Gå til innhold

iQ9450 - blir det noe av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
ja, jeg har ikke tenkt å gjøre det

 

Da er det enda mindre grunn til å kjøpe noe annet enn en E1200. :p

 

Spøk til side:

Jeg skrev ikke bare med tanke på alle de som oppretter "Noob-tråder" om "Hvordan klokke <sett-inn-cpu/hk-her>".

Det er nok av Q6600 på lager.

Det er bare lavere strømforbruk som taler for at de som er utålmodige ("noobs-klokkere", oc-fanaster, "normale ikke-klokkere") bør holde ut ventetiden på 45nm Quads(som ikke koster over 7k). :)

Lenke til kommentar

Ja, mulig det. Jeg tenkte Q9450 fordi jeg har blitt anbefalt å kjøpe det, og fordi jeg tenkte jeg ville ha en 'moderne' CPU, men det er mye som taler for at jeg i stedet kommer til å gå for en Q6600. Når alt kommer til alt er det nok et fornuftig valg for meg. Billigere er den jo også :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Q6600 er slettes ikke ugunstig. Jeg tror nok grunnen til at mange syter over at de nye CPUene ikke er kommet har noe å gjøre med at de egentlig skulle komme i januar. Men, men, de kommer når de kommer, ikke noe man kan gjøre med det.

 

Jammen!!

Hvor mange ganger må jeg gjenta dette da? :)

De *kom* i januar, februar, mars... og ble solgt ut som "varmt hvetebrød".

Dvs. de "er på lager"... av og til.. (i noen minutter).

 

Tilbud < etterspørsel... <EOD>.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vel.. også det at intel holder tilbake fordi de vil selge ut 65nm variantene sine før de begynner å virkelig selge 45nm varianter.

 

Jeg venter også på Q9450, men jeg her bare E6750 fra før og gidder ikke kjøpe Q6600 (gå fra 1333FSB tilbake til 1066FSB) når jeg vet Q9450 finnes. Det er snakk om prinsipper her. Ikke hva som fungerer ålreit der og da. Man må tenke litt lenger enn nesa her.

 

Men hvis vi skal vente i flere måneder på det så blir det latterlig. Da kan jeg likegodt vente enda litt lenger til Nehalem da. Dette er jo kjempemorsomt.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Jammen!!

Hvor mange ganger må jeg gjenta dette da? :)

De *kom* i januar, februar, mars... og ble solgt ut som "varmt hvetebrød".

Dvs. de "er på lager"... av og til.. (i noen minutter).

 

Tilbud < etterspørsel... <EOD>.

 

Det er utrolig mange her som ikkje skjønner dette :roll:

 

Men så lenge tilbudet er mindre enn etterspørselen så kommer ikkje ting på lager noested, fordi alle prosessorene butikken får inn er bestilt. De som er så tette at de ikkje bestiller før ting er på lager får bare fortsette å vente :thumbs:

Lenke til kommentar
(...)

Det er på grensen til hysteri å sitte å vente på Q9450 som neppe vil klokke noe lengre i nåværende hk/bios-versjoner enn en Q6600.

 

Joda, 45nm gir en pen "boost" i L2-cache intensive "øvelser", som f.eks. en del spill, men ikke i en slik grad at dere vil merke det i praksis.

Og de (quad-utgavene) koster da en del mer enn Q6600.

 

Når det gjelder E8n00 er nok de bedre kjøp sålenge Intel (webbutikkene) ikke setter ned prisene noen hakk på f.eks. E6750 og E6850.

 

Jeg skal gjøre noen flere tester med en E6850 for selv å se om det kun er i benchmarks/klokkbarhet at den er (noe) dårligere enn min E8400.

 

PS/edit:

Glemte lavere strømforbruk.

Det er vel det som taler mest for å vente på 45nm, men ikke lir av dere tåpeligheter om at Intel er "slemme" som ikke kommer på døra 5min etter at dere har bestilt.

(For det er det inntrykket som man får av ett par poster over her). :D

 

+ (...)

 

Jammen!!

Hvor mange ganger må jeg gjenta dette da? smile.gif

De *kom* i januar, februar, mars... og ble solgt ut som "varmt hvetebrød".

Dvs. de "er på lager"... av og til.. (i noen minutter).

 

Tilbud < etterspørsel... <EOD>.

 

du er veldig hissig her TL. jeg startet tråden fordi jeg ikke forstod hvorfor denne spesielle prosessoren er så utrolig vanskelig å få tak i her på berget.

 

alt av dokumentasjon og tester tilsier at dette er en skikkelig røver for så vidt gjelder pris/ytelse, og, som du selv sier, strømforbruket er mindre på 45nm.

 

jeg setter ikke pris på måten du flamer en hel tråd på fordi noen gav uttrykk for sin frustrasjon. dersom intel holder igjen leveranser av en cpu for å utnytte sin markedssituasjon ytterligere, noe det langt på vei spekuleres i på det forumet jeg linket til, må man ha lov å være frustrerte og sågar slenge litt dritt. det er stikker neppe dypere enn en frustrasjon.

 

jeg er for så vidt kjent med teorien om tilbud og etterspørsel, samt konsekvensutredningen av høyere etterspørsel enn tilbud. det tror jeg de fleste er.

 

men jeg har ikke erfart denne situasjonen tidligere, dvs at en offisielt lansert prossessor er bortimot komplett umulig å få tak i. og derfor stilte jeg også spørsmålet om noen faktisk hadde fått tak i denne fra f.eks. ps.no.

 

det er flott at folk gjengir det de har lest i tester og drøfter denne prossessoren opp mot andre aktuelle alternativer. men mitt spørsmål var i utgangspunktet hvordan tilgjengeligheten av dette produkter -reelt sett- var.

Lenke til kommentar

Spr0cket: jeg sjekket litt rundt i går, og det ser faktisk ut til at noen få har fått sine Q9450 denne uken i utlandet i hvertfall. Men det er altså aldri "på lager" fordi de forsvinner umiddelbart til de som har ordre inne allerede. Forhåpentlig kommer det en batch i løpet av neste uke...

 

Har også lest at den klokker til 3,6 GHz, noe som er mer enn bra nok for meg...

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...