Gå til innhold

HD film på Marketplace.


Ruste

Anbefalte innlegg

I Amerika så selger dem HD filmer over Marketplace og det tar vel ikke lange stunden før det kommer til Norge, men trenger man en HD spiller for å laste ned å se en sånn film?

 

Fordi mange av dem Gameplay videoene jeg laster ned fra xbox live er jo i High Def, så vil det gå ann å gjøre det samme med filmer?

Endret av Ruste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så trenger man vel stor HardDisk.

Vil ikke tro at 20 GB (13Gb i reell bruk) er nok til noe særlig HD.

Når en skikkelig HD film i dag tar godt og vel 30GB++, så er jeg skeptisk til kvaliteten hvis en hel film skulle få plass på 20GB-disken.

 

Mener "HD-filmene" på marketplace er 5-6Gb. Så det går med liten harddisk også. Men jeg skriver " " tegn rundt fordi... tja... filstørrelsen tilsier at det begrenser bitrate/kvalitet noe + at det er snakk om 720p filmer og ikke 1080p, og det er også nedstrippet lyd i forhold til HD DVD /BD filmene på plate. Så, klart, hvis jeg har valget mellom å leie DVD versjonen i sjappa eller laste ned en 720p versjon fra marketplace så velger jeg det siste. Men er det en film jeg virkelig vil eie, så ville jeg nok satse på å få tak i Blu-ray versjonen ja..

Lenke til kommentar
Mener "HD-filmene" på marketplace er 5-6Gb. Så det går med liten harddisk også. Men jeg skriver " " tegn rundt fordi... tja... filstørrelsen tilsier at det begrenser bitrate/kvalitet noe + at det er snakk om 720p filmer og ikke 1080p...

 

Da stiller jeg meg meget skeptisk til hvilken kvalitet dette faktisk blir.

Selv en vanlig dvd-film i dag har jo filmdelen i 576p på 5-6GB.

At så en såkalt HD-film skal klare det på samme størrelsen, gjør at jeg får liten tro på kvaliteten.

Lenke til kommentar

Hei gutt.

 

Jeg har selv nedlastet StarWars episoder som WMA-HD format, de kom i 7,84gbyte i alle fall Episode 1. Synes det var kjempekvalitet jeg, spess i begynnelsen når man ser stjernene.

 

PS: Tror du sitter litt fast i DVD-MPEG2 kvalitet. Nyere WMA og MPEG4 gir mye kvalitet for liten plass...

 

Jeg stakk innom piratbukta og fant det der.. You are on your own now.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Mener "HD-filmene" på marketplace er 5-6Gb. Så det går med liten harddisk også. Men jeg skriver " " tegn rundt fordi... tja... filstørrelsen tilsier at det begrenser bitrate/kvalitet noe + at det er snakk om 720p filmer og ikke 1080p...

 

Da stiller jeg meg meget skeptisk til hvilken kvalitet dette faktisk blir.

Selv en vanlig dvd-film i dag har jo filmdelen i 576p på 5-6GB.

At så en såkalt HD-film skal klare det på samme størrelsen, gjør at jeg får liten tro på kvaliteten.

 

Det er faktisk ganske bra, ikke topp BD eller HD DVD kvalitet, men bra. Har sett noen klipp. Tror det mye er enkodet i VC-1 som "koser" seg med relativt lav bitrate i forhold til Mpeg2 som DVD filmer er i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...