Gå til innhold

iQ9450 - blir det noe av?


Anbefalte innlegg

papirtigeren Q9450 med sine to søsken lar vente på seg. Iflg mail jeg fikk fra komplett i dag er det dårlig tilgang på denne over hele europa. Noen som har current news om denne? jeg har venta nesten en mnd på denne - forgjeves så langt.

 

Dersom noen har nyheter om denne og dens ankomst, skriv her. Jeg er også interessert i å høre hva det er disse forsinkelsene skyldes, men det er sekundært og kun for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også venter forjeves på denne prosessoren, solgte min Q6600 i Januar og har ventet siden da på Q9450, andre kilder sier denne ikke blir lansert før rundt 28. April, så det gjenstår å se, kanskje kommer den mellom 26 - 28 mar eller så blir det muligens rundt 28.April

Lenke til kommentar

Jeg har også sinnsykt lyst på denne prosessoren. Har ikke bestilt enda, så kan hende det allerede er utsolgt det som kommer inn for alt jeg vet.

Men noe mer info om dette hadde vært greit.

Hvis ikke den kommer snart blir jeg nødt til å finne alternativer, eller eventuelt en "venteprosessor" :p

Lenke til kommentar

Den skulle jo egentlig være i butikkene 15.03.2008. Nå ser det ut som det hele er utsatt til 14.05. Faen så jævlig kjipe intel er, har venta siden før nyttår på denne CPU'en. De har vel ingen god grunn til å starte og selge den ennå da de fortsatt ikke har noen konkurranse fra AMD.

Lenke til kommentar

 

Denne tråden gjaldt utsettelsene i desember/januar...

 

nonetheless, begrunnelsen for utsettelsen som de beskriver den her er den samme som brukeren darzamath spekulerer i her i tråden

 

Etter hva jeg har lest har den også vært lagervare på diverse andre webshops i utlandet idag. Newegg.com hadde på lager, men er nå utsolgt. Går også rykter om at mange webshops i australia har hatt denne på lager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Latterlig.. LATTERLIG! :D

 

Ønske Intel knust av AMD fordi dere er utålmodige etter å få en CPU som dere kanskje ikke får til å funke eller klokke så langt som dere drømmer om. :p:

Da burde dere alle kjøpe en Phenom, f.eks. Phenom 9600 BE så får dere både CPU og ønsket oppfylt(dersom dere får til en verdensomspennende kampanje for å knekke Intel da de er så "slemme" å holde igjen nye CPU'er). :D

 

Det er da også flusst med alternativer av S775-CPU'er, fra "celly" E1200 til QX9770.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke alternativene det står på, men pris-/ytelsesforholdet for akkurat denne modellen. QX9770 er litt for dyr, og E1200++ er for svake. Jeg oppfatter også 1550+ kr for å være for dyrt for en E8400.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK.

Nå har jo jeg en E8400, og den er slett ikke "o-so-fantastisk-mye-bedre" enn f.eks. en tilsvarende klokket E6420.

Det samme gjelder nok Quads, særlig når siste "batcher" av Q6600 G0 lekende lett klokker/kjører *24/7* med lav VCore på 3.6Ghz. (I hk basert på Intel chipset selvfølgelig. :) )

Det er på grensen til hysteri å sitte å vente på Q9450 som neppe vil klokke noe lengre i nåværende hk/bios-versjoner enn en Q6600.

 

Joda, 45nm gir en pen "boost" i L2-cache intensive "øvelser", som f.eks. en del spill, men ikke i en slik grad at dere vil merke det i praksis.

Og de (quad-utgavene) koster da en del mer enn Q6600.

 

Når det gjelder E8n00 er nok de bedre kjøp sålenge Intel (webbutikkene) ikke setter ned prisene noen hakk på f.eks. E6750 og E6850.

 

Jeg skal gjøre noen flere tester med en E6850 for selv å se om det kun er i benchmarks/klokkbarhet at den er (noe) dårligere enn min E8400.

 

PS/edit:

Glemte lavere strømforbruk.

Det er vel det som taler mest for å vente på 45nm, men ikke lir av dere tåpeligheter om at Intel er "slemme" som ikke kommer på døra 5min etter at dere har bestilt.

(For det er det inntrykket som man får av ett par poster over her). :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...