Gå til innhold

Sniktitt: Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)


Anbefalte innlegg

Vil ikke si at 3 dagers forsprang vil revlusjonere dem akkurat.

Og for alt vi vet kan serverne suge rompe de første dagene.

 

Og for alt vi vet [bkommer[/b] serverne suge rompe de første dagene.

 

Trur det skal litt til for å ungå dette, Funcom har nok ikke god nok oversikt over hvor populært spillet er blitt. De skulle kunne håndtere 500k spillere med serverparken slik den var nå leste jeg på forumet deres her om dagen, noe som sikkert er en overdrivelse, og "håndtere" kan bety 500k som får logget inn men ikke gjort stort annet. MEN mmorpg folk er vel blitt vant til at launchday er ikke en dag man satser på å spille mest mulig:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ikke si at 3 dagers forsprang vil revlusjonere dem akkurat.

Og for alt vi vet kan serverne suge rompe de første dagene.

Jeg kjenner ikke spillet godt nok til å kjenne til hva 3 dagers forsprang vil bety. Men det må bety nok siden det selges, tror ikke det er ene og alene for å få spillet litt tidligere.

Lenke til kommentar

Tror fremdeles ikke det kommer til å bli sånn at de som forhåndsbestille blir å bli "kongene på haugen" uansett. Er vel neppe de som kommer til å bli dagens Kungen og 2400+ rating folk i wow.

Tror ikke det vil ha noe å si. Bortsett fra at de som begynner 3 dager senere kan muligens få noe hjelp hos dem til det mest grunnleggende.

Lenke til kommentar

3 dagers forsprang vil være et godt tilbud for de som ikke vil stå i kø for å gjøre quests. Nå vet jeg ikke hva 2400+ rating er for noe, men 3 dagene vil ha null og niks å si for endgame, hvertfall fra enkelt person til enkelt person, men som guild vil det kanskje ha noe å si, for rent teoretisk vil da kanskje en guild ligge 3 dager forann andre guilds i innsamling til pve city, og den som får høyeste tier pve city først får jo også velge akkurat den plassen den vil ha i Border Kingdoms og dermed sikre seg ekstra ressurser som videre vil styrke guildens posisjon på serveren og mulighetene den har til å forsvare seg mot "tregere" guilds.

 

Edit: Må bare legge til, trur jeg har litt problemer med for mye kommabruk og kanskje norsk generelt :p

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
3 dagers forsprang vil være et godt tilbud for de som ikke vil stå i kø for å gjøre quests. Nå vet jeg ikke hva 2400+ rating er for noe, men 3 dagene vil ha null og niks å si for endgame, hvertfall fra enkelt person til enkelt person, men som guild vil det kanskje ha noe å si, for rent teoretisk vil da kanskje en guild ligge 3 dager forann andre guilds i innsamling til pve city, og den som får høyeste tier pve city først får jo også velge akkurat den plassen den vil ha i Border Kingdoms og dermed sikre seg ekstra ressurser som videre vil styrke guildens posisjon på serveren og mulighetene den har til å forsvare seg mot "tregere" guilds.

Det er slike ting jeg tenker på i MMORPG sammenheng ja. Dette er jo ikke er Solo spill.

Lenke til kommentar
Trist at de fokuserer på voksne spillere når 90% av de jeg vet skal spille er fjortiser. Det kunne blitt bra, men for meg er communityet helt klart det viktigste. Slik det er nå er AoC ødelagt før det i det hele tatt kommer ut. :(

 

haha det er jo nettop derfor jeg kommer til å spille det, i håp om at alle de udugelige fjortisene som er på wow ikke har noe i ett spill å gjøre 90% av spillerene på wow kommer ikke gjennom karazhan ein gang. å det er ikke fordi det er vanskelig det skyldes bare at det sitter så mange unger så ikke kan opp ned på noen ting der.

håper indeligt at dere holder dere unna enkelt å greit

Lenke til kommentar
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

 

Du kødder håper jeg. Du vet du kan blokke slag pluss forandre retning på hovedforsvaret(disse skjold ikonene som du ser rundt andre fiender) ditt også sant?

Fortell meg at dette ikke legger til rette for ferdighet.

 

Blokking av slag er automatisk som World of Warcraft, du har en blocke knapp men det bare booser defensen til din figur ingenting annet. Og ja du må forandre retning ettersom hvor skjoldet på din fiende er, men igjen det er bare å spamme i alle retninger. Det er ingen ferdigheter som jeg vil kalle det i disse spillene. Hele MMORPG sjangeren fortjener en komplett overhaling.

 

eg blir heil dårlig av å lese dette innlegget vet lyser typisk spiller som ikke vet ka han holder på med verken i wow eller noe annet greit nok at wow er en del 123 for de som er totalt noobs å det går ann å lvl til 70 med å trykke 123 men skal du spille pvp eller raide på høyt nivå så er det mye mye mer en bare 123... heheh det er ganske lett å skille ut noobsa og fjortisene på dette forumet

Lenke til kommentar

Det var også en måte å si det på Avean. (Håper for din del du bare pepprer skit i postene dine)

Har du spilt WoW? hvis du bare trykket 123 skjønner jeg godt hvorfor du ikke spiller det lengre... End game raiding på wow er ikke akkurat lett da, der gjelder det å være samspilt å vite hva man skal gjøre når man skal gjøre det. Og da prøver man å luke ut fjortiser som bare trykker 123.

