, tok alt for lang tid før Blizzard gjorde noe som helst med det.

Jeg kommer nok til å joine en Pve server, og spille kontrolert PvP.

 

Dessuten, dette er Norske greier, er jo litt stolt av det!

 

Jeg gleder meg til AoC og venter min CE i posten!!

 

Jeg har spilt wow i 3-4år, og må si at hele WoW føles litt gammelt ut.

Uten at jeg klarer å sette ord på det, mulig jeg er lei bare?

Nå har jeg solgt begge mine 2 fult utstyr karakterer til sum 10k. Rett å slett fordi det ikke finnes mer å gjøre etter du har fått alt utstyr i PvP

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...