Gå til innhold

Overpriset bruktmarked! -si din mening-


Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg lager en tråd her for å lufte min frustrasjon.

 

satt imorges å surfet på finn.no, bare for å se hva folk har å selge.

Jeg vet ikke om det er av ren uvitenhet eller om det er for å drive ren svindel,

men fy f.. hva mye overpriset dritt det er på markedet.

å ta 11.000 for en pc som jeg selv kunne bygd for under 4000 er jo horriibelt.

 

jeg får så lyst til å sende slike folk en mail å si hva jeg syns.

 

noen andre som har merket dette?og hva syns dere?

 

mvh carl.

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt samme tanken selv - men fant ut at dette var en ting jeg ikke gadd å bruke energi på.

 

Finn er jo menigmanns bruktmarked, ikke sånn som bruktmarkedet her som er for de harde geeksa. Så om man finner en og annen ren svindel så er det faktisk en del som selger unna stæsj til en fornuftig penge.

Lenke til kommentar
Har tenkt samme tanken selv - men fant ut at dette var en ting jeg ikke gadd å bruke energi på.

 

Finn er jo menigmanns bruktmarked, ikke sånn som bruktmarkedet her som er for de harde geeksa. Så om man finner en og annen ren svindel så er det faktisk en del som selger unna stæsj til en fornuftig penge.

 

jo selfølgelig er det jo foruftige priser også,

men jeg overpis i stort omgang alikevell..

det er vell ikke snakk om å bruke så mye energi på det,men man reagerer jo litt da.

 

hvis jeg ikke hadde et snev av peiling på hva jeg skulle ta for min pc så

hadde jeg spurt noen som hadde det...

 

Jeg syns bare synd på de som faktisk KJØPER all møkka.

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Nå skal det tenkes at mange som selger også ikke er det mest oppegående. De kjøpte kanskje maskinen for 25.000,- for 3-4 år siden og tenker den sikkert må være verdt litt nå siden den var så dyr.

 

jeg tror jeg skal legge ut min gammle golf 1987-mod til 80.000 :grin:

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Det kan jo i utgangspunktet virke ganske provoserende å se hva folk forlanger av og til, men forskjell mellom utsalgspris og reell verdi finner vi strengt tatt over overalt.. Det er nå en gang slik at det å kjøpe hardware stiller en del krav til kjøperens kunnskapsnivå - denne kunnskapen kan lett erveres ved å investere noe tid og sette seg inn i prisnivå og utstyr. Gjør de dette vil de ikke bli lurt, gjør de de ikke får de i alle fall ikke min sympati når de gjør feilkjøp..

Lenke til kommentar

helt enig med trådstarter.. det er nok uvitenhet som får folk til å prise datautstyret tilnærmet hva nypris var. svindel er tilstede i absolutt alle bruktmarkeder..

 

bruktmarkedet her er jo tildels andre veien. her er det folk som annonserer maskinvare ute å vite verdien som blr avspist med peanøtter. hadde selv en 3 mnd gammel bærbar jeg skulle selge. der oppga jeg nypris i billigste nettbutikk og bad om bud. fikk mange telefoner og sms men fjernet annonsen når folk hardnakket påsto at maskinen var verdt 30% av prisen i nettbutikken. så de spekulerte nok i at jeg var en tufs som ville bytte 12000 kroner mot to poser peanøtter..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det startes innimellom tråder som denne.

De som vanker her er nokså "fjerne" fra "menigmann".

Det er *ikke* svindel at en annonsør på FInn tror at HP'en, Dell'en kjøpt for 3 år siden er verdt noe over halvparten av det de betalte.

Det er ikke annen enn en combo av uvitenhet parret med litt sunn kremmerånd. :)

Og som siste poster antyder:

En god del som "overvåker" bruktkmardet her er rene spekulanter i at noen trenger penger.

Dvs. motsatt av det trådstarter med flere er "frustrert" over.

Slike "gribber" har jeg mindre sans for enn de som ikke skjønner at hardware er utrangert("nedskrevet") ila 2-3 år.

Lenke til kommentar
helt enig med trådstarter.. det er nok uvitenhet som får folk til å prise datautstyret tilnærmet hva nypris var. svindel er tilstede i absolutt alle bruktmarkeder..

 

bruktmarkedet her er jo tildels andre veien. her er det folk som annonserer maskinvare ute å vite verdien som blr avspist med peanøtter. hadde selv en 3 mnd gammel bærbar jeg skulle selge. der oppga jeg nypris i billigste nettbutikk og bad om bud. fikk mange telefoner og sms men fjernet annonsen når folk hardnakket påsto at maskinen var verdt 30% av prisen i nettbutikken. så de spekulerte nok i at jeg var en tufs som ville bytte 12000 kroner mot to poser peanøtter..

 

Må også huske at de som oftest blar på bruktmarkedet bryr seg 100% om tall. Vifte du med en IBM X60, så finner de en 15" Zepto med samme specs til 7k og sier at den er bedre og helt ny, uten å legge til grunn servicenettverket til IBM, størrelsen på maskinen etc...

Lenke til kommentar
Er jo lett å lure folk på den måten.

 

Blir også veldig sint når det står f.eks. "Pc-en er kun brukt i 2 mnd" når specsa er 2 år gammle.

 

eeh.. hva er det å bli sint for? det selges fremdeles cpu'er, skjermkort og hovedkort som også var i salg for 2 år siden.. mulig vedkommede er "klok nok" til ikke å kaste seg på det nyeste av det nye men kjøper pc etter behov for datakraft..

Lenke til kommentar

Hei

 

Tenkte i samme baner som trådstarter men fant ut at det er bare morsomt nå. Titter ofte innom finn og ser på de usannsynlige prisene på datamaskiner. Er nok en del folk som mangler kunnskap men tror og at det er menneskelig å prøve og tjene noen ekstra høvdinger! Er ikke bare på PC men over hele linja på finn. Alt ifra softgun til biler er overpriset.....

Lenke til kommentar

Helt enig.

 

Det jeg pleier å gjøre hvis jeg skal selge en gjenstand, er å finne nåværende nypris (altså, IKKE prisen jeg selv betalte) og ta halvparten av dette fordi den er brukt.

Som regel vil det si dumpingpris. Men som alle her sier, tingene er ikke verdt mer.

Spesielt når det er hardware for datamaskiner, men jeg synes *alt* er overpriset av det jeg ser.

 

Unntak finnes. For eksempel oppvaskmaskinen min (benk-modell, 6 mnd gammel), nyprisen er 3000, den selger jeg ikke for mindre enn 2000. Men her kommer det ikke en ny modell hvert år da.

Lenke til kommentar

hehe,kom over denne annonsen.

var litt morsom :)

 

 

Denne maskina her kan ikke sammenlignes med noen maskin i butikker som storkjeder har å tilby. Dette er en fullblodsmaskin, en maskin som ikke ligner grisen. Jeg kunne godt ha skrevet en hel del tall, men det er det fåtallet av normale borgere som ville skjønt noe av. Nøyer meg med å si at dette er en utenomjordisk skapning nesten:)

 

Intel Core2duo E6750

Abit ip35pro hovedkort

500gb harddisk

4gb ram

DVD-RW (dvd brenner)

XFX geforce 8800gts 640mb gddr3 skjermkort!!!

Minnekortleser

Trådløs Usb hub for trådløs internett

Thermaltake soprano kabinett

Alt som er av porter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...