 

Ang AoC, har du prøvd PvP systemet selv? Eller har du sett et par filmer av producerne som spiller? Nesten alle som har prøvd det sier at det er mye mer skillbasert enn andre MMORPG's. Jeg har personlig ikke prøvd det, men av det jeg erfarer fra vennene mine som har prøvd det er det ikke bare å trykke 1,2,3 i vildens sky.

 

Btw, måten du argumenterer på viser klart dårlig grunnlag av hva du referer til...

+ at du rett og slett er kvalm, og det virker som om du prøver å kaste bensin på bålet ved å gå inn i en slik tråd å poste dritt.

 

Men smaken er som baken, delt (hårete :p) så skal ikke flame deg for at du er negativ til MMORPG-spillene, men er bare grunlaget til hvorfor du er det som jeg, og sikkert fler, undres over.

Lenke til kommentar
Operaen ble jo nevnt i artikkelen. Er ikke spill både kultur for massene samtidig som det er stor butikk, hvorfor satser ikke Norge mer på spill istedenfor opera for de på vestkant-Oslo? Når oljen en gang forsvinner må vi jo ha noe å drive med, spillindustri kan være en ting vi kan drive med her i Norge.

 

Opera er de populært blant massene? FOrestillingene selger jo veldig godt.

 

Forøvrig så må jeg innrømme jeg er litt skeptisk til hvor bra AoC blir og dens suksess, men vi får se, forhåpentligvis tar jeg feil.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Kofor det? Mye av grunnen til at spillet er morsomt å spiller er at det finnes mål man må invistere litt tid i for og nå. Uten dette hadde jo det blitt kjedlig å spille.

Her kommer et sent svar:

 

Det er mange mål å nå i feks. WoW. Jeg har ikke noe imot utstyrsavhengighet i PvE. I PvP derimot hadde jeg nok ønsket meg litt mindre utstyrsavhengighet. Hvordan et slikt system skal løses har jeg dessverre ikke noe svar på, jeg bare håper at en eller annen utvikler klarer å løse dette. Guild Wars (som ikke er et mmo, men allikevel) var inne på noe med PvP Only-characters, og WoW har nylig lansert en tournament-server. Dette er fine eksempel på metoder som ikke belønner investert i spillet utenom den tiden som brukes til å bli flinkere. Eller lettere sagt får man tilgang til steder der alle er rimelig jevnt stilt, og den store avgjørende faktoren blir spillerens egne evner (og slike ting som lagoppsett osv, men sånt går det ikke an å unngå).

 

Om du ikkje har tid til å spille så bare la være da.

 

Eller spille PvE-server, slik jeg har gjort. Å nevner noe jeg ønsker å se i et spill er ikke synonymt med å si at jeg hater utviklerne eller spillet om de ikke oppfyller ønsket. Sånn sett vet jeg ikke hvor du vil med argumentet. Jeg har mer enn nok tid til å spille, men jeg liker ikke å investere store mengder tid i kun ett spill. Mange er naturligvis ikke i samme båt som meg, men jeg tror fortsatt at en del er det. For de som er i samme båt som meg kunne jo for eksempel pvp-characters eller servere eller lignende kunne implementeres, alternativt flere typer servere, flere typer pvp, osv..

 

Det er jo lov å håpe, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Dette er sikkert et vansklig spørsmål siden AOC ikke er ute ennå.

Men er det noen som har en aning om at vi som er Euro players can spille med US players?

eller vil det bli splittet server.

Jeg selv håper de ikke splitter siden jeg har venner som jeg har spillt Everquest2 med i over 3 år og EVE online.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Takker for Svaret Rattpjusker:)

JA,jeg har bare spillt på US server og vil fortsette med det:)

Vi er 5 stykker som vil være sammen og vi har blitt som en liten gjeng lol.

Min spilletid er fra midnatt til morgen norsk tid, så det er ikke noe vits for meg å spille på en Euro server.

Så US spilletid passer meg mye mere:)

Lenke til kommentar
Takker for Svaret Rattpjusker:)

JA,jeg har bare spillt på US server og vil fortsette med det:)

Vi er 5 stykker som vil være sammen og vi har blitt som en liten gjeng lol.

Min spilletid er fra midnatt til morgen norsk tid, så det er ikke noe vits for meg å spille på en Euro server.

Så US spilletid passer meg mye mere:)

Pass på å kjøpe en US AOC versjon så er du good to go. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jepp. Hvis du kjøper EU versjon av AoC så kan du bare spille på EU server. Og omvendt. Så hvis du vil spille på en US server, så må du få US AoC.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...