Gå til innhold

iQ9450 - blir det noe av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noen bilder av viften til Q9450 ? (er det samme type som feks. Q6600?)

 

For å være på den sikre siden bestilte jeg ASUS Silent Knight II som skal passe fint med Asus Rampage Formula X48 og Antec P190. Fikk forresten en epost fra komplett om at datoen på min bestilte Q9450 var endret fra "forventet 14.04.2008", til "08.04.2008".

Når datoen plutselig endrer seg til å bli tidligere, skulle man vel tro at de er rett rundt hjørnet ?

Lenke til kommentar
Finnes det noen bilder av viften til Q9450 ? (er det samme type som feks. Q6600?)

 

For å være på den sikre siden bestilte jeg ASUS Silent Knight II som skal passe fint med Asus Rampage Formula X48 og Antec P190. Fikk forresten en epost fra komplett om at datoen på min bestilte Q9450 var endret fra "forventet 14.04.2008", til "08.04.2008".

Når datoen plutselig endrer seg til å bli tidligere, skulle man vel tro at de er rett rundt hjørnet ?

 

Viften er helt ordinær. Ikke av den typen med firkantet ramme.

Aluminiums heatsink med kopper kjerne.

 

 

Ang. CPU ifra Komplett. Så har den fortsatt "presale" prisen.

Jeg avbråt min ordre på den ifra komplett, valgte en annen butikk og sparte 800 spenn.

Lenke til kommentar
er vi kommet dit at det er påtide og legge inn en ordre på Q9450 nå?? fikk et meget fint brev fra skatteetaten i dag :p

 

Hvis det er et skikkelig hyggelig brev så kan du jo se på Q9550 også ;-)

 

Det tar nok litt tid før prisene normaliserer seg på disse så enten "må du ha det nå" eller så venter du litt.

Har selv byttet fra Q9450 til Q9550 i min bestilling men ventetiden er .........

Lenke til kommentar

det stod 32K i brevet :) så vurderer faktisk qx9650, men det er litt drøyt. regner med det uansett er stopp på rundt 4ghz på luft så da er det like greit med en 9450 @ 3,6 og 222 bokser med øl som da er mellomlegget :)

 

det jeg vil unngå er at de folk kjøper opp første runde med prosessorer og at det er tomt på lager i 3 måneder slik som med e8400. så lurer like greit og legge inn en bestilling hos amentio så får den komme når den kommer.

 

er værre hvis folk får tak i og sitter og koser seg og jeg ikke får tak i :)

Lenke til kommentar

Ser foreløpig dårlig ut med release idag ... :ermm:

Men! jeg har foreløpig ikke fått en ny endringsepost fra komplett på Q9450 orderen jeg har aktiv ..... :hmm:

 

Er nesten så jeg kunne vurdert Q9300 siden Q9450 aldri ser ut til å komme. Q9300 er i det minste på lager i flere nettbutikker, men jeg vil nok ha litt mere guffe under panseret.

Lenke til kommentar

Nå står jeg også i kø og venter på papirtigeren fra Intel Q9450.

Håper i allefall at den har tilnærmet lik single kjerne ytelse som min nåværende E6750 i allefall (Enkelt trådete prosseser).

 

Kommer i allefall til å gi skikkelig boost ellers i allefall.

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig lei de stadig utsatte datoene på mange av nettbutikkene nå. Hadde litt mer tro på at gårsdagen var en pålitelig dato, siden Q9300 har begynt å dryppe inn på lager samt at veldig mange nettbutikker hadde satt denne datoen. Hvem er det egentlig som kommer med disse tilsynelatende intetsigende datoene? Intel selv eller en eller annen i overkant håpefull/upålitelig mellomleverandør?

 

Av en eller annen grunn føler jeg det litt sånn at jo lenger jeg må vente på denne prosessoren jo mindre aktuelt blir det å kjøpe noe annet i stedet. Er det noen i hele tatt av de som har forhåndsbestilt Q9450 som faktisk har fått den?

 

Edit: forresten noen som tror at tilgjengeligheten på prosessoren vil bli ganske mye større like etter priskuttet 20. april?

Endret av halopete
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

Edit: forresten noen som tror at tilgjengeligheten på prosessoren vil bli ganske mye større like etter priskuttet 20. april?

 

Historien gjentar seg, alltid. :)

 

Var mye liknende tråder/innlegg da Core 2 Duo ("Conroe") ble lansert.

Utsatte leveringsdatoer, begrenset tilgang, noen få webshops først ute (alternative distribusjons-kanaler).

Og noe høyere priser til å begynne med.

 

Jeg tipper det ikke normaliserer seg før etter sommeren. Som den gangen.

Lenke til kommentar

det finnes jo ganske billige q9450'er på ebay! Er det noen som har handlet slike ting fra ebay før og fått et godt produkt? Det er vel ikke noe trøbbel med spenningsforskjell og lignende når man tar inn hardware fra statene?

 

Og forresten så var det Mao Zedong som fant opp papirtigerbegrepet. det lyder fint MEN BRUKER DU DET ER DU KOMMUNIST og dermed folkemorder. fy sann. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Snakket med xxxxx her om dagen og det er intel som her er problemet. For denne leverandøren kan det se ut til at Intel ønsker å tømme markedet for forrige produktserie før ny lansering.

 

Det er nok mest sutring/spekulasjon aka BS.

Jeg har dog forståelse for at en leverandør gjerne vil ha varer fra produsent som han kan selge med noe mer avanse/fortjeneste. :)

Det er jo det Amentio har fått til, via en kontakt som trolig har "rappet" en kasse fra Intel fabrikken, før CPU'ene har blitt pakket med kjøler.

(Det var ihvertfall spekulasjon fra min side).

:D

 

Ikke mye å tjene på f.eks Q6600 (som nå virkelig er billig). Og skal man tro denne og tilsvarende tråder er jo Q6600 helt uinteressant. Utrolig nok.

Og 65nm Dual Core's koster jo like mye/mer enn tilsvarende 45nm utgavene (når de er å få tak i). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...